Gezondheid alle pijlers

Netvliesloslating.. wie nog meer?

18-07-2013 20:19 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 29 en ben 2x geopereerd aan een netvliesloslating en heb al ontelbare laserbehandelingen gehad. Zijn er nog meer mensen die dit hebben en hoe verloopt dit bij jullie? Ik heb het idee dat het bij mij nog steeds niet helemaal goed is..
Ik ben wel bijziend inderdaad. Zonder lenzen/bril zie ik bijna niks haha.

Ik ben geopereerd in het oogziekenhuis in Rotterdam.

Jullie?
Ow ik wist niet dat ze tegenwoordig ook al aan de gele vlek konden opereren. Mij is meermaals op het hart gedrukt dat als die aangetast is, je helaas gewoon te laat bent.

Ik ben geopereerd in het UZ Leuven op de speciale oogafdeling. Ik woon in België trouwens.

Heb wel gehoord dat er in Maastricht een nieuwe oogkliniek is gekomen. Iemand hier ervaring mee?
.
.
Mijn gele vlek lag ook voor een heel groot deel los.

De arts zei dat ik er te laat mee was inderdaad.

Gelukkig ging mijn zicht bij het geopereerde oog van 5% naar 30-40%!!
MIJn schoonmoeder heeft het ook. alleen is ze natuurlijk een stuk ouder (nu 68) maar heeft dit al een jaar of 20.. Echter is met haar ogen zoveel gebeurd. Dat ogen zoveel kunnen hebben heb ik nooit geweten...

Dit is natuurlijk een verhaal opzich. iedereen is weer ander maar een oog is bij haar verprutst..dat is nu van glas. Het andere oog had ze steeds netvliesloslatiing en loopt voor alle oogzaken in Utrecht omdat NIjmegen en Rotterdam het verpest hadden. Het goede oog (hoeveel pech kan iemand hebben) is kapot gegaan tijdens een val. ze is op haar gezicht gevallen en snachts nog geopereerd en het oog lag helemaal uit elkaar...oogarts in de buurt zag er geen heil meer in en heeft het zo in elkaar gezet zeg maar wilde hem er ook uithalen maar uit psychisch oogpunt omdat het ander ook al glas is niet gedaan. En gelukkig maar want het zicht kwam terug. echter door de netvlieslosting en de andere schade is er nu na drie jaar een hoornvliestransplantatie gedaan en heeft ze geen lens meer in haar oog zelf. Echter mijn punt is dat ik nu gezien dat er zoveel met een oog kan gebeuren en dat ze zoveel kunnen.........
Puck
Wat naar zeg voor je schoonmoeder sofi2010!

Iedere keer als ik in het oogziekenhuis in loop, verbaas ik me er ook over wat er allemaal mis kan gaan met de ogen. Het idee dat er een speciaal ziekenhuis voor geopend is, vind ik persoonlijk best bizar.

Gelukkig kan men tegenwoordig een hele hoop...
.
quote:oddjobx schreef op 21 juli 2013 @ 22:06:

Maar met zaken als gele vlek, netvliesloslatingen, ga je toch niet naar een geëvolueerde opticien, neem ik aan?

Ik ga nooit naar een opticien. Ik ga altijd naar een oogarts en indien het ernstig is verwijst zij me steeds door naar Leuven.

Ik weet eigenlijk ook niet helemaal hoe het zit, moest ik al belgische terecht komen in een Nederlands ziekenhuis, qua ziekteverzekering enzo bedoel ik dan. Op zich ben ik heel tevreden van Leuven, want ze kunnen er echt wel veel.

Maar ogen zijn idd erg delicaat..
.
quote:maya309 schreef op 20 juli 2013 @ 09:30:

Eowyn; Ziet jouw vader helemaal niets meer?Helaas, inderdaad.
quote:oddjobx schreef op 21 juli 2013 @ 23:41:

maya, dat je ermee naar een opticien gaat, had ik ook niet gedacht.

Je vergeet dat je vroeg naar een oog-kliniék.

Daárop zei ik: "Je gaat toch niet naar een geëvolueerde opticien?"

*dacht dat daarmee m'n punt gemaakt was*

(Let wel, we hadden 't over de gele vlek, netvliesloslatingen, etc.)Ow sorry, ik had je idd verkeerd begrepen!
quote:Éowyn_68 schreef op 21 juli 2013 @ 23:43:

[...]

Helaas, inderdaad.Oh, zo moeilijk lijkt me dat :(. Heeft hij wel nog 1 goed oog dan? Of heeft hij het aan allebei?
quote:maya309 schreef op 22 juli 2013 @ 17:31:

[...]

Oh, zo moeilijk lijkt me dat :(. Heeft hij wel nog 1 goed oog dan? Of heeft hij het aan allebei?

Nope, sorry, wil je leukere dingen melden, maar beide ogen.

Nu dus helemaal niks meer. Wel een leuk hondje.
Erg jammer om te horen! Gelukkig idd dat er hulphonden bestaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven