Ingebroken in mijn huis

21-07-2013 05:37 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is echt schrikken zeg... Ik en mijn moeder wonen in een een flatwoning. En we waren op vakantie geweest naar Turkije, en 1 dag voordat we terug gingen naar huis kregen we een belletje van onze buurvrouw dat er is ingebroken in ons huis. Politie was gekomen toen de buurvrouw ons huis ging schoonmaken en zag dat er gerommeld was en had ze dus gebeld. Erg schrikken en ik was bang wat we kwijt waren maar gelukkig dat we toen niet thuis waren. Aangekomen bij thuis mochten we niks aanraken, rechercheur was aangekomen. Hij heeft vingerafdrukken gevonden die van een handschoen waren dus niet te traceren was. Daarna hebben we gemerkt dat mijn moeders sieraden die veel geld kosten zijn gestolen. Niks van mij gelukkig maar vind het wel heel erg voor mijn moeder. Ook heel zielig want ze is een een staande moeder en ze werkt heel hard! Hele huis was ook op zijn kop gegooid, alleen raar dat ze het geld wat ik op mijn bureau had laten liggen niet hadden meegenomen. Er werd verteld dat ze door mijn moeders raam zijn binnengeklommen en via de balkon zijn vertrokken. Heel eng vind ik dit, dat juist iemand in me huis komt binnendringen en gaat stelen. Ik vind het wel heel erg toevallig dat het gebeurde terwijl we weg waren. Ik denk dan juist dat het iemand is die we kennen. Ik vind me huis nu ook heel erg onveilig en heb nu ook al slaap problemen.

Hebben jullie hier ook weleens last van of tips?
Nooit gehad, maar wel bij meerdere familieleden. Probeer wel om direct 'normale' dingen te doen, zodat je angst je niet overneemt.
Beste TO, het is niet toevallig dat het gebeurt terwijl jij op vakantie bent.

Bij ons in de buurt is het dievengilde nu ook heel actief.

In 3 huizen al ingebroken.

De politie zei dat dat vooral in vakantietijd is.

Dieven weten dat het vakantietijd is en mensen op vakantie zijn. Dat zien ze wanneer ze hun "rondje" doen en ze hebben zo hun methodes om erachter te komen dat bewoners weg zijn.

Wij gaan binnenkort ook op vakantie,maar regelmatig komt er een buuv om de poes te voeren en planten water te geven.

s Avonds en lampje aan. Zo ziet je huis er niet onbewoond uit.
buurvrouw zelf??????
Het moet een heel raar idee zijn dat er mensen zijn die in jullie huis geweest zijn, bah!

Hier in de buurt wordt volop gewaarschuwd dat je je huis 'bewoond' moet laten lijken: post weg laten halen, lichttimer en vooral niet op social media aankondigen/melden dat je op vakantie bent.

Ook worden er stokjes tegen de voordeur gelegd (of plakken ze een stukje plakband op de deur) die criminelen regelmatig komen controleren. Liggen ze een of meerdere dagen nog steeds tegen de deur (of het plakband aan de deur) dan is de deur niet open geweest en is er dus niemand thuis.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat vervelend. Bij mij is het vorig jaar gebeurd, ze zijn achteraf bekeken vooraf al komen checken.

Het beste kun je zo snel mogelijk je ritme oppakken en proberen om het te vergeten. En even kijken of je sloten goed genoeg zijn.
quote:peecee schreef op 21 juli 2013 @ 06:37:

buurvrouw zelf??????

Oh, geef je nou echt de buurvrouw de schuld?

Inbrekers houden gewoon goed in de gaten wanneer er iemand op vakantie is.
Vorige week is er bij ons een poging tot inbraak gedaan, we lagen gewoon boven te slapen. Gelukkig is het niet gelukt, wel een gaatje in de achterdeur.

Bij jullie klinkt het wel of ze een ronde van te voren hebben gemaakt en gewacht hebben tot jullie niet thuis waren.

Sterkte.
Er zijn ook zat mensen die op facebook zetten dat ze lekker op vakantie gaan, heb jij dat per ongeluk ook gedaan TO?
Via fb al 2x meegemaakt dat er waarschijnlijk daardoor is ingebroken... jonge stellen die buigende vakantieperiodes weg waren.
Ketricken: "Oh, geef je nou echt de buurvrouw de schuld?Inbrekers houden gewoon goed in de gaten wanneer er iemand op vakantie is."

Dan heb ik een originelere van toen ze bij mij anderhalf jaar geleden hebben ingebroken en mijn laptop hadden gestolen. Volgens mijn moeder was de Media Markt de schuldige. Daar kwam de laptop vandaan en de Media Markt heeft natuurlijk een systeem waarbij ze werknemers erop uitsturen om gekochte apparaten terug te stelen. Tuurlijk mam :-S
quote:himalaya schreef op 21 juli 2013 @ 07:17:

Het moet een heel raar idee zijn dat er mensen zijn die in jullie huis geweest zijn, bah!

Hier in de buurt wordt volop gewaarschuwd dat je je huis 'bewoond' moet laten lijken: post weg laten halen, lichttimer en vooral niet op social media aankondigen/melden dat je op vakantie bent.

Ook worden er stokjes tegen de voordeur gelegd (of plakken ze een stukje plakband op de deur) die criminelen regelmatig komen controleren. Liggen ze een of meerdere dagen nog steeds tegen de deur (of het plakband aan de deur) dan is de deur niet open geweest en is er dus niemand thuis.

Doen ze dat voor alle deuren van het huis?

Heb een vriendin en daar gaat de voordeur alleen maar open bij een collectant ofzo. Verder komt iedereen "achterom". Zal in dat dorp wel op meerdere plaatsten zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Nou dat had ik al heel wat inbrekers moeten hebben, er komt zelden iemand via de voordeur
Ja heel eng is dat. We wonen in een eengezinshuis en bij onze buren is ook ingebroken terwijl ze boven lagen te slapen!

We hoorden de herrie en kabaal, belden de politie.

Bij de buren hebben ze ook van alles meegenomen helaas, van TV tot laptop tot portemonnee.

Meer dan goed de deuren afsluiten, beter slot op deuren en ramen te zetten kun je helaas niet doen.
Hebben jullie hier ook weleens last van of tips?

Ja,ik heb er ook eens last van gehad. Ingebroken terwijl ik boven lag te slapen. Beneden de hele keet overhoop en vreselijk veel gejat.
Known to cause insanity in laboratory mice
Bij mij trouwens twee buizen tegen de achterdeur. Tja, die gebruik ik nauwelijks.)))
Known to cause insanity in laboratory mice
en voor dat iemand direct met een paniekpost komt over verkeerd geadresseerde brieven (circuleert op fb al )\Sinds 19 juli 2013 circuleert een nieuwe hoax, waarbij wordt gewaarschuwd voor fout geadresseerde post die naar jou wordt gestuurd. Een inbreker zou dan aanbellen om die post terug te vragen, en bij afwezigheid gebruik maken van de gelegenheid om in te breken. Er is echter geen enkele aanwijzing dat inbrekers zo te werk gaan, en deze methode is bovendien enorm omslachtig en duur.

De waarschuwing luidt als volgt:

Vakantie voor de deur! Deze brief kwam net bij ons binnen.ons adres met een andere naam erboven.deze brief haalt een ander persoon op zodat ze weten dat of je thuis bent of niet.ben je er niet dan halen ze je huis leeg of komen op een ander tijdstip terug.we hebben de politie gebeld.zij nemen het serieus en waarschuwen al veel via facebook en twitter.als je zo'n brief krijgt meld het bij de politie als deze niet voor je bestemd is.

\lees de rest maar op https://sites.google.com/site/dehoaxwijzer/hoaxes
Joh Pearle, dan geloof je de berichten van de politie toch niet?

Wees blij dat er bij jou nooit is ingebroken, maar dat wil niet zeggen dat het bij anderen nooit zal gebeuren. Iets met 'voorkomen is beter dan genezen' enzo.
Ik haakte ook al af bij 'heeft u zo'n brief ontvangen, bel dan de politie' Nlies.
Helaas ook mee gemaakt, ingebroken terwijl wij lagen te slapen, ben twee weken ontzettend boos geweest, en sindsdien slaap ik heel ligt, een vreemd geluid en ik ben wakker. Onze oude hond was net ingeslapen, onze nieuwe hond nog een heel klein pupje, inmiddels is pupje een forse kruising Rottweiler/boxer en dat geeft een veilig gevoel, ook een alarm aangelegd. Bij ons was het duidelijk Oostblok wat heeft ingebroken, ze hadden nl. een kind ingezet om door het bijkeukenraampje naar binnen te komen (kleine voetstapjes zichtbaar na technisch onderzoek politie) via de garage weg.

Het is maar goed dat wij niet zijn wakker geworden, wist niet dat wij zo boos kon worden, dan hadden er waarschijnlijk doden of zwaargewonden gevallen. Tja en dan de afwikkeling paspoorten, rijbewijs etc. wat een gedoe op het gemeentehuis, bankpassen ging heel snel motor afwikkeling duurde lang, inboedelverzekering handelde het netjes af.
quote:pearle schreef op 21 juli 2013 @ 10:03:

Nou dat had ik al heel wat inbrekers moeten hebben, er komt zelden iemand via de voordeur

Ja volgens mij valt dat in de zelfde categorie als die foute adressering in mijn vorige post.

Inbrekers willen niet 4 keer in een straat gezien worden, voordat ze echt gaan inbreken. (altijd kans op niets te doen hebbende buren die de hele dag buiten zitten te kijken
quote:Christiana schreef op 21 juli 2013 @ 10:24:

Helaas ook mee gemaakt, ingebroken terwijl wij lagen te slapen, ben twee weken ontzettend boos geweest, en sindsdien slaap ik heel ligt, een vreemd geluid en ik ben wakker. Onze oude hond was net ingeslapen, onze nieuwe hond nog een heel klein pupje, inmiddels is pupje een forse kruising Rottweiler/boxer en dat geeft een veilig gevoel, ook een alarm aangelegd. Bij ons was het duidelijk Oostblok wat heeft ingebroken, ze hadden nl. een kind ingezet om door het bijkeukenraampje naar binnen te komen (kleine voetstapjes zichtbaar na technisch onderzoek politie) via de garage weg.

Het is maar goed dat wij niet zijn wakker geworden, wist niet dat wij zo boos kon worden, dan hadden er waarschijnlijk doden of zwaargewonden gevallen. Tja en dan de afwikkeling paspoorten, rijbewijs etc. wat een gedoe op het gemeentehuis, bankpassen ging heel snel motor afwikkeling duurde lang, inboedelverzekering handelde het netjes af.Dat is wel heel triest, dat kinderen snachts op rooftocht wordn gezet...
a. hond

b. knuppel

c. pepperspray

d. stungun

e. alarm

f. meerdere van bovenstaande
lijkt me verschrikkelijk! sterkte to met de afwikkeling van alles.

zelf gelukkig een zeer waakse hond die alles en iedereen aanvalt die wij niet als goed volk beschouwen. kinderen (zonder volwassenen) zijn een uitzondering. ze slaat al aan als er een vreemde auto voor stopt laat staan gerommel aan deur. in vorige huis (portiekflat) is er in de 3,5 jaar dat wij er gewoond hebben bij niemand in de portiek ingebroken. een korte tijd na onze verhuizing waren de onderburen de ongelukkigen en zo al weer een paar keer. heel verdrietig. inbrekers hebben geen idee wat het voor gevolgen heeft. tv en laptop zijn vervangbaar maar die ene ring van je overleden oma bijv. niet laat staan het onveilige gevoel wat niet 1 2 3 weggaat...
quote:Lyndah schreef op 21 juli 2013 @ 11:08:

a. hond

b. knuppel

c. pepperspray

d. stungun

e. alarm

f. meerdere van bovenstaande

Ik heb het allemaal niet

a ik wil geen hond in huis

b,c,d waarschijnlijk heeft de inbreker die eerder te pakken dan ik, met mijn halfslapend hoofd (bij inbraak 's nachts) dus ook niet handig

dan zou het alarm overblijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven