Gezondheid alle pijlers

Eens een roker........

16-07-2013 20:16 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp er niets van. 6 Jaar geleden ben ik gestopt met roken. Het viel me natuurlijk zwaar, maar het is gelukt.

De laatste paar weken heb ik ineens vaak trek in een sigaretje. Jaren geen last van gehad!

Ik ga er absoluut niet aan toegeven, maar ik vind het wel raar.

Is dit bij andere stoppers ook een bekend verschijnsel?
Ik vind dit verhaal heel erg herkenbaar. Ik heb zelf nog nooit gerookt maar dit wel erg vaak van mijn moeder gehoord die al 5 jaar gestopt is. Je bent dus niet de enige
Een vriendin van mijn oma is ondertussen al bijna 25 jaar gestopt maar heeft soms na het eten nog het gevoel dat ze MOET roken... Zal dus denk ik altijd wel blijven.

Gewoon niet aan toegeven, jij bent sterker dan die vieze peuk!
Nu ruim een jaar gestopt, maar ik ervaar niet echt trek in een sigaret tot nu toe. Eerste paar dagen waren even lastig, maar sindsdien geen problemen hier meer meegehad.
Wat knap van je! Heel goed dat je al zo lang gestopt bent. Sommige mensen zeggen dat het voor altijd een strijd blijft, sommige mensen zeggen dat ze er na een tijdje niet meer naar talen. Ik hoop voor jou het laatste.
Ik ben al bijna 12 jaar gestopt en heb nooit meer de drang om te roken gehad.
Grappig dat sommigen dit inderdaad herkennen. Heb zelf ruim 5 jaar de drang om te roken niet meer gehad, maar nu steekt het ineens de kop weer op.

Maar zoals al gezegd, ga er absoluut niet aan toegeven. Ik ken mezelf, ik kan niet maar één sigaretje roken.
Ik ben ongeveer 4 jaar gestopt nu maar ik heb er af en toe nog steeds zin in. Als ik ga bedenken wat ik dan precies zo lekker vind aan een sigaret is het ook wel ga over hoor. Er is natuurlijk niets lekker aan een sigaret. Maar zeker met een wijntje op een terasje denk ik regelmatig aah g doe mij ook een peuk!
Ik ben 5 jaar geleden gestopt en heb nog regelmatig even zo'n vlaag van hè nu zou ik best een sigaretje lusten. Meestal zit ik dan met veel emoties waar ik geen weg mee weet en die ik dan weer met die rook weg wil blazen. Het zijn maar momentopnames. de drang blijft niet. Het is zo weer over. Kan dat bij jouw ook zo zijn denk je?
odi et amo
Hier ook al ruim 2.5 jaar gestopt met roken, maar krijg zo nu en dan ook zin om te roken ineens. Maar het is ook niet gek, want heb ruim 10 jaar lang gerookt, denk dat sommige omstandigheden (zoals stress en terras met wijn) bij mij herinneringen oproepen van het roken. Wel vervelend! Had graag eentje willen roken, maar dan weet ik dat ik weer terug bij af ben
Ben dik 3 jaar gestopt en soms rijk ik naar m'n tas en denk zo nu een sigaretje. Heel raar maar dat heb ik soms zo ineens. Verder heb ik er heel vaak gewoon trek in. Denk dat het voor mij een levenslange strijd wordt.
Van andere stoppers heb ik gehoord dat ze precies hetzelfde ervaren als jij TO.

Zomaar, ineens, out of the blue, de drang naar roken.

Sommigen hebben er aan toegegeven en anderen niet.

Ikzelf ben nooit langer dan een maand gestopt geweest. Telkens kwam de gedachte aan roken terug, en bleef komen en komen. Ik droomde erover: personen met "autoriteit" gaven mij dan toestemming om te roken. Gék werd ik ervan. De drang was nooit na vijf minuten over, bleef dagen en dagen aanhouden. Zo naar.

Nu weer gestopt, zit op dag 2.

:-).

Ik denk dat ik er nooit helemaal los van kom, en ooit op het punt kom waar jij op zit nu.
Heeeeel herkenbaar! Ik ben al 12 jaar gestopt en soms heb ik dat gevoel ook nog wel eens. Ik denk dan altijd maar, ach, ik heb zo'n sigaret helemaal niet nodig en geeft me dan altijd weer zo'n trots gevoel dat ik toen van die rot verslaving ben afgekomen.

Goed hoor dat je er niet aan toegeeft!!
Oh ja, pas nog. Nu al bijna vier jaar gestopt, en toen ik onlangs met een vriendin was die ik 1. lang niet gezien had en 2. in een borrelsituatie was, kwam de zin meteen terug. Bij haar ook; kennelijk associeerden we samen zijn + op terras meteen met roken.

Gaat idd vrij snel weer over.
Dat klopt inderdaad, het gebeurt in situaties zoals jij ze beschrijft Aureel. Gelukkig niet constant, maar afgelopen twee weken vrij gehad en een hoop ondernomen met vriendinnen.

Piratesse, volhouden! Het is mij ook gelukt en ik heb de discipline van een flapdrol. Ik had wel het geluk dat mijn partner niet rookte zodat ik me op een gegeven moment schuldig voelde bij elk sigaretje dat ik opstak.
Soms droom ik.wel eens dat ik weer rook, maar dan vind ik mezelf in mijn droom al stom.
Ik ben zo'n 11 jaar gestopt en heb nog wel eens bij een net aangestoken sigaret (van een ander) zin in eentje. Dat gaat altijd meteen weer voorbij, geef er dus nooit aan toe.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
ik rook alleen nog wanneer ik uit ga of thuis drink voor de rest totaal geen behoefte aan een ziekteverwekkend stokje.. vroeger moest ik roken ik deed er alles voor, maar nu ben ik blij dat het zoveel minder is ik zie er het nut niet van in maar toch op die momenten dat ik drank drink moet ik toch een sigaret..
Ja hoor, heel herkenbaar!

Ik ben 6 jaar gestopt maar af en toe.... Ik geef er ook wel eens aan toe, een keer of 2/3 per jaar. Als ik de ochtend daarna wakker word voelt mijn lijf alsof ik een pakje gerookt heb. Dan ben ik weer voor even genezen en weet ik waarom ik gestopt ben. Om van mijn stinkende kleding en haar (!!!) nog maar te zwijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven