Raad nodig...Schimmelinfectie
dinsdag 16 juli 2013 om 21:33
Beste lezers
Ik heb dringend raad nodig
Heb al meerdere forums gelezen maar hoop toch een reactie te krijgen
Ik heb vanaf me 16e jaar jaren last gehad van schimmelinfecties. Ben hiervoor heel vaak behandeld met medicijnen en naar verschillende gynaecologen geweest. Ze konden niet vinden wat de oorzaak was en zeiden dat het tussen mijn oren zou zitten. Uiteindelijk kwam ik bij een arts terecht die aangaf doordat ik zoveel medicatie had gehad niks meer werkte en me lichaam immuun geworden was en moest overal mee stoppen Ook was ik al aan de pil vanaf de 15e en toen ik moest stoppen van de arts met alle medicijnen was ik ook gestopt met de prikpil(toeval). Hierna verdwenen al mijn klachten. Ik heb in 2007 een dochter gekregen toen heb ik tijdens de zwangerschap nog wel een paar keer last gehad maar daarna nooit meer tot ik dit jaar weer aan de pil begon. Niet aan de prikpil maar aan mycrogynon 30. Sindsdien kamp ik elke maand wanneer ik ongesteld moet worden ( ook al slik ik me pil door) met de klachten. Heb hiervoor een tabletje die ik neem en dan is het binnen een week weer weg maar de pijn word ik steeds gek van. Helaas ben ik allergisch voor zo een pil die je in kan brengen want dat schijnt sneller te werken. Nu ben ik 26 jaar en zit ik erover te denken om mij te laten helpen gezien de klachten. Ook is sinds ik weer aan de pil begonnen ben me zin in seks totaal verdwenen en heb ik last ven stemmingswisselingen.. Is er iemand mee bekend die ook van de pil deze klachten heeft gehad en wat hebben jullie gedaan?
Bedankt voor jullie reactie alvast
Ik heb dringend raad nodig
Heb al meerdere forums gelezen maar hoop toch een reactie te krijgen
Ik heb vanaf me 16e jaar jaren last gehad van schimmelinfecties. Ben hiervoor heel vaak behandeld met medicijnen en naar verschillende gynaecologen geweest. Ze konden niet vinden wat de oorzaak was en zeiden dat het tussen mijn oren zou zitten. Uiteindelijk kwam ik bij een arts terecht die aangaf doordat ik zoveel medicatie had gehad niks meer werkte en me lichaam immuun geworden was en moest overal mee stoppen Ook was ik al aan de pil vanaf de 15e en toen ik moest stoppen van de arts met alle medicijnen was ik ook gestopt met de prikpil(toeval). Hierna verdwenen al mijn klachten. Ik heb in 2007 een dochter gekregen toen heb ik tijdens de zwangerschap nog wel een paar keer last gehad maar daarna nooit meer tot ik dit jaar weer aan de pil begon. Niet aan de prikpil maar aan mycrogynon 30. Sindsdien kamp ik elke maand wanneer ik ongesteld moet worden ( ook al slik ik me pil door) met de klachten. Heb hiervoor een tabletje die ik neem en dan is het binnen een week weer weg maar de pijn word ik steeds gek van. Helaas ben ik allergisch voor zo een pil die je in kan brengen want dat schijnt sneller te werken. Nu ben ik 26 jaar en zit ik erover te denken om mij te laten helpen gezien de klachten. Ook is sinds ik weer aan de pil begonnen ben me zin in seks totaal verdwenen en heb ik last ven stemmingswisselingen.. Is er iemand mee bekend die ook van de pil deze klachten heeft gehad en wat hebben jullie gedaan?
Bedankt voor jullie reactie alvast
dinsdag 16 juli 2013 om 21:44
Ik had ook jaren schimmelinfecties.
Tot ik een andere huisarts kreeg,die mijn partner aan de zalf en pillen deed.
Hij (zelf had hij geen klachten) bleek mij keer op keer te besmetten.
Jaren geen klachten gehad daarna,tot ik een nieuwe vriend kreeg,begon de ellende weer opnieuw.
Ook sex van anaal naar vaginaal kan je een schimmel geven.
En dan ging het bij mij soms alleen om een vinger in de buurt van.........
Zowiezo poep bacterieen.
Van voor naar achter je bips afvegen dus.... niet andersom.
Tot ik een andere huisarts kreeg,die mijn partner aan de zalf en pillen deed.
Hij (zelf had hij geen klachten) bleek mij keer op keer te besmetten.
Jaren geen klachten gehad daarna,tot ik een nieuwe vriend kreeg,begon de ellende weer opnieuw.
Ook sex van anaal naar vaginaal kan je een schimmel geven.
En dan ging het bij mij soms alleen om een vinger in de buurt van.........
Zowiezo poep bacterieen.
Van voor naar achter je bips afvegen dus.... niet andersom.

dinsdag 16 juli 2013 om 22:08
Ik wil geen kinderen meer vandaar dat ik weer aan de pil begonnen ben. Ik heb net op een forum gelezen dat de klachten kunnen komen door de hormonen die door de pil worden afgegeven. Maar weet niet of dit al bewezen is dat dit de oorzaak kan zijn. Ik heb deze week me pil doorgeslikt en ook in de week dat ik eigenlijk ongesteld moest worden heb ik de infectie. Het is helaas niet alleen als ik daad werkelijk ongesteld ben.
dinsdag 16 juli 2013 om 22:13
Ik lees mee.
Heb ook zoveel schimmelinfecties gehad, dat ik ook radeloos ben. Ben er nu een halfjaar vanaf Jeeeej!! ( afkloppen )
Ik gebruik dezelfde pil als jou, misschien dat we daar eens naar moeten kijken , Zou het daaraan kunnen liggen? Geen idee of dat invloed heeft.
Heb ook zoveel schimmelinfecties gehad, dat ik ook radeloos ben. Ben er nu een halfjaar vanaf Jeeeej!! ( afkloppen )
Ik gebruik dezelfde pil als jou, misschien dat we daar eens naar moeten kijken , Zou het daaraan kunnen liggen? Geen idee of dat invloed heeft.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet

dinsdag 16 juli 2013 om 22:37
Ik vind je wel erg jong om nu al definitief te kiezen voor geen kinderen meer vanwege schimmelinfecties.
Ik heb er ook een tijd last van gehad. Nu gelukkig nooit meer. Als ik gezwommen heb ik een zwembad voel ik weleens iets opkomen en smeer dan snel met van die bioclin die je bij bv de etos kunt kopen. Heb je dat weleens geprobeerd? Bij mij voorkomt dat dan een schimmelinfectie.
Ik heb er ook een tijd last van gehad. Nu gelukkig nooit meer. Als ik gezwommen heb ik een zwembad voel ik weleens iets opkomen en smeer dan snel met van die bioclin die je bij bv de etos kunt kopen. Heb je dat weleens geprobeerd? Bij mij voorkomt dat dan een schimmelinfectie.

woensdag 17 juli 2013 om 13:51

woensdag 17 juli 2013 om 19:23
Ik heb er ook bijna chronisch last van gehad. Totdat ik tijdens menstruatieperiodes een condoom gebruikte (de flora van je vagina verandert dan en maakt je vatbaarder voor schimmelinfecties) en ik ben probiotica gaan gebruiken. Niet in yoghurtjes, maar in poedervorm die je kunt halen bij de apotheek. Elke dag gebruiken en na een tijdje was ik overal vanaf! En nu jaren geen infectie meer gehad.
woensdag 17 juli 2013 om 19:29
Mijn volwassen dochter had een paar weken geleden er voor het eerst last van, en ging naar de drogist voor een middeltje tegen schimmelinfectie. De verkoopster vertelde dat ze al de 10e was die dag. Veel meer dan normaal dus, en de voorraad was bijna op.
Vonden we wel apart, want heeft niets met besmettelijkheid te maken.
Vonden we wel apart, want heeft niets met besmettelijkheid te maken.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
woensdag 17 juli 2013 om 19:35
quote:marcellav schreef op 17 juli 2013 @ 19:29:
Mijn volwassen dochter had een paar weken geleden er voor het eerst last van, en ging naar de drogist voor een middeltje tegen schimmelinfectie. De verkoopster vertelde dat ze al de 10e was die dag. Veel meer dan normaal dus, en de voorraad was bijna op.
Vonden we wel apart, want heeft niets met besmettelijkheid te maken.Misschien omdat er sinds een maand een nieuw middel tegen verkrijgbaar is, zonder recept van HA. Wat non stop op TV/radio te horen is/was.
Vonden we wel apart, want heeft niets met besmettelijkheid te maken.Misschien omdat er sinds een maand een nieuw middel tegen verkrijgbaar is, zonder recept van HA. Wat non stop op TV/radio te horen is/was.