Bloemen begrafenis

19-07-2013 17:24 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo

Ik moet maandagmiddag naar de begrafenis van een zeer goede collega, en wij hebben gezien haar karakter afgesproken om allemaal fleurige bloemen mee te nemen.

Nu vind iedereen om mij heen dat dat niet kan en dat je gewoon met de standaard witte lelie of rozen begrafenis bloemen moet aankomen, iets wat ik niet wil.

Ik zoek een kleurige maar toch ingetogen bloem of ingetogen vrolijk, heeft iemand enig idee?
quote:Trotter schreef op 19 juli 2013 @ 18:30:

Aronskelken vind ik vreselijke bloemen. Waarschijnlijk omdat ik ze met uitvaarten associeer.Apart, ik juist met huwelijken. TO wat een mooi idee! Super suggesties hierboven, helemaal niets aan toe te voegen.
Zoiets vind ik wel mooi. Vrolijk, geen strak begrafenisboeket, maar een beetje losjes geschikt vanwege de verschillende bloemen, en qua kleur toch ingetogen.

If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Een aantal jaar geleden jammer genoeg een heel aantal begrafenissen meegemaakt, nergens witte boeketten.......

Juist mooie kleuren prachtig, en vooral omdat gevraagd word om bloemen die de persoon verbeelden.

Kleur=doen
Juist wél kleuren dus.

Het is tegenwoordig gebruikelijker om te doen wat bij de overledene past dan alle etiquette-regels te volgen, volgens mij.

Gerbera's zijn al genoemd, vind ik ook mooi.

Je hoeft niet alle kleuren te gebruiken natuurlijk.
Het is toch mooi als de bloem past bij de overledene?
Boeketten vind ik echt lelijk bij begrafenissen een enkele bloem geeft veel meer cachet
Ik vind het zeker kunnen.

Gecondoleerd.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Met dit weer is het anders wel zonde. Dat is binnen een dag verlept.

http://www.bloemmarie.nl/ ... Item=44154&NewsItem=28737

En tot slot, natuurlijk zijn er bepaalde bloemen die veel beter tegen de warmte en zon kunnen dan andere. Kies met deze hitte daarom voor Zonnebloemen, Delphiniums/Ridderspoor, Gladiolen, Alstromeria's, Gerbera's en Scabiosa's. Daar geniet je in de zomer langer van!

Zonnebloem is misschien niet zo geschikt voor een vrouw. Is meer iets voor een man, maar met dit weer zou ik die wel kiezen... als ze er zijn tenminste.
Natuurlijk kan dat! Mooi juist dat jullie voor iets persoonlijke kiezen, ipv de zgn etiquette. Ik denk dat we daar ook steeds meer naar toe gaan, ook bij begrafenissen.

Kies een paar mooie bloemen bij de bloemist uit. Het maakt niet uit welke, welke jij mooi vind.

Sterkte maandag.
Irissen zijn er ook nog in het paars. Een heel boeket vind ik nooit zo geweldig, ik denk dat je beter voor een klein boeketje of één hele mooie bloem kunt gaan. Ik zou ook zeker geen witte bloemen doen omdat anderen het willen. Kies iets wat jij mooi vindt en jij bij jou collega vindt passen.

http://www.tuinclub.be/bl ... %20grafstuk%20ok3-web.jpg

Zoiets vind ik zelf wel mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven