Mode & Beauty alle pijlers

Kwaliteit jurkjes ASOS

16-07-2013 09:50 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Anderhalve week geleden zag ik dat Daphne Deckers bij Boulevard een jurkje droeg van ASOS. Ik had er nog nooit van gehoord.....

Ik werd super verrast toen ik op de website zag dat alles spotgoedkoop is. Heeft iemand ervaring met deze jurkjes, en dan met name hoe de kwaliteit is na wassen en dragen? Ik ben gek op goedkoop spul, maar als iets er na 2x dragen niet meer uitziet blijkt goedkoop weer duurkoop te zijn.
Ik ben gek op asos! Kwaliteit varieert per merk maar ben meestal tevreden en draag de jurkjes die ik heb vaak.
Zoals ik het zie was het een jurkje van asos zelf. Heb je daar goede ervaringen mee?
Asos zelf is h&m kwaliteit. Ben er niet echt kapot van.

Je kunt in mijn ogen op asos beter een ander merk bestellen voor een leuke prijs. Ze hebben nu 70% korting ook op Michael kors etc.
Ik heb een jurkje van asos waar ik erg tevreden over ben; is wat dikkere stof en blijft mooi van kleur. Ik heb anderzijds ook een rokje van eigen merk en dat is wat meer fliebelstof en daar ben ik niet zo kapot van. Kleur en stof blijft wel aardig na wassen maar het is erg ehhh fliebelig.

Broeken ben ik meestal tevreden over al heb ik er nu eentje die na een week of drie al stevig begint te verslijten (waar m'n benen schuren).

Kortom denk dat het erg verschillend is. Kwaliteit is m.i. Ietsje beter dan h&m maar misschien 25% beter dus niet topkwaliteit. Ik bestel er vooral omdat ik de kleren leuk vind en omdat ik een grotere maat heb dus bij nederlandse gewone winkels niet makkelijk slaag. En omdat je veel items van h&m zo veel ziet op straat.
Ik ben redelijk slank maar heb in verhouding dikke benen / kuiten. Daarom leken me die midi-jurkjes perfect. Ik draag met name in de winter bijna altijd jurkjes met een vestje of jasje en meestal met hoge laarzen. De jurkjes die ik het afgelopen jaar tegenkwam zijn allemaal een stuk boven de knie, en dat is net wat ik niet wil. Vandaar dat ik zo happy werd toen ik deze jurkjes zag.

Ik begrijp uiteraard dat het voor dat geld geen basisstukken zullen zijn maar meer jurkjes voor een seizoen.
Ik vind de kwaliteit van ASOS goed. Ook van het merk zelf, vind het persoonlijk wel beter dan de kwaliteit van H&M. Niet alle jurkjes blijven even lang mooi, maar bij mij toch zeker wel een jaar of twee, en ik heb er een die ziet er na 3 jaar nog als nieuw uit.
Okee, ik ben overtuigd.....Voor 18 euro wil ik best een gokje wagen. :-)

Ik bestel gewoon en laat me verrassen. Dan kan ik later altijd (veel) meer bestellen, inclusief de duurdere merken zoals Youcansitwithus voorstelde.

Bedankt voor jullie reacties.
Hmm. Ik heb een paar maanden terug een heel geweldig zwart kanten jurkje besteld bij de Asos. Ik paste 'm ook perfect; ik was er gelukkig mee. Echter na een paar keer dragen begon het kant al een beetje te rafelen. Ik durfde hem ook niet goed in de was te doen - bang dat ie daar minder mooi van zou worden. Maar na een bbq stonk hij zo dat ik hem toch moest wassen. Ik had wat er op het labeltje stond precies zo uitgevoerd, en toch..was de hele rek eruit. Ik kon hem zo weggooien.

Voor mij dus geen Asos meer. Al denk ik wel dat het verschilt in kwaliteit daar.
Er staat dat ze "nu" 70% korting hebben.

Maar ze hebben het hele jaar een collectie met flinke korting, maar die optie vind je vaak in het uitklap menu onder "women".

Tip voor de toekomst.
Oeh, ik word nu zo hebberig....er staat al 12 items in de wacht en ik ben pas een kwartier aan het kijken. Wel allemaal eenzelfde soort jurkjes: midi, met of zonder, korte of lange mouw.
Kijk wel even naar de lengte van het model die het jurkje draagt, misschien doe je dat al hoor, maar ik ben dat een paar keer vergeten te doen en toen hing de jurk tot op mijn enkels terwijl het bij het model tot net over de knieën kwam. Nogal logisch als je bedenkt dat het model 1.78 was en ik een stuk kleiner maar toch wel iets om ook even naar te kijken
Goede tip, bedankt!
wow, ik ken dit merk niet. Dus na aanleiding van dit topic typ ik asos.nl

Oeps?
hahah Andrea, dat deed ik gister ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven