Ik ben zo dom geweest ... en voel mij nu zo rot !!!

04-06-2008 12:49 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb even getwijfeld of ik dit onderwerp wel op dit forum moet zetten omdat ik bijna al zeker weet dat ik harde reacties kan verwachten. Laat ik voorop stellen dat ik heel goed weet dat ik fout, hartstikke fout ben geweest... ik wil jullie dan ook vragen om met adviezen te komen en niet met harde reacties als tja is je eigen schuld, je bent zelf zo dom geweest etc... Ik weet namelijk hoe fout ik ben geweest maar zit nu enorm met mezelf en de situatie in de knoop....

Ik zal bij het begin beginnen.. ik heb een hele leuke man ontmoet via internet (dacht zelf dat ik dat nooit zou doen maar dat terzijde), binnen een week van bellen, smsen en heel veel kletsen hebben we afgesproken. Het was echt een super avond. Hij kwam mij halen met bloemen en na afloop waren we allebei in de zevende hemel... daarna hebben we het er zelfs nog over gehad dat we eigenlijk niet in liefde op het eerste gezicht geloofden maar dat dit toch echt wel heel erg raar maar zo super goed voelde na zo'n korte tijd. Ik zou t weekend gaan kamperen en heb hem in een opwelling meegevraagd. Was echt super gezellig.. helemaal top... maar nu komt t. Ik ben zo ongelooflijk onzeker dat ik toen hij ging douchen in zijn telefoon heb gekeken... Ik weet dat ik dit noooooooooooooooooooooooit had moeten doen en het moment dat ik het deed dacht ik meteen waar ben je in hemelsnaam mee bezig.... dus ook meteen telefoon weer weggeled. Uiteindelijk is hij daar achter gekomen.... Maandag, en dinsdag hebben wij elkaar hierover alleen via de telefoon gesproken. Hij zei dat ie nog steeds heel gek op mij is maar dat ie denkt dat ie hiermee niet verder wil omdat het hem heel veel heeft gedaan dat hele voorval met de telefoon. Gisteren is ie bij mij geweest omdat ik onder 4 ogen wilde praten.. Ik heb alleen maar gehuild en hem verteld dat ik er zo ontzettend spijt van had en aan hem gevraagd of hij het nog een kans wil geven. Hij weet t niet zegt ie.... Hij zegt nog steeds heel veel voor mij te voelen en het daarom heel moeilijk te vinden allemaal... hij wil even rust, tijd om na te denken.... ik mag hem wel bellen, hebben we afgesproken, we houden contact. Ik ga a.s. dinsdag op vakantie en dat vind ik zo moeilijk. Ik weet niet met deze hele situatie om te gaan. Het liefst wil ik dat ie vandaag zegt ok schat we gaan gewoon samen verder... maar ik weet dat ik geduld moet hebben. Punt is dus hij is nog gek op mij en voelt nog veel voor mij, ik ook voor hem. Hij wil rust... nadenken. Wat ik ook echt logisch vind maar ik kan er neit mee omgaan.... Eerst dagelijks heel veel telefoontjes/smsjes en nu niets.....

Ik zou heel graag advies van jullie willen over deze situatie en hoe ik mij nu het best op kan stellen....
Oh, dus meneer is zelf ook niet helemaal 'zuiver' geweest, heeft zelf ook al relatietherapie nodig gehad 'omdat hij niet de makkelijkste is'

maar...... dat had hij toevallig vergeten te vertellen, he?

Nou meid, geniet van de vakantie, probeer een leuke vakantiescharrel om je te trosten te vinden. En ben blij dat het over is, een relatie met iemand die dermate star in zijn gedrag is, kost giga veel energie.

Fijne vakantie.
Sweecandy, om jouw vraag te beantwoorden. Vriendinlief heeft in de tweede maand mijn mailbox doorgespit. Ze heeft dit ook direkt opgebiecht. Dit is nu zo'n zes jaar geleden.

Chaozz, sterkte!
ik had een soort dagboek waarin ik destijds mijn verwerkingsproces van de relatiebreuk met mijn ex had ingeschreven. De ex die erna kwam las dit en schreef ook nog eens doodleuk een verhaaltje erin. We woonden niet samen en hebben dat ook nooit gedaan want ik heb haar gelijk ge-exited.

dagboek lezen
Chaozz, dat hij even gekwetst is, is begrijpelijk, maar dat hij het daarom uitmaakt vind ik heel erg ver gaan. Het lijkt er inderdaad op dat hij een héél groot ego heeft en geen relativeringsvermogen. Goed dat het nú uit is, en niet over twee jaar. Je actie om in zijn telefoontje te kijken is uiteindelijk toch wel nuttig geweest: je hebt hem meteen leren kennen zoals hij is en het is nu nog makkelijker om over hem heen te komen (hoewel ik je teleurstelling zeker niet onderschat hoor!). Sterkte!
quote:salo31 schreef op 05 juni 2008 @ 09:52:

ik had een soort dagboek waarin ik destijds mijn verwerkingsproces van de relatiebreuk met mijn ex had ingeschreven. De ex die erna kwam las dit en schreef ook nog eens doodleuk een verhaaltje erin. We woonden niet samen en hebben dat ook nooit gedaan want ik heb haar gelijk ge-exited.

dagboek lezen Mijn man had ook zo'n dagboek over de breuk met zijn ex (en later over het ontstaan van onze relatie) en heeft vanaf dag 1 van onze relatie gezegd dat ik het mocht lezen als ik wilde. (Wat ik overigens niet gedaan heb.) Je 'ex erna' deed in elk geval niets stiekems, aangezien ze er ook een verhaaltje in schreef. Ze dacht wellicht dat je er niets op tegen zou hebben. Een beetje naïef misschien, maar niet vals.
Hai Chaozz,

Over een pas nachtjes slaap je weer als een roos, dit moet even uit je systeem.

Hij is heel gevoelig en jij bent onzeker geworden door je verleden met mannen. Niet rot bedoeld maar dat lijkt me sowieso niet echt een match made in heaven.

Dit is een uitspraak die ik helemaal voor eigen rekening neem hoor, omdat ik zelf ook nogal de weg kwijt was mangewijs, na een lange relatie die niet zo soepel was gelopen en ik dus heel blij ben met mijn nuchtere, dijk van een man die helemaal niet onzeker is en bij wie ook niet al zijn zenuwen aan de oppervlake liggen. Een man die tegen een stootje kan zeg maar. Dat lijkt me voor jou ook een aanrader, denk je niet?

Ik vertelde in een eerdere posting dat ik een lade had opengetrokken in zijn huis, in het begin van onze scharrelperiode. Ik kon niet slapen en was op zoek naar een boek om te lezen en ben rond gaan kijken. Toen ik die lade opentrok keek ik recht in de trouwfoto van mijn man en zijn ex. Oeps.

Hoewel zeker niet helemaal hetzelfde qua situatie, was ik dus ook in zijn privé spullen aan het neuzen. Daar had hij kwaad om kunnen worden of hij kon het raar vinden maar hij voelde (denk ik) wel dat ik er niks mee bedoeld had en moest lachen. Geen paniek, geen verwijten, niks, een lach, een aai over mijn hoofd en klaar.

Nu wil ik - nogmaals - deze situatie niet met de jouwe vergelijken maar ik wil alleen aangeven dat ik zo'n man nodig heb voor naast mij. Omdat ik dus iemand ben die in eerste instantie nogal onder de indruk is van zo'n trouwfoto. Snap je wat ik bedoel? Later lach je er om maar vooral zijn reactie; niet zeggen dat ik me niet aan moest stellen, niet kwaad worden dat ik in zijn lade zat midden in de nacht, gewoon niks van dat al, gaf mij een heerlijk gevoel.

Omdat ik weet wat het is om onzekerig te zijn met mannen, in het begin van een relatie, snap ik jouw beweegreden om in zijn telefoon te kijken dus best. Ik zou het niet gedaan hebben maar ik snap je best. Je wilde weten of je niet teleurgesteld zou worden, je wilde weten of hij te goeder trouw was. Ik denk dat je er ook van geleerd hebt, van deze ervaring. Je kunt je namelijk afvragen of je met een blik in zijn telefoon achter zijn werkelijke karakter was gekomen. Waarschijnlijk niet.

Oma Leo wil je nog een adviesje meegeven, al zal je hoofd wel duizelen van de tippen zolangzamerhand

Geef zo'n nieuwe relatie rustig de tijd. Heel kalm. Niet na twee weken al denken dat je de man van je leven gevonden hebt. Easy does it. Rustig aan elkaar snuffelen en af en toe ook eens proberen nuchter naar de situatie te kijken. Is het leuk? Wat is er leuk? Hoe voel ik me er bij? Niet meteen je hart op een presenteerblad gooien en hopen dat iemand er zuinig op is, zelf ook in de gaten houden of je zuinig op jezelf bent.

Niet iedere relatie duurt namelijk een mensenleven, soms ga je een tijdje met iemand om en dan merk je na verloop van tijd dat het niet helemaal matcht. Dat is heel jammer maar niet het einde van de wereld.

Wees lief voor jezelf en voorzichtig met aan wie je je hart uitleent en hou goed in de gaten of je je veilig voelt bij iemand. Als je dat probeert dan zul je merken dat je het niet meer nodig vindt om iemands telefoon te checken.

Veel sterkte de komende tijd, het komt allemaal goed!

(f)
Wat zijn sommige mensen toch licht geraakt zeg!
Mooie post eleonora.
quote:eleonora schreef op 05 juni 2008 @ 10:10:

Hai Chaozz,

Over een pas nachtjes slaap je weer als een roos, dit moet even uit je systeem.

Hij is heel gevoelig en jij bent onzeker geworden door je verleden met mannen. Niet rot bedoeld maar dat lijkt me sowieso niet echt een match made in heaven.

Dit is een uitspraak die ik helemaal voor eigen rekening neem hoor, omdat ik zelf ook nogal de weg kwijt was mangewijs, na een lange relatie die niet zo soepel was gelopen en ik dus heel blij ben met mijn nuchtere, dijk van een man die helemaal niet onzeker is en bij wie ook niet al zijn zenuwen aan de oppervlake liggen. Een man die tegen een stootje kan zeg maar. Dat lijkt me voor jou ook een aanrader, denk je niet?

Ik vertelde in een eerdere posting dat ik een lade had opengetrokken in zijn huis, in het begin van onze scharrelperiode. Ik kon niet slapen en was op zoek naar een boek om te lezen en ben rond gaan kijken. Toen ik die lade opentrok keek ik recht in de trouwfoto van mijn man en zijn ex. Oeps.

Hoewel zeker niet helemaal hetzelfde qua situatie, was ik dus ook in zijn privé spullen aan het neuzen. Daar had hij kwaad om kunnen worden of hij kon het raar vinden maar hij voelde (denk ik) wel dat ik er niks mee bedoeld had en moest lachen. Geen paniek, geen verwijten, niks, een lach, een aai over mijn hoofd en klaar.

Nu wil ik - nogmaals - deze situatie niet met de jouwe vergelijken maar ik wil alleen aangeven dat ik zo'n man nodig heb voor naast mij. Omdat ik dus iemand ben die in eerste instantie nogal onder de indruk is van zo'n trouwfoto. Snap je wat ik bedoel? Later lach je er om maar vooral zijn reactie; niet zeggen dat ik me niet aan moest stellen, niet kwaad worden dat ik in zijn lade zat midden in de nacht, gewoon niks van dat al, gaf mij een heerlijk gevoel.

Omdat ik weet wat het is om onzekerig te zijn met mannen, in het begin van een relatie, snap ik jouw beweegreden om in zijn telefoon te kijken dus best. Ik zou het niet gedaan hebben maar ik snap je best. Je wilde weten of je niet teleurgesteld zou worden, je wilde weten of hij te goeder trouw was. Ik denk dat je er ook van geleerd hebt, van deze ervaring. Je kunt je namelijk afvragen of je met een blik in zijn telefoon achter zijn werkelijke karakter was gekomen. Waarschijnlijk niet.

Oma Leo wil je nog een adviesje meegeven, al zal je hoofd wel duizelen van de tippen zolangzamerhand

Geef zo'n nieuwe relatie rustig de tijd. Heel kalm. Niet na twee weken al denken dat je de man van je leven gevonden hebt. Easy does it. Rustig aan elkaar snuffelen en af en toe ook eens proberen nuchter naar de situatie te kijken. Is het leuk? Wat is er leuk? Hoe voel ik me er bij? Niet meteen je hart op een presenteerblad gooien en hopen dat iemand er zuinig op is, zelf ook in de gaten houden of je zuinig op jezelf bent.

Niet iedere relatie duurt namelijk een mensenleven, soms ga je een tijdje met iemand om en dan merk je na verloop van tijd dat het niet helemaal matcht. Dat is heel jammer maar niet het einde van de wereld.

Wees lief voor jezelf en voorzichtig met aan wie je je hart uitleent en hou goed in de gaten of je je veilig voelt bij iemand. Als je dat probeert dan zul je merken dat je het niet meer nodig vindt om iemands telefoon te checken.

Veel sterkte de komende tijd, het komt allemaal goed!

(f)Wat een mooie post eleonora... bedankt voor je lieve berichtje en je goede tips. Ik denk inderdaad dat ik een sterker persoon naast mij nodig heb dan deze mijnheer. Ik voel me nu best wel sterk mede door alle berichtjes hier. Natuurlijk is het jammer maar life goes on ... (klinkt sterk he?!) voel mij nog wel een beetje wiebelig van binnen maar zoals jij zegt.. t moet eerst weer even uit mijn systeem.
quote:JohnnyCake schreef op 05 juni 2008 @ 10:21:

Mooie post eleonora.Thanks JC
quote:chaozz schreef op 05 juni 2008 @ 10:29:

[...]

Wat een mooie post eleonora... bedankt voor je lieve berichtje en je goede tips. Ik denk inderdaad dat ik een sterker persoon naast mij nodig heb dan deze mijnheer. Ik voel me nu best wel sterk mede door alle berichtjes hier. Natuurlijk is het jammer maar life goes on ... (klinkt sterk he?!) voel mij nog wel een beetje wiebelig van binnen maar zoals jij zegt.. t moet eerst weer even uit mijn systeem.Hou jezelf even lekker bezig de komende tijd. Yoga o.i.d. het van je af en chocola de door de yoga verloren ponden er weer bij. Een oeroud middel en het helpt!
quote:Reiger100 schreef op 05 juni 2008 @ 10:03:

[...]

Mijn man had ook zo'n dagboek over de breuk met zijn ex (en later over het ontstaan van onze relatie) en heeft vanaf dag 1 van onze relatie gezegd dat ik het mocht lezen als ik wilde. (Wat ik overigens niet gedaan heb.) Je 'ex erna' deed in elk geval niets stiekems, aangezien ze er ook een verhaaltje in schreef. Ze dacht wellicht dat je er niets op tegen zou hebben. Een beetje naïef misschien, maar niet vals.Nou dat was in de eerste week van onze relatie en ik moest even 's ochtends naar werk en toen had ze dus mijn hele huis doorgespit en dat dagboek lag in mijn ladeblok waar ik mijn administratie heb liggen (ook van klanten). Toevallig kwam ik erachter dat ze mijn dagboek gelezen had omdat ze iets zei wat ik enkel in mijn dagboek had geschreven en nooit aan haar verteld had (hierdoor ging ik ff checken in mijn oude dagboek). Ik vind gewoon dat je zolang je geen toestemming hebt van andermans spullen moet afblijven. Ik heb geen geheimen maar ik heb wel moeite ermee als men direct alles doorspit.
anoniem_808 wijzigde dit bericht op 05-06-2008 10:37
Reden: aanvulling
% gewijzigd
.
Voor een partner in beginstadium vind ik mijn prive wel nog te persoonlijk om te delen. Ook al zou er niets bijzonders in staan... het idee dat er stiekem in mijn telefoon wordt gegluurt..
@Sweetcandy:

Ik denk dat niemand hier het leuk vindt dat dat bij hem/haar zou gebeuren, dat moge duidelijk zijn, maar is dat dan ook een reden om er direct mee te stoppen? Jij zou dat dus wel doen? Ook al weet je waarom die persoon dat gedaan heeft en er ook direct spijt van had en zich er slecht bij voelde?

@Chaozz:

Ergens balen dat hij het zo vlug voor bekeken houdt, er kunnen verschillende redenen zijn: misschien vond hij het een te groot probleem, kon hij het echt niet accepteren. Misschien is hij zeer ingewikkeld en maakt hij altijd van een mug een olifant (doet mij aan ex van mij denken, dus als dat de reden is, wees zeer blij dat het dan nu zo gegaan is). Misschien was hij zelf niet meer zo zeker van jou en had hij nu een reden (erbij) om dat duidelijk te maken.

Wat het ook is: blijf je zeker niet schuldig voelen (zo'n big deal was het echt niet) en probeer er ook niet te lang in te blijven hangen.

Fijne reis!
Ja,, in een begin periode kan mijn verliefdheid nog zo heftig zijn.. het kan na zoiets ook snel weer verdwijnen wat dat betreft. Achteraf was het in mijn geval een goede keuze geweest om er mee te stoppen... hij bleek nog meer vreemde trekjes er op na te houden
Nah ja, elk nadeel heb ze voordeel Sweetcandy, dat zie je nou maar weer.
het eerst wat bij me opkwam was; jeetje, wat een lichtgeraakt persoon. Natuurlijk is het niet oe wat je gedaan hebt,m aar kom op, je hebt alleen maar in zijn phone gekeken en niet zijn hele verleden nagetrokken en bespioneerd of zo. En wat als je een andere x iets doet wat hij niet leuk vindt?

nee, aan zoeiamdn heb je niets denk ik....
maar het begint bij iets 'kleins'' zoals even in zijn telefoon kijken..... what's next?
@Sweetcandy: ik snap precies wat je bedoelt! Ik heb eigenlijk nog nooit in iemand zijn telefoon gekeken ofzo. Ik zal niet ontkennen dat zo'n gedachte weleens bij mij is opgekomen, maar ik heb daar nooit wat mee gedaan. Vroeger paste ik weleens op de katten van de buren als ze op vakantie waren en dan had ik gerust ook alle lades open kunnen trekken uit nieuwsgierigheid maar heb dat ook nooit gedaan. En waarom zou ik ook?
Oh ja, Chaozz: sterkte meid en geniet van je vakantie!
quote:salo31 schreef op 05 juni 2008 @ 10:36:

[...]

Nou dat was in de eerste week van onze relatie en ik moest even 's ochtends naar werk en toen had ze dus mijn hele huis doorgespit en dat dagboek lag in mijn ladeblok waar ik mijn administratie heb liggen (ook van klanten). Toevallig kwam ik erachter dat ze mijn dagboek gelezen had omdat ze iets zei wat ik enkel in mijn dagboek had geschreven en nooit aan haar verteld had.Nu je het zo vertelt, met al die informatie erbij, kan ik er helemaal inkomen dat je dat niet zag zitten...
Eleonora, wat een mooie post (om het eens origineel te zeggen:-P ) en wat fijn voor je dat je zo'n sterke en lieve man hebt! Ik heb er ook zo eentje, heerlijk hé! Zeker als je eerder al slechte ervaringen had, zoals jij en ook ik.

En Chaozz, ik hoop dat je hier snel overheen komt, het is even slikken, zeker, maar het had kennelijk geen toekomst.
quote:Reiger100 schreef op 05 juni 2008 @ 21:29:

wat fijn voor je dat je zo'n sterke en lieve man hebt! Ik heb er ook zo eentje, heerlijk hé! Zeker als je eerder al slechte ervaringen had, zoals jij en ook ik.

Zo is het Reigerkelief
quote:sweetcandy schreef op 05 juni 2008 @ 19:46:

maar het begint bij iets 'kleins'' zoals even in zijn telefoon kijken..... what's next?Z,n kilometerstand controleren,redial draaien als je thuis komt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven