Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Gefeliciteerd Mila!

Welkom zuster. Als je nog nog 16 maanden een opleiding gaat doen kun je daar mooi op focussen. In de tussentijd kan de kwestie woonruimte zich misschien al oplossen. En qua werk: hoe doen collega's dat die kinderen hebben?
Enige tijd geleden heb ik dit topic ontdekt en aangezien ook ik (samen met mijn vrouw) ben begonnen aan een KID traject bij het Rijnstate Ziekenhuis lijkt het mij leuk om mee te kletsen en ervaringen uit te wisselen.

Vanavond heb ik een ovulatietest gedaan en een smiley gevonden dus morgenochtend moet ik bellen voor een afspraak. Ik meen me te herinneren dat ik dan morgen in de middag naar het ziekenhuis zal moeten. Weet iemand of dat inderdaad zo is en hoe laat de laatste afspraak mogelijk is?

Het komt me helaas slecht uit aangezien we op mijn werk in de middag een lunch en aansluitend een teamvergadering hebben die ik dan zal moeten missen. Behalve mijn secretaresse weet niemand op mijn werk dat ik bezig ben met dit traject en dat wil ik ook graag zo houden. Ben nu dus aan het broeden op een goede smoes of een reden om niet de hele vergadering aanwezig te zijn. Hoe doen jullie het met jullie werk als jullie naar het ziekenhuis moeten?
quote:Veronique79 schreef op 12 juli 2013 @ 15:32:

Ik heb de brief van MCK ontvangen, kan 9 augustus voor het intakegesprek langskomen. In de brief staat dat ik een verwijsbrief van de huisarts moet meenemen. Hadden jullie dat ook moeten meebrengen? Mijn huisarts weet niet eens dat ik een kinderwens heb!Die verwijsbrief is (ook) nodig om in aanmerking te komen voor vergoeding via je zorgverzekering (heb ik begrepen bij het Barrahus).
quote:mila_ schreef op 13 juli 2013 @ 07:29:

Goedemorgen allemaal!!

Het is nog te vroeg om iemand te bellen dus jullie zijn de eersten die het horen (na de kat )...

Ik had gisterenavond toch ineens weer steekjes in mijn linkeronderbuik en toen ik vanmorgen moest plassen had ik geen geduld meer;

Een hele duidelijke streep!!! Ik ben gewoon zwanger!!!!!Super! Heel erg gefeliciteerd! Geniet er van.
Welkom, Arai.

Ik nam een halve dag vrij (had ik ook wel nodig, want het ziekenhuis ligt niet om de hoek). Waren gewoon uren die ik opnam. En iedereen op mijn werk was op de hoogte.

Succes!!!
quote:emma77emma schreef op 14 juli 2013 @ 21:13:

Welkom, Arai.

Ik nam een halve dag vrij (had ik ook wel nodig, want het ziekenhuis ligt niet om de hoek). Waren gewoon uren die ik opnam. En iedereen op mijn werk was op de hoogte.

Succes!!!

Dank voor het welkom.

Dat iedereen op je werk op de hoogte was maakt het vast gemakkelijker om vrij te krijgen. Hoewel ik over het algemeen hele leuke collega's heb, wil ik ze liever niet op de hoogte brengen aangezien ik denk ik gek zou worden van de vragen/belangstelling en iedere maand uitleggen of het wel of niet gelukt is. Hoe was dat voor jou?

Bovendien denk ik dat de directeur niet goed zal worden als ik een zwangerschap aankondig aangezien er al veel zwangeren zijn geweest de laatste jaren en dat niet altijd succesvol is verlopen qua combinatie zwangerschap en werk. Ik stel hem dan ook liever voor het feit als ik ooit 12 weken zwanger ben dan dat ik nu ik nog bezig ben moet dealen met het feit dat hij daar waarschijnlijk niet erg gelukkig mee is.

Een halve dag vrij nemen zou ik normaal gesproken ook wel kunnen doen alleen is er dus helaas die vergadering waardoor ik dat niet kan maken. Gelukkig heb ik een hele lieve secretaresse die ondertussen met me mee aan het denken is hoe we die vergadering zo vroeg mogelijk kunnen laten beginnen en zo snel mogelijk kunnen afronden. Vervolgens ga ik morgen als ik naar het ziekenhuis bel echt smeken om de afspraak zo laat mogelijk in te plannen. Het is dus even stressen nu en ik hoop echt dat het me gaat lukken om alles op elkaar af te stemmen.
quote:arai schreef op 14 juli 2013 @ 21:40:

[...]

aangezien ik denk ik gek zou worden van de vragen/belangstelling en iedere maand uitleggen of het wel of niet gelukt is. Hoe was dat voor jou?

Ja, dat was soms wat minder. Elke maand vertellen dat het weer niet gelukt was. Maar ook wel lief hoe ze meeleefden.

Succes morgen, hopelijk kun je zo laat mogelijk terecht (geen idee of dat kan in Arnhem, in Utrecht kon het alleen 's ochtends).
Vandaag lichtroze afscheiding... Ik weet dat het niks hoeft te betekenen maar met mijn geschiedenis..... Ik voel me ellendig
Oh Mila, ik snap dat je je nu helemaal rot schrikt. En er valt nu volgens mij ook niks aan te doen, je kunt nu geen zekerheid krijgen.

Ik duim dat het snel ophoudt, en dat alles helemaal goed gaat daarbinnen. Die kans is immers het grootst.

Hou vol
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:arai schreef op 14 juli 2013 @ 20:57:

Vanavond heb ik een ovulatietest gedaan en een smiley gevonden dus morgenochtend moet ik bellen voor een afspraak. Ik meen me te herinneren dat ik dan morgen in de middag naar het ziekenhuis zal moeten. Weet iemand of dat inderdaad zo is en hoe laat de laatste afspraak mogelijk is?

Welkom.

Ik zit ook in Arnhem. 'S avonds positieve test, is morgenochtend ziekenhuis. Ze insemineren alleen in de ochtend. Misschien willen ze een uitzondering maken, maar dat moet je morgenochtend vragen. Als dat niet lukt, zou ik niet moeilijk doen om die vergadering te missen.
Waar zit de any-key?
Mila, houdt moed!

Waar zit de any-key?
ohh Mila dat is schrikken. Ik hoop echt dat het niks bijzonders is. Big hug.
Mila, als eerste: van harte gefeliciteerd!

Roze afscheiding had ik ook en ik ga bijna bevallen (ik schrok mij ook kapot hoor.. en belde huilend de verloskundige). Emma had het ook, en dat gaat ook goed. Bij jou gaat het dit keer ook goed!!!

En tuurlijk heb je zenuwen om je geschiedenis, maar roze afscheiding klinkt gewoon oké, bij helder rood bloed moet je je misschien wel een beetje zorgen gaan maken.

Maar ik snap je hoor.. Ik hoop dat bij jou die 12 weken ook voorbij vliegen en je eindelijk zekerheid hebt en weer een beetje kunt ademhalen! Sterkte!!

Hier staan de klossen onder mijn bed, de box staat, kinderkamer is bijna klaar.... maar hij mag toch nog wel eventjes blijven zitten haha!
Mila, hoe gaat het nu? Net was Liz zegt, ik had het ook. De verloskundige zei dat ik me geen zorgen moest maken zolang het geen helderrood bloed is.

Maar uiteraard begrijp ik je ongerustheid heel goed!

Liz, lekker dat je zo goed als klaar bent met het kamertje.

Heb je ook foto's gemaakt? Ik ben heel benieuwd (anders even doormailen ).

CF, goed geslaagd?
Mila, ik hoop dat alles nog steeds goed gaat en de afscheiding niets te betekenen had.

Zoals Houston al zei weet ik nu dat ze in Arnhem inderdaad ook alleen in de ochtend insemineren. Ik heb dus een bewogen ochtend achter de rug waarbij ik alles op alles heb gezet om op tijd voor mijn afspraak om 12.00 uur te komen. Dat is gelukkig gelukt dus ik mag nu twee weken wachten!

Mijn secretaresse verdient een standbeeld want zij heeft de vergadering weten te verplaatsen en ik heb dus de rest van de dag vrij kunnen nemen. Vanmiddag kan ik dus lekker van de zon gaan genieten.
Welkom Zuster en Arai!!Spaaaannnnend!!!!!

@Mila dikke hoop idd dat het bij lichtroze is gebleven..kl.. he?!

Je wordt zo heen en weer geslingerd..Zo gilt mijn ex-belgische collega bij elke menstruatie..doe maar n test ik was ook zwanger en ongesteld hoor

@Liz;lekker nog 2 weken om de puntjes op de i te zetten..ben zoooo benieuwd? (Foto..foto..)

@Emma;lekker even relaxen nu...

Hier even een diepe zucht, wederom dag 10 en wederom eerste tekenen van ongesteldheid...zo zwaar kan je lichaam je dus in de maling nemen..Nu nog steeds steekjes..ben er effe helemaal klaar mee jongens...
Tessado, het is ook niet niks dit hele proces. Van hoop naar teleurstelling. Menstruatiepijn kun je ook hebben bij een zwangerschap. Eigenlijk mag je de hoop pas opgeven als je helder bloed ziet (je menstruatie dus).

Maar wel balen he?

Arai, fijn dat het gelukt is! Succes de komende 2 weken.

Ik ben benieuwd hoe het met Mila gaat....
Bedankt allemaal voor jullie lieve woorden. Vandaag geen roze meer gezien maar de schrik zit er nog goed in hier. Naar de wc gaan vind ik eng. Weet nog niet zo hoe ik die weken door moet gaan komen, dag voor dag maar denk ik.

Voelde me vanmiddag op het werk niet zo lekker, thuis gemeten, heb ik 38,3. Komt misschien ook mede door het slechte slapen van vannacht. Net al een uurtje geslapen maar voel me nog steeds koortsig. Zit hier met 26 graden met een vest aan! Straks maar weer vroeg mijn bed in..

Welkom arai en zuster, gezellig!

Tessado eens met emma, het kan nog..

Liz fijn dat alles nu een beetje op orde is, dat zal rust geven!
Fijn dat je geen roze meer gezien hebt. Ik ben tot een week of 8 ook elke keer heel bang geweest wat ik zou aantreffen op het wc-papiertje. Daarna is het vanzelf minder geworden.

Ga inderdaad maar lekker vroeg naar bed straks.
Tessado, meid balen zeg! Ik denk vaak aan je en geniet van je posts! Je weet het, B&J mag alleen bij helder rood bloed en wellicht blijft dat toch uit!

Mila ik duim voor je dat alles nu goed blijft gaan! Het is je zo gegund!
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op deze site, ik zit al een hele tijd erover te denken om alleen een kindje te krijgen alleen weet ik niet waar je moet beginnen om het hele proces te starten.

Hoop dat iemand hier zijn ervaring wil delen.

Groetjes rylana
Begin met het lezen op de sites die in de openingspost staan. Dan ga je dat rustig laten bezinken om erachter te komen wat je wilt. Wil je het alleen of gedeelde zorg, met een eigen donor of van een donorbank. Je kunt een informatieavond bijwonen van een kliniek die alleenstaande vrouwen helpt.

In het begin komt alle informatie op dit forum op je af en snap je de helft niet, maar hoe langer je meeleest hoe beter dat gaat. En er zijn nog meer dames die aan het begin staan, dus dan is het fijn ervaringen uit te wisselen.
Hoi veronique

Ik heb al op verschillende sites voor alleenstaande rondgekeken en ben een paar mogelijkheden tegengekomen.

Zelfinsiminatie of kid in het ziekenhuis ook heb ik een sitegevonden van een donorbank in denemarken ik heb namelijk geen eigen donor.

Ik ben 28 jaar en woon in het zuiden van het land

Groetjes rylana
Zoek dan naar een kliniek in de buurt (woon zelf in het westen, dus ken die in het zuiden niet, maar andere dames hier waarschijnlijk wel) en bezoek daar een infoavond.
@Mila; gelukkig!!! Het heerst.het niet lekker zijn..ws de teperatuursovergang..

Normaal gesproken heb ik het bij 20 graden al erg warm, zweet ik mij snel suf (nou ben ik ook geen stilzitter..) ben al uren met de hond buiten geweest (schaduwkant) maar nergens last van..gister ook niet..Had een avonddienst met mijn vriedinnetje 'jas-aan' en die stond bij elke client te puffen en/op het balkon...

Denk aan de ZEN side of life..dacht opeens..wat voor werk doe jij eigenlijk..inspannend..? Hoeveel weken ben je nu? 5? Mijn schoonzusje had het ook bij de eerste 2 zwangerschappen van haar 2e>een miskraam en nu is ze bijna uitgerekend! Meis, keep faith!!! En relaxen als je thuis bent!!

@Tammy; hoe voel jij je? Is het al n beetje positief nieuws? Je hoeft niks te zeggen hoor..ikduim toch wel

@Rylana; WELKOM!!! Kijk even op de klinieken/ziekenhuissites in het zuiden..Voor een zaaddonor hier heb je vaak te maken met een wachtlijst (vaak tot een jaar) en met de deense donoren (iets duurder en transport/opslagkosten) kun je vaak op korte termijn beginnen..Vraag alvast je ha om n verwijzing (heb ik bij het MCK nooit hoeven doen, overigens) Ik heb het hem medegedeeld toen ik voor mijn tennisarm kwam ofzo

@arai;spaaaanennnnd!!!

Hier bleef het bij wat oud bloed en wat roodverlies...hmm??? Weet het nu dus echt niet (duizelig, misselijk bij vlagen..kanook ah weer liggen..tja...) MCK maar niet gebeld nog (overleg poging 4 is daar gebruikelijk)...

Wat denken de dames trouwens over een meet na de vak/bevalperiodes..ergens in september ofzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven