Werk & Studie alle pijlers

Vrouwen Netwerk

19-07-2013 08:25 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een beetje raar topic, maar ik ben wel benieuwd. 1 oktober begin aan een nieuwe baan; een senior fuctie in mijn vakgebied (financieel). Nu wou ik rond die tijd ook lid worden van een netwerkclub voor vrouwen zoals bijvoorbeeld de blonde tafel. Echter je moet hiervoor 30 zijn.

Na wat ronddolen op internet kan ik echt eigenlijk niet echt een vrouwen netwerk vinden voor de leeftijd 25 - 30 met een senior functie. Ik vind het wel jammer; veel leeftijdsgenoten zijn nog trainee of net trainee af, je kunt wel ervaringen wisselen, maar op niet altijd zoals je zou willen.

Heeft iemand een goede suggesties?
Nee, zelf lid geweest van bites & business maar daar had ik echt niks aan. Vrouwen met 'bedrijfjes thuis' veelal. Ik ben geen voorstander van sexegescheiden netwerken. De netwerken waar ik echt wat aan heb gehad zijn de gemengde netwerken.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Als je bij een grote financiele instelling werkt (zoals ik) hebben ze vaak een eigen vrouwennetwerk binnen de organisatie.
Eens met adora. Vrouwennetwerken komen vaak niet boven het "bedrijfjes thuis" niveau uit. Iets met een webshop, iets met coaching, iets met styling. Blah. Als je wilt netwerken, kies dan een netwerk met mannen en vrouwen. En als het een groot bedrijf is, zijn daar altijd vele soorten netwerken. De vrouwennetwerken binnen dat soort grote bedrijven zijn wel weer leuk en interessant, over het algemeen.

Je kennis en opleidingsniveau zou meer leidraad moeten zijn bij het zoeken naar een netwerk dan je sekse.
Pixie, je omschrijft precies de bedrijven in de vrouwennetwerken. Ze zijn gestart om drempelverlagend te werken (veel vrouwen vinden een echt netwerk 'eng' ) waardoor je dus verzand in de 500ste 'ik bouw webshopjes' netwerkcollega. En misschien lullig, ik zit daar zakelijk en zakelijk heb ik werkelijk niks aan aura readers, webshopbouwsters en kinderkledingverstelsters. Er zitten niet veel mensen in die echt netwerker zijn. Het bedrijfsleven is gemend en dus zouden netwerken dat ook moeten zijn.

Lid geweest WIFS (vrouwennetwerk in finance, maar daar moet je ook minmaal 10 jaar ervaring hebben), maar ook daar mee gestopt omdat een gemengd netwerk meer oplevert.
Okee, die ga ik zeker meenemen. Ik zit ook niet te wachten op webshopjes etc. Bedankt voor de tip!

Ik wil juist een netwerk buiten de eigen organisatie, heeft een van jullie suggesties voor een gemengd netwerk?
http://www.hollandfinanci ... m.php?id=1934&language=NL
Hier in de regio zie ik veel ontbijtnetwerken, zoals BNI, RedPeppers e.d.

Al is dat wel heel regionaal gebonden denk ik..
'we are all a little broken. but the last time I checked, broken crayons can still color.'
http://financieel-management.nl/club/
En iets zoals Young Professionals of JCI?

Via Linkedin kun je wel vinden wat bij jou in de buurt zit.

JCI doet meer dan alleen netwerken, sommige kamers doen ook veel activiteiten voor goede doelen. De meeste leden zitten vaak wel op HBO/WO niveau en bevinden zich in de zakelijke of diensten sector. JCI is al vanaf 25 jaar en bijna overal gemengd.
haha @Yoshe: ik wilde net ook de JCI noemen. TO van 25 tot 40 jaar. Er is trouwens ook een JCI-kamer met alleen dames (in het uiterste zuiden van het land)

In sommige plaatsen heb je ook de Roteract. Jongerenafdeling van de Rotary, is maar tot 30 jaar.

Verder zijn er in grote steden allerlei netwerkclubs/borrels etc. Zelf geen ervaring mee, maar volgens mij meer voor mensen met een eigen bedrijf / recruiters / etc.
@Karen: wat is je overweging om lid te willen worden van een vrouwen-netwerkclub i.t.t. een gemengde club? (gewoon nieuwsgierigheid, want ik zou zelf niet in zo'n vrouwenclub passen)
Mugske bedankt! Rotaract is inderdaad bekend (ben ik een aantal jaren lid van geweest), maar ook daar veel trainees/studenten. Maar de junior kamer is een goede tip, al ben ik bang dat het veel tijd gaat kosten wat ik volgend jaar niet heb door opleiding/baan.
Mugske, dat ik momenteel, hoewel ik nog jong ben met een aantal dingen zit, zoals (ja het is echt planmatig): wanneer kun je het beste kinderen plannen, hoe hou je je staande in een mannenwereld (klein, blond en zie er jong uit), wat moet je doen om ooit in de RvC te komen etc.....
Ik heb een tijdje bij de Zonta meegeborreld, alleen door verhuizing ben ik er uit gestapt. Over het algemeen zeer professionele dames, geen webshops etc, maar rechters, psychologen, docenten en architecten.

De Zonta is ook zo ingericht dat er maar een lid per afdeling in een bepaalde beroepsgroep mag zitten, dus zeer gemengd. Misschien is dat iets voor je?
Doei Pippi Langkous!
Maar Karen24 - heb je daar echt een vrouwennetwerk voor nodig?!

Ik persoonlijk zie daar geen enkel voordeel in ten aanzien van een gemengd 'spontaan netwerk.

Hoe ik me staande hou in een mannenwereld is gewoon een natuurlijk proces, denk ik niet eens bij na!

Zou ook niet moeten en wanneer je op de juiste plek zit - gaat dat ook vanzelf.

Net als het plannen van wel of geen kinderen.

Dat kan niemand je voorkauwen denk ik...
Nou weetik niet KierV; zou daar gewoon een keer over willen praten. Ik kan mijzelf goed staande houden daar niet van; maar leek mij toegevoegde waarde hebben. Ik heb zelf vanwege mijn leeftijd/uiterlijk/uitstraling daar af en toe wel last van ja.

Ronja, ik ga eens googelen!
quote:pixiemorgan schreef op 19 juli 2013 @ 08:35:

Iets met een webshop, iets met coaching, iets met styling. Blah. .Ik ken die types. Dan staat er zo'n intevieuw in de Happinez, compleet met glossy foto's.

'Je leven compleet omgooien, zij durfden het aan'.

'Na een bezinningsweekend in Toscane heb ik eindelijk durven doen wat mijn hart me al jaren ingaf: Ik heb mijn baan opgezegd om te beginnen als levenskunst-coach.

Best eng hoor, de gebaande paden te verlaten om je gevoel te volgen. Gelukkig heeft mijn man Harry een goede baan in de financiele wereld, zodat we de terugval in inkomsten wel kunnen opvangen'.

(met een goedverdienende Harry wordt het wel een stuk makkelijker 'om je hart te volgen' )
@Karen: herkenbaar hoor. Hier ook klein, blond en er jonger uitzien. En ik werk ook in een mannenomgeving (toevallig ook finance). Je daarin ontwikkelen kan heel goed in een gemengd netwerk. Ik ben nu 10 jaar lid van JCI (ja, vroeg begonnen) en ik heb er naast heel veel gezelligheid ook persoonlijk goed kunnen ontwikkelen. Dingen doen die je normaal niet doet (bijv. vergadering leiden, je komt in aanraking met mensen uit verschillende beroepsgroepen etc) en ook feedback kunnen vragen aan kanergenoten (en krijgen).

JCI kost inderdaad veel tijd, maar alles wat je erin steekt krijg je er dubbel uit is mijn ervaring. Op dit moment ben ik niet heel actief, want ik ben net weer aan het werk na zwangerschapsverlof. Dus ik zit niet in een commissie o.i.d. maar doe wel mee aan lokale activiteiten. Rest komt wel weer.

Carriere kun je niet plannen. Soms is er een plotselinge wending en komt daar dan weer iets onverwachts op je pad. Kinderen zijn ook niet te plannen. Je merkt zelf wanneer je er aantoe bent en wat de mogelijkheden zijn. (hier meer dan 2 jaar geduurd voor ik zwanger was en kindje 2 maanden oud en vriends verliest baan, tja daar valt niet tegenop te plannen en ik ben nog wel een enorme controlfreak)
quote:saartjuhzes schreef op 19 juli 2013 @ 10:27:

[...]

Ik ken die types. Dan staat er zo'n intevieuw in de Happinez, compleet met glossy foto's.

'Je leven compleet omgooien, zij durfden het aan'.

'Na een bezinningsweekend in Toscane heb ik eindelijk durven doen wat mijn hart me al jaren ingaf: Ik heb mijn baan opgezegd om te beginnen als levenskunst-coach.

Best eng hoor, de gebaande paden te verlaten om je gevoel te volgen. Gelukkig heeft mijn man Harry een goede baan in de financiele wereld, zodat we de terugval in inkomsten wel kunnen opvangen'.

(met een goedverdienende Harry wordt het wel een stuk makkelijker 'om je hart te volgen' )
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
@mugske bedankt! ik ga even een halfjaar afwachten hoe de postdoc bevalt in combinatie met werken en dan denk ik aan JCI om eens te gaan kijken.
quote:boebezoebe schreef op 19 juli 2013 @ 10:33:

[...]

Nou Harry, bedankt!!
Veel netwerken zijn ook regiogebonden. Misschien kun je zeggen in welke regio (ongeveer) je iets zoekt. Dan kunnen we meer gericht tips geven.
Ik hoop dat je een interessante groep vindt!
Doei Pippi Langkous!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven