De wolf in Nederland

20-12-2022 17:46 1588 berichten
De wolf....

Mooie aanwinst in Nederland of oppassen geblazen?


(volgens mij was er al een topic over, maar door een bug kan ik alleen de eerste twee blz. van actueel zien)

De wolf is in Nederland

Totaal aantal stemmen: 223

een mooie aanwinst (49%)
oppassen geblazen (27%)
allebei (20%)
anders (leg uit) (4%)
Alle reacties Link kopieren Quote
Gek dat er altijd in enkelvoud over gesproken wordt. De wolf, terwijl het er wel meer zijn dan eentje. Wolven, soms al hele roedels, niet alleen op de Veluwe maar ook in Drenthe. Naast wild pakt die schapen, pony’s en kalveren.
Het is op zich een mooi dier, maar Nederland is te klein voor deze predator.
tinydancer wijzigde dit bericht op 20-12-2022 17:50
0.16% gewijzigd
Van mij mag de wolf in sprookjes blijven. Of ergens in de rimboe van Oost-Europa waar plek is.
Alle reacties Link kopieren Quote
De wolf hoort hier en dat hij even weggeweest is betekent niet dat hij niet meer welkom is :heart:
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wolf :heart:
tinydancer schreef:
20-12-2022 17:49
Gek dat er altijd in enkelvoud over gesproken wordt. De wolf, terwijl het er wel meer zijn dan eentje. Wolven, soms al hele roedels, niet alleen op de Veluwe maar ook in Drenthe. Naast wild pakt die schapen, pony’s en kalveren.
Het is op zich een mooi dier, maar Nederland is te klein voor deze predator.
De wolf als begrip enkelvoud.
Eens: te weinig plek. Sommige zijn al niet meer mensenschue.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heerlijk dier en al die heisa eromheen is opgeblazen, een wolf vangt zijn prooi om voedsel te hebben, niet uit het genot van de jacht.

:heart: Heerlijk dat de wolf weer terug gekomen is in Nederland :hug:
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij zijn wij in zijn/haar leefgebied gaan wonen. Ik snap dat wel. Maar ik woon drie hoog in de randstad.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren Quote
Muselet, ik heb al foto’s gezien van lieve Shetlanders die hun buik helemaal leeggegeten hadden, koppie en keel nog intact. Nee , dit soort gruwelen vind ik niet passend in Nederland.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze zijn absoluut niet schuw, een paar weken geleden kwam mijn man er een tegen die bij ons over het erf struinde toen hij ‘s ochtends vroeg naar zijn werk vertrok.
Voor ons reden om geen (huis)dieren meer aan te schaffen die op zijn menu staan.

Er is tot op heden geen voldoende werende afrastering. In ieder geval niet waar gemeentes een vergunning voor willen afgeven.
Muselet schreef:
20-12-2022 17:54
Een wolf vangt zijn prooi om voedsel te hebben, niet uit het genot van de jacht.
Hij bijt anders wel meerdere dieren per keer dood. En fietsers zijn al achternagezeten. What's next?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het idee prachtig. Maar ja, ik zit hier lekker in de randstad zonder pluizige konijntjes in m'n tuin. Ik kan me voorstellen dat als je vee hebt of als je meer richting het noorden of oosten woont, dat je er anders over denkt.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren Quote
Muselet schreef:
20-12-2022 17:54
Heerlijk dier en al die heisa eromheen is opgeblazen, een wolf vangt zijn prooi om voedsel te hebben, niet uit het genot van de jacht.

:heart: Heerlijk dat de wolf weer terug gekomen is in Nederland :hug:
Dat is absoluut onwaar. Als hij enkel zou jagen om te eten zouden er geen velden vol schapen en andere dieren half aangevreten blijven liggen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
snug schreef:
20-12-2022 17:59
Hij bijt anders wel meerdere dieren per keer dood. En fietsers zijn al achternagezeten. What's next?
Dat was een Saarlooswolfshond. Wel bij de feiten blijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
tinydancer schreef:
20-12-2022 17:49
Gek dat er altijd in enkelvoud over gesproken wordt. De wolf, terwijl het er wel meer zijn dan eentje. Wolven, soms al hele roedels, niet alleen op de Veluwe maar ook in Drenthe. Naast wild pakt die schapen, pony’s en kalveren.
Het is op zich een mooi dier, maar Nederland is te klein voor deze predator.
Het zijn op zich mooie dieren die schapen, pony's en kalveren pakken, als je dan toch in meervoud wil blijven praten;)

Dat enkelvoud gaat over het begrip 'wolf', niet over 1 enkele wolf. Net zoals je over 'de mens' praat, dan heb je het ook niet over 1 mens.
Star⁴ schreef:
20-12-2022 18:02
Dat was een Saarlooswolfshond. Wel bij de feiten blijven.
Echt? Dat is nieuw voor mij. En die Saarlooswolfshond was er al? Door een baasje in de steek gelaten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het heel zielig voor de wolf, dat ze nu hier leven. Echt triest, plaatjes van wolven in woonwijken.
Ik gun ze een mooiere omgeving.
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFleurNoire schreef:
20-12-2022 18:00
Dat is absoluut onwaar. Als hij enkel zou jagen om te eten zouden er geen velden vol schapen en andere dieren half aangevreten blijven liggen natuurlijk.
Dat is een voorraad, niet doden voor de lol.
Alle reacties Link kopieren Quote
snug schreef:
20-12-2022 18:04
Echt? Dat is nieuw voor mij. En die Saarlooswolfshond was er al? Door een baasje in de steek gelaten?
Nee, was ontsnapt.

https://twitter.com/boswachtertim/statu ... 28?lang=en
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is de NIMBY wet.
Not In My Back Yard.

Dus de mensen die het prachtig vinden, zitten er vast niet zo dicht op. Ik vind het spannend. Ik kom veel en vaak in de gebieden waar de wolf nu woont. Het is een slim beest. Opportunistisch ook. Dit komt niet goed hoor.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Pro wolf hier maar zie ook wel de risico's er van. We zijn gewoon niet gewend om samen te leven met de wildere natuur. Alleen dat wil niet zeggen dat die hier niet hoort. Het vraagt aanpassingen van ons maar ik denk nog steeds dat het aan ons is om die te maken. In plaats van die te willen weren uit onze leefomgeving.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sjulia schreef:
20-12-2022 18:04
Ik vind het heel zielig voor de wolf, dat ze nu hier leven. Echt triest, plaatjes van wolven in woonwijken.
Ik gun ze een mooiere omgeving.
Ja zit wat in. Die wolf in Nijmegen laatst was treurig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
20-12-2022 18:05
Dat is een voorraad, niet doden voor de lol.
Er loopt hier een solitaire wolf. Denk je dat zo’n eenling een voorraad van een stuk of 10 schapen aanlegt? Ze komen later terug om de rest op te eten, dat klopt. Maar niet in zulke grote getale.
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFleurNoire schreef:
20-12-2022 18:10
Er loopt hier een solitaire wolf. Denk je dat zo’n eenling een voorraad van een stuk of 10 schapen aanlegt? Ze komen later terug om de rest op te eten, dat klopt. Maar niet in zulke grote getale.
Volgens de experts (die ik ook maar napraat, ik ben er namelijk geen ;-)) wel. Er zijn maar weinig dieren die doden voor de lol.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toch, ik ben blij dat er wat natuurherstel is zodat De Wolf Nederland weer goed genoeg acht om ook even langs te komen.

En blijf hier wolf :worship: er is al zoveel weg.

Hier was een vosje, dat werd 'onder ons' gehouden om te voorkomen dat er paniek uitbrak ...een vos in je achtertuin, daar kreeg je minimaal 15 niet geneesbare virussen van.

Helaas het vosje is al twee jaar niet meer gezien.

De natuur herstelt zich, de wolf is hoplijk het begin :)
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven