Gezondheid alle pijlers

open gescheurde mondhoeken

17-07-2013 15:33 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de laatste tijd van die vervelende geirrireerde mondhoeken...Droog en een beetje open gescheurd. *auw*

Dan is het weer een weekje goed, en daarna wordt ik wakker en zit het er weer.

En neeee ik heb geen grote dingen gegeten, grote mond gehad, en andere activiteiten gedaan

Hoe kom ik er er aan? en hoe kom ik er af??

Het zit er zo onverzorgd uit

Ik heb trouwens kleine kinderen...zou het daar mee te maken hebben? bacterie ofzo...?
Da's toch n schimmeltje?

Echinaforce helpt bij mij wel goed.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik heb het altijd als ik niet genoeg vers fruit eet. Dan gooi ik er een paar kiwi's/sinaasappels tegenaan en dan gaat het weer weg.
Heb ik ook een tijdje gehad! Ik ben toen extra vitaminen (multi) en gesmeerd met bepanthem babyzalf. Was met een weekje weg! Succes.
Drink je voldoende? Eet je voldoende vitamines?
Ik las laatst dat het een symptoom kan zijn van een tekort aan een bepaalde vitamine. Ik weet even niet meer welke vitamine, maar dat kan ik denk ik wel opzoeken.

Edit: het ging om vitamine B2
quote:lizzvz schreef op 17 juli 2013 @ 16:11:

Heb ik ook een tijdje gehad! Ik ben toen extra vitaminen (multi) en gesmeerd met bepanthem babyzalf. Was met een weekje weg! Succes.Toevallig zat ik net te lonken daar die babyzalf (elke moeder heeft dat spul liggen ) ik ga het meteen smeren!
quote:aaquamarine schreef op 17 juli 2013 @ 16:12:

Ik las laatst dat het een symptoom kan zijn van een tekort aan een bepaalde vitamine. Ik weet even niet meer welke vitamine, maar dat kan ik denk ik wel opzoeken.zou heel goed kunnen...leef een druk leven met niet al te veel slaap en vergeet wel eens goed te eten...benieuwd welke vitamien.dat kan zijn..
quote:Risingsun schreef op 17 juli 2013 @ 16:10:

Ik heb het altijd als ik niet genoeg vers fruit eet. Dan gooi ik er een paar kiwi's/sinaasappels tegenaan en dan gaat het weer weg.Ga ik ook doen!! fijn allemaal laag drempelige oplossingen, dat is het proberen waard !
quote:Apatura schreef op 17 juli 2013 @ 15:47:

Da's toch n schimmeltje?

Echinaforce helpt bij mij wel goed.ja daar ben ik dus ook bang voor..in dat geval moet je een AB creme ofzo hebben denk ik...
Als open blijft gaan helpt meestal aleen nog een anti schimmel crempje van de huisarts, bij verminderde weerstand door ziek, zwanger,vermoeidheid en hebben heel veel vrouwen daar last van.

Vitamines en andere crempjes helpen meestal alleen als de mondhoeken net een beetje geïrriteerd zijn, is al weken feest is zou ik huisarts bellen voor een tube.
Ik heb dat ook wel eens, vooral in de winter. Vitaminegebrek. AB lijkt me echt niet nodig hoor, heb ik er nog nooit voor gehad.
Twee oorzaken:

- vitamine B gebrek

- spruw (schimmeltje).
In alle lipbalsems zit squaleen, en dat helpt.
door dat het bij je mond hoeken zit blijft het nat en gaat er vaak een schimmel bij zitten. Even miconazol kopen bij de drogist/apotheek
quote:annapalona schreef op 17 juli 2013 @ 16:19:

Als open blijft gaan helpt meestal aleen nog een anti schimmel crempje van de huisarts, bij verminderde weerstand door ziek, zwanger,vermoeidheid en hebben heel veel vrouwen daar last van.

Vitamines en andere crempjes helpen meestal alleen als de mondhoeken net een beetje geïrriteerd zijn, is al weken feest is zou ik huisarts bellen voor een tube.Is gewoon vrij verkrijgbaar en wordt ook niet vergoed als de huisarts het voor schrijft.
quote:vosje78 schreef op 17 juli 2013 @ 16:42:

[...]

Is gewoon vrij verkrijgbaar en wordt ook niet vergoed als de huisarts het voor schrijft.Supertip dank je! ik ga het meteen halen! het feit dat dit al 3weken aansukkeld geeft denk ik wel aan dat een beetje vet houden niet genoeg is... *stapt op de fiets*
Ben net terug van de apotheek heb miconazol gehaald! ook ga ik extra fruit eten (kersjes liggen klaar) , en even wat vitaminen pillen nemen vanavond.

Ben blij met de adviezen! had niet gedacht er zonder dokter een creme voor te kunnen halen...Dank jullie wel!!
quote:vosje78 schreef op 17 juli 2013 @ 16:42:

[...]

Is gewoon vrij verkrijgbaar en wordt ook niet vergoed als de huisarts het voor schrijft.Volgens mij verschilt dat per middel en of je je eigen risico al hebt op verbruikt...
Ik had dat als puber weleens. Daar is een zalfje tegen van A. Vogel - weet niet meer hoe het heet, gewoon bij de drogist te krijgen werkt super
Het kan een schimmeltje zijn. Je zou eens een tijdje kunnen proberen miconazol op je mondhoeken te smeren. Dat is over de toonbank verkrijgbaar bij de apotheek. Een andere oorzaak is geloof ik vitamine gebrek. Dus hup! Aan't fruit!

Ah, oops. Dikke mosterd .
quote:annapalona schreef op 17 juli 2013 @ 17:42:

[...]

Volgens mij verschilt dat per middel en of je je eigen risico al hebt op verbruikt...miconazol wordt ook niet vergoed als de huisarts het voorschrijft dat weet ik zeker (ook als je eigen risico al op hebt). Het kan zijn dat ketoconazol wel vergoed wordt, maar dat weet ik eigenlijk niet, dat verschilt ook per jaar.
Nou ik was 6euro kwijt bij de apotheek viel dus reuze mee! en intussen maar wat meer fruit eten *spreekt zichzelf streng toe*
Ik heb het ook gehad. Bij mij was het (ook) een schimmeltje. Ook Miconazol zalf gehaald en ik ben er nu helemaal vanaf!

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven