Hoe stom is dit?
maandag 15 juli 2013 om 16:43
Vanmiddag kreeg ik in mijn werkmail een berichtje met als onderwerp een bedrijfsnaam. Zoo erg! Was ik dus gewoon een afspraak voor een bedrijfsbezoek vergeten en het mailtje was met alleen de tekst 'Ik heb je gemist bij Pietje Puk BV'. Ik baal er zo ontzettend van, echt irritant en beschamend. Na een poging om collega te bellen heb ik een excuus mailtje gestuurd (nog geen antwoord). Ik heb wel een verklaring maar daar heeft die collega natuurlijk geen boodschap aan (normaal werk ik thuis op maandag en ik heb het belachelijk druk met zaken afronden voor de vakantie dus het is me volstrekt ontschoten).
Jullie wel eens zoiets gehad? En hoe zou je reageren als een collega je liet zitten voor een afspraak?
Jullie wel eens zoiets gehad? En hoe zou je reageren als een collega je liet zitten voor een afspraak?
maandag 15 juli 2013 om 16:48
Ik zou er niet blij van worden nee, maar ja, wat kun je er aan doen? Kan gebeuren een keer. Mocht het vaker voorkomen dan zou ik naar mijn leidinggevende stappen om hier over te praten.
Ik zou ook niet met allerlei redenen komen, maar gewoon sorry, wat stom van mij, ik ben het vergeten, en zorg er voor dat dit niet nog eens gebeurt. En zet het dus in je telefoon/agenda/post-it memo op de lichtknop in het toilet for all I care
Ik zou ook niet met allerlei redenen komen, maar gewoon sorry, wat stom van mij, ik ben het vergeten, en zorg er voor dat dit niet nog eens gebeurt. En zet het dus in je telefoon/agenda/post-it memo op de lichtknop in het toilet for all I care
maandag 15 juli 2013 om 16:49
maandag 15 juli 2013 om 16:52
Ik had je waarschijnlijk 5 minuten voor de afspraak bij het bedrijf geprobeerd te bellen om te horen of je er al bijna was, omdat ik je nog niet zag bij het bedrijf. Dan kon ik je tenminste ook nog excuseren bij de klant waar we een afspraak mee hadden.
Een keer een afspraak vergeten lijkt me niet iets om een heel drama van te maken, tenzij het echt heel belangrijk en groot was.
Had ooit een collega waar ik mee samen bij een klant werkte en die vergat in de aanloop twee keer een bijpraat afspraak met mij alleen en tijdens de opdracht liet hij me ook regelmatig zitten, zonder me daarover van te voren in te lichten. Daar heb ik het uiteindelijk wel met mijn manager over gehad, omdat ik dat niet vond kunnen. Zowel niet richting mij als richting onze klant.
Een keer een afspraak vergeten lijkt me niet iets om een heel drama van te maken, tenzij het echt heel belangrijk en groot was.
Had ooit een collega waar ik mee samen bij een klant werkte en die vergat in de aanloop twee keer een bijpraat afspraak met mij alleen en tijdens de opdracht liet hij me ook regelmatig zitten, zonder me daarover van te voren in te lichten. Daar heb ik het uiteindelijk wel met mijn manager over gehad, omdat ik dat niet vond kunnen. Zowel niet richting mij als richting onze klant.
Life is too short to waste time matching socks
maandag 15 juli 2013 om 16:58
maandag 15 juli 2013 om 17:19
maandag 15 juli 2013 om 17:43
Was jouw aanwezigheid van essentieel belang aangezien je collega er ook was?
Tja, kan 'n keer gebeuren dat je 'n afspraak vergeet. Als zoiets niet herhaaldelijk voorkomt lijkt 't me geen onoverkomelijke misser.
En als bekend is dat jij op maandag altijd thuis werkt had je collega je er ook even via sms bijtijds aan kunnen herinneren dat je vandaag wél buiten de deur moest zijn.
Tja, kan 'n keer gebeuren dat je 'n afspraak vergeet. Als zoiets niet herhaaldelijk voorkomt lijkt 't me geen onoverkomelijke misser.
En als bekend is dat jij op maandag altijd thuis werkt had je collega je er ook even via sms bijtijds aan kunnen herinneren dat je vandaag wél buiten de deur moest zijn.
maandag 15 juli 2013 om 18:12
Ik heb het onlangs ook een keer gehad. Ik had een afspraak met 2 mensen van een bedrijf en had vergeten die in mijn agenda te zetten. Stom natuurlijk! Heb ze mijn excuses aangeboden en voorgesteld een nieuwe afspraak met ze te maken op een plaats en een tijd die hen uitkwam. Verder geen nadelige gevolgen. Het kan de beste overkomen
maandag 15 juli 2013 om 21:30
Ik heb het afgelopen week nog gehad met mijn klusjesman. Had me vergist in de datum die we hadden afgesproken, hij stond voor mijn deur en ik zat nietsvermoedend op werk, in de veronderstelling dat we de week erop een afspraak hadden.
Hij was niet blij natuurlijk, had voor niets de dag voor me vrijgehouden. Heb duizendmaal excuses aangeboden en meteen gezegd dat hij alle kosten voor de tijd in rekening mocht brengen, het was immers volledig mijn fout. Heb er zelf wel flink over ingezeten, dit is zo niets voor mij! Ben altijd heel zorgvuldig met afspraken, op tijd komen etc. Maar na ook nog per mail bevestigd te hebben dat het me speet, het mijn fout was en ik bereid was de kosten daarvoor te betalen, heb ik besloten dat het daarmee ook voldoende moest zijn. Hoe stom ook, ik ben ook maar een mens en ik kan een keer een vergissing maken.
Hij was niet blij natuurlijk, had voor niets de dag voor me vrijgehouden. Heb duizendmaal excuses aangeboden en meteen gezegd dat hij alle kosten voor de tijd in rekening mocht brengen, het was immers volledig mijn fout. Heb er zelf wel flink over ingezeten, dit is zo niets voor mij! Ben altijd heel zorgvuldig met afspraken, op tijd komen etc. Maar na ook nog per mail bevestigd te hebben dat het me speet, het mijn fout was en ik bereid was de kosten daarvoor te betalen, heb ik besloten dat het daarmee ook voldoende moest zijn. Hoe stom ook, ik ben ook maar een mens en ik kan een keer een vergissing maken.