Eens een roker........
dinsdag 16 juli 2013 om 20:16
Ik begrijp er niets van. 6 Jaar geleden ben ik gestopt met roken. Het viel me natuurlijk zwaar, maar het is gelukt.
De laatste paar weken heb ik ineens vaak trek in een sigaretje. Jaren geen last van gehad!
Ik ga er absoluut niet aan toegeven, maar ik vind het wel raar.
Is dit bij andere stoppers ook een bekend verschijnsel?
De laatste paar weken heb ik ineens vaak trek in een sigaretje. Jaren geen last van gehad!
Ik ga er absoluut niet aan toegeven, maar ik vind het wel raar.
Is dit bij andere stoppers ook een bekend verschijnsel?

dinsdag 16 juli 2013 om 20:36
dinsdag 16 juli 2013 om 20:41
Ik ben ongeveer 4 jaar gestopt nu maar ik heb er af en toe nog steeds zin in. Als ik ga bedenken wat ik dan precies zo lekker vind aan een sigaret is het ook wel ga over hoor. Er is natuurlijk niets lekker aan een sigaret. Maar zeker met een wijntje op een terasje denk ik regelmatig aah g doe mij ook een peuk!
dinsdag 16 juli 2013 om 20:41
Ik ben 5 jaar geleden gestopt en heb nog regelmatig even zo'n vlaag van hè nu zou ik best een sigaretje lusten. Meestal zit ik dan met veel emoties waar ik geen weg mee weet en die ik dan weer met die rook weg wil blazen. Het zijn maar momentopnames. de drang blijft niet. Het is zo weer over. Kan dat bij jouw ook zo zijn denk je?
odi et amo
dinsdag 16 juli 2013 om 20:45
Hier ook al ruim 2.5 jaar gestopt met roken, maar krijg zo nu en dan ook zin om te roken ineens. Maar het is ook niet gek, want heb ruim 10 jaar lang gerookt, denk dat sommige omstandigheden (zoals stress en terras met wijn) bij mij herinneringen oproepen van het roken. Wel vervelend! Had graag eentje willen roken, maar dan weet ik dat ik weer terug bij af ben

dinsdag 16 juli 2013 om 20:50
Van andere stoppers heb ik gehoord dat ze precies hetzelfde ervaren als jij TO.
Zomaar, ineens, out of the blue, de drang naar roken.
Sommigen hebben er aan toegegeven en anderen niet.
Ikzelf ben nooit langer dan een maand gestopt geweest. Telkens kwam de gedachte aan roken terug, en bleef komen en komen. Ik droomde erover: personen met "autoriteit" gaven mij dan toestemming om te roken. Gék werd ik ervan. De drang was nooit na vijf minuten over, bleef dagen en dagen aanhouden. Zo naar.
Nu weer gestopt, zit op dag 2.
.
Ik denk dat ik er nooit helemaal los van kom, en ooit op het punt kom waar jij op zit nu.
Zomaar, ineens, out of the blue, de drang naar roken.
Sommigen hebben er aan toegegeven en anderen niet.
Ikzelf ben nooit langer dan een maand gestopt geweest. Telkens kwam de gedachte aan roken terug, en bleef komen en komen. Ik droomde erover: personen met "autoriteit" gaven mij dan toestemming om te roken. Gék werd ik ervan. De drang was nooit na vijf minuten over, bleef dagen en dagen aanhouden. Zo naar.
Nu weer gestopt, zit op dag 2.

Ik denk dat ik er nooit helemaal los van kom, en ooit op het punt kom waar jij op zit nu.
dinsdag 16 juli 2013 om 20:55
dinsdag 16 juli 2013 om 21:04
dinsdag 16 juli 2013 om 21:11
Dat klopt inderdaad, het gebeurt in situaties zoals jij ze beschrijft Aureel. Gelukkig niet constant, maar afgelopen twee weken vrij gehad en een hoop ondernomen met vriendinnen.
Piratesse, volhouden! Het is mij ook gelukt en ik heb de discipline van een flapdrol. Ik had wel het geluk dat mijn partner niet rookte zodat ik me op een gegeven moment schuldig voelde bij elk sigaretje dat ik opstak.
Piratesse, volhouden! Het is mij ook gelukt en ik heb de discipline van een flapdrol. Ik had wel het geluk dat mijn partner niet rookte zodat ik me op een gegeven moment schuldig voelde bij elk sigaretje dat ik opstak.

dinsdag 16 juli 2013 om 21:36
ik rook alleen nog wanneer ik uit ga of thuis drink voor de rest totaal geen behoefte aan een ziekteverwekkend stokje.. vroeger moest ik roken ik deed er alles voor, maar nu ben ik blij dat het zoveel minder is ik zie er het nut niet van in maar toch op die momenten dat ik drank drink moet ik toch een sigaret..
dinsdag 16 juli 2013 om 21:36
Ja hoor, heel herkenbaar!
Ik ben 6 jaar gestopt maar af en toe.... Ik geef er ook wel eens aan toe, een keer of 2/3 per jaar. Als ik de ochtend daarna wakker word voelt mijn lijf alsof ik een pakje gerookt heb. Dan ben ik weer voor even genezen en weet ik waarom ik gestopt ben. Om van mijn stinkende kleding en haar (!!!) nog maar te zwijgen.
Ik ben 6 jaar gestopt maar af en toe.... Ik geef er ook wel eens aan toe, een keer of 2/3 per jaar. Als ik de ochtend daarna wakker word voelt mijn lijf alsof ik een pakje gerookt heb. Dan ben ik weer voor even genezen en weet ik waarom ik gestopt ben. Om van mijn stinkende kleding en haar (!!!) nog maar te zwijgen.