Ik heb opeens erge spijt....
donderdag 18 juli 2013 om 20:12
Ik voel me laatse dagen echt niet meer goed.... ik vind dat ik zoveel fouten in mijn leven heb gemaakt zonder goed na te denken. Ik heb het gevoel dat ik mezelf altijd saboteer. Een jaar geleden viel ik een diepe depressie en sindsdien heb ik last zelfmoord neigingen (ik wil het niet doen maar het voelt wel soms goed om te weten om niks meer te voelen) Ik heb een paar maanden geleden me haren er afgeknipt omdat ik emotioneel was (ik heb krullend haar) ik voelde me wel anders en vond het wel leuk maar afgelopen dagen voel ik me heel erg down omdat ik mezelf niet meer herken als ik in de spiegel kijk. Ik voel me opeens lelijk en kwetsbaar. Mijn lange haren heb ik niet meer en dat maakt me erg verdrietig. Ik kan bijna niet meer slapen en ik voel me erg duizelig en ik kan bijna nergens op concentreren. Het klinkt misschien wel allemaal raar en al voor jullie maar ergens wil ik gewoon opgeven.... Is het misschien een goed idee om anti-depressie medicijnen in te nemen zodat ik me misschien beter kan voelen? want me gevoelens zijn gewoon een emotional rollercoaster. Ik heb geen idee wanneer ik in kan storten of gewoon op wil geven.
donderdag 18 juli 2013 om 20:15
Hou er rekening mee dat AD niet meteen aanslaat. kan toch wel zes weken duren. En dat moet je vooral doorzetten.
Ik adviseer je met klem om naar de huisarts te gaan en een verwijzing te vragen naar een therapeut/psychiater/psycholoog..
Ik adviseer je met klem om naar de huisarts te gaan en een verwijzing te vragen naar een therapeut/psychiater/psycholoog..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
donderdag 18 juli 2013 om 20:18
Hi Maria, probeer zaken wat meer te relativeren. Iedereen maakt fouten. Daarnaast je kunt het ook leermomenten noemen of uitdagingen ipv fout. Je haar, ik vind krullen heel mooi uitkome bij kort haar. Als je het een stukje laat groeien en dat gaat in de zomer heel snel dan kun je het a la Marilyn Monroe dragen.
Super sexy
Maar goed wanneer je in de put zit is het handig om e.a. met je huisarts te bespreken. Hij kan dan kijken of de ernst dusdanig dat het nodig is om medicijnen te slikken. Wat je ook met je huisarts kan bespreken is of korte cognitieve therapie kan helpen, mindfullness is daar een voorbeeld van. Het is eigenlijk een korte cursus waarmee je meer in het hier en nu leert leven en te genieten van de leuke dingen.
Veel sterkte!
Super sexy
Maar goed wanneer je in de put zit is het handig om e.a. met je huisarts te bespreken. Hij kan dan kijken of de ernst dusdanig dat het nodig is om medicijnen te slikken. Wat je ook met je huisarts kan bespreken is of korte cognitieve therapie kan helpen, mindfullness is daar een voorbeeld van. Het is eigenlijk een korte cursus waarmee je meer in het hier en nu leert leven en te genieten van de leuke dingen.
Veel sterkte!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 18 juli 2013 om 20:51
Hoi Maria 3442,
Fouten maken doen wel allemaal, ik heb zelf ook veel fouten gemaakt in mijn leven, maar daar leer ik weer van.
Voel je niet schuldig, ik denk dat het inderdaad verstandig is om eens met de huisarts te praten, ik heb vier maanden geleden ook AD pillen gehad, en voel me een heel stuk beter, heb weer zin in het leven, en heb geen negatieve gedachten!! maar je moet wel willen en niet in het slachtoffer blijven hangen, kom op leef!!!
Fouten maken doen wel allemaal, ik heb zelf ook veel fouten gemaakt in mijn leven, maar daar leer ik weer van.
Voel je niet schuldig, ik denk dat het inderdaad verstandig is om eens met de huisarts te praten, ik heb vier maanden geleden ook AD pillen gehad, en voel me een heel stuk beter, heb weer zin in het leven, en heb geen negatieve gedachten!! maar je moet wel willen en niet in het slachtoffer blijven hangen, kom op leef!!!
vrijdag 19 juli 2013 om 20:25