Grof taalgebruik op straat
maandag 15 juli 2013 om 00:40
Een week of wat geleden liep ik met mijn kinderen naar het park en een groepje meiden van een jaar of 16 zaten bij het speeltuintje te kletsen op een bankje. So far so good. Maar toen ze op harde toon- ik weet eigenlijk niet of ik dit gewoon mag posten dus censureer ik het maar - met k*nker begonnen te strooien heb ik toch even vriendelijk gevraagd of ze alsjeblieft rekening wilden houden met kinderoortjes. Ze liepen daarna gelukkig weg, onder wat gemopper, maar dat viel me alles mee. Toen ik dit later tegen twee vriendinnen vertelde, zei de één dat ze waarschijnlijk minder vriendelijk had gereageerd. Gevraagd had of ze wel normaal waren etc. Die andere vriendin zegt eigenlijk nooit wat uit angst voor een nog ergere scheldpartij. Die loopt dan gewoon weg.
Wanneer jullie op straat lopen en dit soort termen horen, zeg je er dan iets van?
Wanneer jullie op straat lopen en dit soort termen horen, zeg je er dan iets van?
maandag 15 juli 2013 om 01:07
maandag 15 juli 2013 om 01:26
quote:Jonari schreef op 15 juli 2013 @ 01:08:
Ik vind het ook naar om te horen, maar tering en colere zijn ook niet echt fijne ziektes.
Juist, net zoals men de tering typhus en cholera aardig onder de knie heeft gekregen in de medische wetenschap, vraag ik me af , als over een jaar of 25 de kanker verdreven is door een andere ziekte, niemand zich meer druk maakt over dat kankerwoord, maar wel over de dan heersende ziekte, wat die ook mag zijn.
En dan ben ik de pest, pokken en pleuris nog vergeten
Ik vind het ook naar om te horen, maar tering en colere zijn ook niet echt fijne ziektes.
Juist, net zoals men de tering typhus en cholera aardig onder de knie heeft gekregen in de medische wetenschap, vraag ik me af , als over een jaar of 25 de kanker verdreven is door een andere ziekte, niemand zich meer druk maakt over dat kankerwoord, maar wel over de dan heersende ziekte, wat die ook mag zijn.
En dan ben ik de pest, pokken en pleuris nog vergeten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
maandag 15 juli 2013 om 01:29
quote:thesoundofme schreef op 15 juli 2013 @ 01:06:
En eerlijk is eerlijk, ik ben zelf niet al te netjes, mijn kinderen hebben wel meer krachttermen gehoord dan goed voor ze is haha. Maar het k-woord horen roepen maakt me altijd woest.Dus tyfus of tering is wel prima, ofzo? Ik heb overigens ook een hekel aan mensen die kanker als scheldwoord gebruiken en al helemaal openbaar. Dan ben je een tokkie.
En eerlijk is eerlijk, ik ben zelf niet al te netjes, mijn kinderen hebben wel meer krachttermen gehoord dan goed voor ze is haha. Maar het k-woord horen roepen maakt me altijd woest.Dus tyfus of tering is wel prima, ofzo? Ik heb overigens ook een hekel aan mensen die kanker als scheldwoord gebruiken en al helemaal openbaar. Dan ben je een tokkie.