Mode & Beauty alle pijlers

Onhandelbaar haar

14-07-2013 22:02 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb erg veel last van onhandelbaar haar. De enige wanneer het het beste zit als ik mijn haar onder de kraan spoel, en het dan met antrifrizz laat drogen, (met of zonder bananenklem) maar mijn haar is dan op de dag al erg vet. Maar dit wil ik ook niet iedere dag doen, ik wil s'morgens gewoon mijn haar kunnen kammen en weg kunnen gaan. Maar dit gaat niet want dan is het coupe schaap, en dan kan ik echt niet de deur uit. Van boven naar onder gaat het steeds wijder zitten en dan ook nog met een pluizend effect. Het ziet er uit of mijn haar niet gekamd is..

Mijn haar doen met scharzkopf haarmouse + haarspray maakt je haar hard en dat vind ik ook niet zo prettig. Ik ben mijn haar weer langer aan het laten groeien, mijn puntjes zijn helaas al wel weer dood, kan het niet sneller groeien. (Kan het nu weer in een staartje doen, maar als ik het laat knippen dus niet meer ben ik bang, ze knippen vaak te veel af).

Ik ben een beetje ten einde raad hoe ik mijn haar mooi kan krijgen. Ik föhn mijn haar nooit, maar nu hoorde ik dat met een diffuser je haar mooi krul krijgt plus minder pluis.

Mijn haar is van zichzelf al krullerig/slag.

Van kappers heb ik alleen vaak middeltjes gekocht die hun aanraadde wat achteraf niets blijkt te zijn dus dat wil ik eigenlijk niet meer want dat zijn dus altijd verkooppraatjes geweest.. Erg zonde van mijn geld..

Dus wat wil ik? Tips voor mijn onhandelbare haar! Het moet mooi zitten, zonder pluis.
Niet kammen/borstelen als het droog is!

Ik heb krullen en droog haar, was het twee keer per week, doe conditioner/masker in en kam het daarna.

Lekker aan de lucht laten drogen en de dagen erna haal ik s ochtends mijn handen erdoor, een beetje styling Cream van de Hema in de puntjes, soms een beetje sea-salt-spray en de deur uit.

Van de Hema heb je ook serum, werkt ook prima voor in de puntjes!
Dymo: Nou ik kan ook niet ongekamd , de deur uit als mijn haar droog is dan staat het nog erger alle kanten op. Ik doe serum nu wel op heel mijn haar omdat het anders alle kanten op staat..

Celine2906: als het al handdoekdroog is is het bij mij te laat dan is het al aan het pluizen en moet ik niet meer met een grove kam, borstel of iets borstelen/kammen want dan gaat het omhoog staan.

Bij mij staat stijl ook, ik heb niet echt krul maar slag, ja vroeger als jong kind had ik een krullenkoppie (kort)

pop1980: nou als ik de dag erna mijn handen er door heen haal staat het alle kanten op, als ik wakker word! Ik moet dus iets hebben niet alleen voor de puntjes maar de rest van mijn haar heeft eigenlijk gewoon té veel volume wat niet mooi zit, en fijn zit.
Mijn haar droogt ook heel snel. Probeer de jojoba olie dan na het douchen als het haar nog vochtig genoeg is. Bij mij helpt het prrfect tegen pluishaar omdat het door de olie wat vettig wordt. Maar nogmaals, een paar druppels is meer dan genoeg.
word je haar daar vettig van ? ik wil namelijk niet elke dag mijn haar moeten wassen+conditioneren..
Mijn pluizencoupe heb ik redelijk onder controle door een beetje (heel klein beetje) olie (kruidvat, eigen merk) te verdelen over mijn haren. Niet bij de haarwortels.

En niet te vaak kammen inderdaad.

Stylen en fohnen daar begin ik niet aan. Ik wil naast pluizig haar niet rondlopen met haar dat ook nog eens is beschadigd.
Gevoelens zijn beperkt houdbaar.
Dode puntjes moet je juist wel laten knippen. Die maken dat je haar er alleen maar nog pluiziger uitziet. Dan duurt het langer voordat het lang is, maar wil je mooi lang haar of lang haar dat je niet durft te laten zien?
Gevoelens zijn beperkt houdbaar.
Madhe, mijn haar is sowieso al niet zacht ofzo, ik ben rossig van mijzelf en heb nooit fijn zacht haar gehad, ja na een maskertje even maar niet snel er na voelt het gelijk ruwer aan.. Altijd al gehad

Dode puntjes heb ik echt snel ik had het laten knippen begin maart en 3 weken later moest er weer heel wat af, (moest toen toevallig langs voor masker te halen)

Ik hoorde laatst op tv over feiten fabels, dat het niet uitmaakt of je de punten op tijd laat knippen qua snelheid van het groeien van je haar. Sowieso ben ik niet super blij met mijn haar omdat het altijd zo pluizig ruw is geweest, mijn haar is niet zo sterk nee, ik ben al gestopt met verven, zodat het kan herstellen dat wil ik niet meer doen.. verder denk ik niet dat het beter word want het is altijd zo geweest!
bij mijn pluizige krullen werk olie oid echt juist averechts, het wordt wel wat vettiger maar ook pluiziger. Zoek een product waar sheabutter inzit en wat het minder droog maakt, je zal zien dat het er dan stukken beter uit ziet. Oja en een stijltang zou ik zeker niet gebruiken als het zo droog is.
Het oogt altijd pluizig met dode punten, daar kun je niets aan doen. Beter om ze weg te laten knippen. En niet stylen, en niet föhnen, en niet kammen als het droog is, want dan heb je zo weer gespleten haarpunten die dus pluizig lijken...
Haar groeit uit je hoofdhuid. Hoe vaak jij je haar knipt heeft niks te maken met hoe snel het groeit.

Wil je lang haar dan zal je je haren beter moeten verzorgen zodat de punten minder snel afbreken of splijten.

Gebruik dus geen of zo min mogelijk stijltang of fohn of serums (siliconen bom).

Het lijkt mij trouwens sterk dat je binnen drie weken alweer dode punten hebt. Of de kapper heeft een botte schaar gebruikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven