Kat plast in huis
maandag 15 juli 2013 om 18:42
Een blaasontsteking is uitgesloten dus? Daar had mijne altijd last van, ook overal in huis plassen, werd er gek van. Op aanrden van de dierenarts Feliway gehaald, een verdamper in het stopcontact met een fermoon. Van een stresskip naar een chillkat gegaan, ik herken haar amper terug. En plassen doet ze nu braaf in de bak.
maandag 15 juli 2013 om 18:47
maandag 15 juli 2013 om 18:53
Ik wilde idd ook feliway aanraden.
Mijne werd ook rustiger.
Werkt t niet kun je ook nog overwegen of je een maand Xanax wilt geven.
Het is een angstremmer. De DA schrijft t ook voor huisdieren voor.
Heb t ook een maand aan mijn stresspoes gegeven en ze is er enorm door opgeknapt.
Elke ochtend kreeg ze 0.25mg en was erg relaxed. Zo kon ze ervaren dat er niets was om bang voor te zijn.
(We kregen een kitten waar ze bang voor was)
Kitten is volledig geaccepteerd zonder plassen in huis!!
Mijne werd ook rustiger.
Werkt t niet kun je ook nog overwegen of je een maand Xanax wilt geven.
Het is een angstremmer. De DA schrijft t ook voor huisdieren voor.
Heb t ook een maand aan mijn stresspoes gegeven en ze is er enorm door opgeknapt.
Elke ochtend kreeg ze 0.25mg en was erg relaxed. Zo kon ze ervaren dat er niets was om bang voor te zijn.
(We kregen een kitten waar ze bang voor was)
Kitten is volledig geaccepteerd zonder plassen in huis!!
maandag 15 juli 2013 om 19:22
Ik gebruikte Nilodor, een druppeltje op de plasplek, het neutraliseert de geur. Is het echt plassen of de geur afzetten?
Aluminiumfolie op plaatsen waar regelmatig geplast wordt neerleggen of aanbrengen.
Hopelijk helpt de Feliway!
De dierenarts zal een blaasontsteking uitgesloten hebben?
Succes, dit is heel vervelend.
Aluminiumfolie op plaatsen waar regelmatig geplast wordt neerleggen of aanbrengen.
Hopelijk helpt de Feliway!
De dierenarts zal een blaasontsteking uitgesloten hebben?
Succes, dit is heel vervelend.
maandag 15 juli 2013 om 19:29
Feliway is een idee, maar ook alle plekken heel goed schoonmaken en dan uitvinden waarom ze naast de bak plast.
Bij veel onzindelijke katten is alleen Feliway niet genoeg en het wordt ook snel een gewoonte. Ik zou echter niet meteen met de psychofarmaca beginnen.
Als het niks medisch is -> gedragsdeskundige erbij halen. Die lossen het meestal makkelijk op (al zeg ik het zelf).
www.kattengedragstherapeuten.nl
(duur? veel minder duur dan steeds nieuw meubilair kopen
)
Bij veel onzindelijke katten is alleen Feliway niet genoeg en het wordt ook snel een gewoonte. Ik zou echter niet meteen met de psychofarmaca beginnen.
Als het niks medisch is -> gedragsdeskundige erbij halen. Die lossen het meestal makkelijk op (al zeg ik het zelf).
www.kattengedragstherapeuten.nl
(duur? veel minder duur dan steeds nieuw meubilair kopen
maandag 15 juli 2013 om 19:46
Ahw mijn poes heeft het ook gehad. Na een blaasontsteking was ze bang voor de bak.
Poezen onthouden alles veel beter, als ze geschrokken zijn of pijn hebben gehad op de bak.
Haal de deksel eens van de bak, die is er hier altijd af. Als de deksel er op zit (daar is ze bang van) gaat ze op de mat plassen.
Na haar blaasontsteking eerst gewoon maar laten doen tot het over was. Anders hielt ze haar
plas op nog meer pijn en zielig dus.
Zet je poes een paar keer op de bak en blijf er bij. En als ze er op gezeten heeft (als dat al een stap is een beloning geven een aai/snoepje) en 'Goed zo' zeggen of iets dergelijks.
Of als ze een plasje heeft gedaan. Hier heeft dat erg geholpen. En poezenbeest plast/poept weer op de bak.
Het kost wel wat tijd, en niet boos worden als het mis gaat. Dat maakt je poes nog onzekerder.
Af en toe komt poezenbeest me 'halen' als ze op de bak moet. Dan weet ik dat ze ergens van is geschrokken terwijl ik niet thuis was.
Of ze loopt er wat onzeker rond, dan stel ik haar gerust beloon haar en het gaat weer goed.
Nu wil dit trutje uit 'wraak' wel eens ergens anders plassen. Als ik veel achter elkaar heb gewerkt is ze gewoon pissig. (werk onregelmatig dus ze is nooit veel alleen).Ze is gewend dat ik vrij veel thuis ben. Dit negeer ik gewoon 8 uur later boos worden heeft geen zin. En ze is al zo onzeker.
Succes!
Poezen onthouden alles veel beter, als ze geschrokken zijn of pijn hebben gehad op de bak.
Haal de deksel eens van de bak, die is er hier altijd af. Als de deksel er op zit (daar is ze bang van) gaat ze op de mat plassen.
Na haar blaasontsteking eerst gewoon maar laten doen tot het over was. Anders hielt ze haar
plas op nog meer pijn en zielig dus.
Zet je poes een paar keer op de bak en blijf er bij. En als ze er op gezeten heeft (als dat al een stap is een beloning geven een aai/snoepje) en 'Goed zo' zeggen of iets dergelijks.
Of als ze een plasje heeft gedaan. Hier heeft dat erg geholpen. En poezenbeest plast/poept weer op de bak.
Het kost wel wat tijd, en niet boos worden als het mis gaat. Dat maakt je poes nog onzekerder.
Af en toe komt poezenbeest me 'halen' als ze op de bak moet. Dan weet ik dat ze ergens van is geschrokken terwijl ik niet thuis was.
Of ze loopt er wat onzeker rond, dan stel ik haar gerust beloon haar en het gaat weer goed.
Nu wil dit trutje uit 'wraak' wel eens ergens anders plassen. Als ik veel achter elkaar heb gewerkt is ze gewoon pissig. (werk onregelmatig dus ze is nooit veel alleen).Ze is gewend dat ik vrij veel thuis ben. Dit negeer ik gewoon 8 uur later boos worden heeft geen zin. En ze is al zo onzeker.
Succes!