Gezondheid alle pijlers

Ongecontroleerde bewegingen

15-07-2013 17:02 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste iedereen,

Ik ben een 20 jarig meisje en ik heb een vraag

omtrent ongecontroleerde bewegingen.

Deze heb ik namelijk wel vaker, als ik in bed lig.

Niks bijzonders, want volgens mij heeft iedereen dat.

Sinds 2 dagen (ja ik weet het nog maar 2) heb ik ze echter

constant, vooral als ik me ontspan, zitten en liggen dus.

Het is niet dat ik schud e.d. , meer dat ik mijn vinger of teen, voet opeens beweeg. Ook spieren in mijn been en lies maken zulke korte 'rukkende' bewegingkjes.

Wat kan dit zijn? Ik vind het erg vervelend. Als ik me beweeg heb ik er nagenoeg geen last van.

Groetjes Maud
Dat is iets om mee naar de dokter te gaan
Is het vooral in je benen? Misschien restless leg syndrom? Ex had dat ook.
Is dit na inspanning?

Mijn vriend heeft namelijk altijd schokken/spastische bewegingen na een intensieve voetbaltraining.
Ik heb dit weekend gewerkt, ik ben kamermeisje in een hotel.
Gebeurt dat juist vaak als je denkt: dat mag niet gebeuren, bijvoorbeeld tijdens koffie dri nken?
Ik heb dat ook wel eens gehad, in tijd van stress. En Vorige zomer had ik een duim die contstand aanspande(dus naar mijn wijsvinger toe trok.. Was heel naar en vreemd. Maar na 5 dagen overgegaan. (ik was toen niet thuis en vond het niet ernstig genoeg om naar een vreemde huisarts te gaan. Maar je kunt altijd even de doktersassistente bellen en vragen of zij je advies kan geven.
Je zou er voor de zekerheid mee naar de huisarts kunnen gaan, maar ik denk dat het te maken heeft met stress. Ik heb wel eens dat ik ineens dreig om te vallen door zo'n plotselinge beweging. Dat komt vaak samen met darmproblemen en is dan na de vakantie plotseling over. In bed heb ik het trouwens altijd vlak voordat ik in slaap val. Soms zelfs meerdere keren omdat ik ervan wakker schrik.
Net als BetjeBig heb ik dat ook regelmatig als ik bijna in slaap val. Vond dat altijd raar tot dat ik een afl van House zag waarin iemand dat ook had en toen zei House dat dat heel normaal was als je bijna in slaap viel maar niet als je wakker was. (Dat is een dramaserie natuurlijk dus die persoon had ongetwijfeld een vreselijk zeldzame (verzonnen?) aandoening in die afl;) Misschien idd de doktersassistente eens bellen, bij twijfel altijd doen! Maar ik denk eerlijk gezegd persoonlijk ook niet dat het veel kwaad kan maar ik ben geen dokter natuurlijk!
Om even te antwoorden op enkele vragen. Ik heb er tijdens handelingen geen last van. Normaliter heb ik het alleen als ik ga slapen of als ik een tijd lang in dezelfde houding zit.

Maar nu is het gewoon constant door, echt extreem.
Naar de dokter ermee. Maar ik herken het uit perioden van stress.
Ik heb ooit eens begrepen dat het gebeurd voor je in slaap valt doordat je nog niet geheel ontspannen bent. Een uiting van stress dus. Ik denk dat jouw spieren gewoon een beetje gek doen omdat ze niet kunnen ontspannen. Sport je?
Ik heb ooit magnesiumtekort gehad en toen kreeg ik ook ongecontroleerde spiersamentrekkingen, kan dat het zijn? Eet je gezond? groene groenten, granen en noten? En heb je veel stress?

En sowieso even naar de dokter!
Gebruik je medicijnen; kan het geen bijwerking van een medicijn zijn?
Ik eet sowieso ongenoeg groente en fruit... waar zit magnesium in?
.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Oke, ik zal sowieso dan beter gaan eten.

Het is vandaag niet beter, ook niet echt erger geworden.

Dus voor de zekerheid zal ik in ieder geval maar bellen met

de doktersassistente. ;)
ik heb het ook, was toen niets bij gevonden bij de huisarts. Ik heb het als mijn spieren eigenlijk vermoeid zijn
Belangrijke bronnen van magnesium zijn brood en graanproducten, groente, melk, melkproducten en vlees. Met name groene groenten zijn rijk aan magnesium.

Zo bevat rauwe postelein, spinazie, sterkers, sperziebonen en boerenkool maar ook maïs (gekookt), doperwten en taugé relatief veel magnesium. Per portie van 150 gram bevatten ze 102-45 mg magnesium (34%-15% ADH). Verder zitten in de meeste groenten wel iets aan magnesium (gekookt gemiddeld 15 mg/100 gr) (1).
Oke. Even een update dan maar, want het wordt erger. Ik heb nu ook af en aan tintelingen en een slapend gevoel in mijn voet. Speldenprikjes en een brandend gevoel op mijn armen en hals. Dus het lijkt me het verstandigst als ik maar weer even met de huisarts bel.
He, wat vervelend zeg! Bel inderdaad met de HA, dat lijkt me slim. Sterkte!

Even iets anders: ben je paniekerig, of piekerig de laatste tijd. Die speldenprikken en branderig gevoel doen me een beetje aan hyperventilatie denken. Maar goed, het kan van alles zijn, ook een allergie, dus eerst naar de huisarts!
Bij de huisarts geweest. Die denkt aan een verhoogde spierspanning. Daar schijnen zulke ''spasmes'' ook bij voor te komen. De reflexen zijn allemaal goed. Als het aanhoudt, moet ik terugkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven