Donkere kringen rondom ogen
dinsdag 16 juli 2013 om 15:55
Al jaren heb ik donkere kringen rondom mijn ogen. Ik gebruik nu altijd camouflage en foundation, maar wil dat liever niet.
Ik ben er altijd vanuit gegaan dat het iets is wat bij mij hoort (ik heb het al sinds de pubertijd).
Nu heb ik gelezen dat donkere kringen ook kunnen ontstaan door allergie of vitaminen tekort.
Meer mensen last van donkere kringen en weten jullie bij jezelf de oorzaak?
Ik ben er altijd vanuit gegaan dat het iets is wat bij mij hoort (ik heb het al sinds de pubertijd).
Nu heb ik gelezen dat donkere kringen ook kunnen ontstaan door allergie of vitaminen tekort.
Meer mensen last van donkere kringen en weten jullie bij jezelf de oorzaak?
dinsdag 16 juli 2013 om 16:15
Meestal is het jammer genoeg erfelijkheid. Maar ook in dat geval is er wat aan te doen.
Ik zou dus eerst een bezoekje aan de huisarts brengen (die kan bepalen of het om een erfelijke conditie gaat of eventuele allergieën identificeren) voordat je allerlei dure smeersels in huis haalt en je hele voedingspatroon omgooit.
Met een beetje geluk is het heel simpel te verhelpen
Ik zou dus eerst een bezoekje aan de huisarts brengen (die kan bepalen of het om een erfelijke conditie gaat of eventuele allergieën identificeren) voordat je allerlei dure smeersels in huis haalt en je hele voedingspatroon omgooit.
Met een beetje geluk is het heel simpel te verhelpen
dinsdag 16 juli 2013 om 16:24
dinsdag 16 juli 2013 om 16:30
quote:spagtelputz schreef op 16 juli 2013 @ 16:17:
Is het niet heel suf om met zoiets naar de huisarts te gaan? Het is natuurlijk verder geen big deal...
Nou, suf?
Telkens opmerkingen krijgen als; Slecht geslapen? Ben je ziek?
is gewoon niet leuk.
Bovendien is iedere dag smeren met camouflagestiften best duur en niet eens goed voor de huid.
Vaak is het heel simpel te verhelpen, en maar een kleine moeite voor de huisarts om te bepalen wat de oorzaak is.
Is het niet heel suf om met zoiets naar de huisarts te gaan? Het is natuurlijk verder geen big deal...
Nou, suf?
Telkens opmerkingen krijgen als; Slecht geslapen? Ben je ziek?
is gewoon niet leuk.
Bovendien is iedere dag smeren met camouflagestiften best duur en niet eens goed voor de huid.
Vaak is het heel simpel te verhelpen, en maar een kleine moeite voor de huisarts om te bepalen wat de oorzaak is.
dinsdag 16 juli 2013 om 19:28
Ik heb het ook, als zo lang als ik me kan herinneren, mijn moeder heeft het, mijn broer heeft het, en mijn dochtertje heeft het.
We eten allemaal gezond en drinken voldoende water. Ik heb alleen heel soms een allergische reactie op stof, huisdierharen, of pollen. Mijn broer reageert daar veel heftiger op.
Niets aan te doen denk ik.
We eten allemaal gezond en drinken voldoende water. Ik heb alleen heel soms een allergische reactie op stof, huisdierharen, of pollen. Mijn broer reageert daar veel heftiger op.
Niets aan te doen denk ik.