Highschool
maandag 22 juli 2013 om 21:16
Hey,
Ik zou echt super graag naar highschool willen en dan het liefst naar Amerika . Ik doe VWO en ik heb op verschillende sites gelezen dat je niet naar Amerika kan als je een VWO diploma hebt. Ik heb ook gelezen dat je evt. tijdens je middelbare schooltijd een semester naar highschool kunt gaan, ik ga nu naar de derde dus dat zou een optie kunnen zijn. Kan iemand mij meer vertellen over een jaar highschool tijdens je schoolperiode? wanneer je dit het beste kan doen en hoe het zit met leerplicht enzo en of je dan een jaar over moet doen of niet.
Ik zou echt super graag naar highschool willen en dan het liefst naar Amerika . Ik doe VWO en ik heb op verschillende sites gelezen dat je niet naar Amerika kan als je een VWO diploma hebt. Ik heb ook gelezen dat je evt. tijdens je middelbare schooltijd een semester naar highschool kunt gaan, ik ga nu naar de derde dus dat zou een optie kunnen zijn. Kan iemand mij meer vertellen over een jaar highschool tijdens je schoolperiode? wanneer je dit het beste kan doen en hoe het zit met leerplicht enzo en of je dan een jaar over moet doen of niet.
maandag 22 juli 2013 om 21:18
maandag 22 juli 2013 om 21:43
dank je wel,
Ik hoef niet perse naar Amerika, maar ik wil wel graag naar een Engels talig land en van die landen spreekt Amerika mij het meest aan vanwege de diversiteit en de beroepsgerichtheid qua vakken. Over de financiering heb ik deels nagedacht ik spaar zelf een deel van het geld en mijn ouders kunnen mij daarbij helpen. Als jullie nog suggesties hebben over de bestemming, hoor ik dat graag.
Ik hoef niet perse naar Amerika, maar ik wil wel graag naar een Engels talig land en van die landen spreekt Amerika mij het meest aan vanwege de diversiteit en de beroepsgerichtheid qua vakken. Over de financiering heb ik deels nagedacht ik spaar zelf een deel van het geld en mijn ouders kunnen mij daarbij helpen. Als jullie nog suggesties hebben over de bestemming, hoor ik dat graag.
maandag 22 juli 2013 om 21:59
Ik heb dat gedaan
met YFU! Hele leuke ervaring
ik had havo dus mocht na m'n opleiding. Had wel een Duits meisje die vwo deed en hierdoor dus tussen de 5e en de 6e is gegaan! Het is heel goed voor je Engels en in tegenstelling tot de stages die ik erna in er buitenland heb gedaan leer je hierbij echt de cultuur kennen omdat je in een gastgezin woont!
Leuke aan highschool vond ik de diversiteit aan vakken op school, vergeleken met daar is de Nederlandse middelbare school maar een dooie boel!
Ik kan het je zeker aanraden! Heb er nog steeds vriendinnen, m'n Engels is beter dan wie dan ook en de zelfstandigheid die je krijgt van een jaar weg op die leeftijd nemen ze je nooit meer af!
Leuke aan highschool vond ik de diversiteit aan vakken op school, vergeleken met daar is de Nederlandse middelbare school maar een dooie boel!
Ik kan het je zeker aanraden! Heb er nog steeds vriendinnen, m'n Engels is beter dan wie dan ook en de zelfstandigheid die je krijgt van een jaar weg op die leeftijd nemen ze je nooit meer af!
maandag 22 juli 2013 om 22:00
Naja tuition is erg duur in bijvoorbeeld Amerika en Brittannië of Ierland. Zal denk ik niet heel veel goedkoper kunnen, Maarja ik heb me er ook niet volledig in verdiept. Ben zelf ooit in noord Ierland geweest maar de tuition werd door mijn school betaald (stage) en kreeg erasmusbeurs. Die beurs zou je misschien wel aan kunnen vragen voor GB maar buiten Europa geldt die niet.
maandag 22 juli 2013 om 22:03
Check hier eens: http://www.afs.nl/high-school/
maandag 22 juli 2013 om 22:22
Amerika lijkt me echt zo leuk, veel buitenschoolse activiteiten die door school georganiseerd worden. Dat heb je trouwens in Australie ook. Een vriendin van mij woont daar nu 4 jaar en haar puberdochters gaan er met veel plezier naar school en doen mee aan musicals en anders dingen. Ik heb van 't voorjaar hun school gezien en die ligt echt helemaal in het groen, ze hebben er moestuinen en beesten (zelfs 'n pony!) Echt zoveel leuker dan die gevangenissen die hier middelbare scholen voor moeten stellen!!!
maandag 22 juli 2013 om 23:28
Highschool is middelbaar onderwijs. Ik woon in Canada en heb onze 4 kinderen de Highschool gehad. Geweldig schoolsysteem. Kinderen hebben er allemaal veel aangehad. Vooral als je heel creatief bent of sportief of juist heel goed bent in een bepaalt vak. Er wordt enorm veel aangeboden, van art klassen tot outdoor leadership klassen, tot allerlei talen, verschillende vormen van wiskunde en science. Alle niveaus in een klas, niet gesorteerd op hoog en laag onderwijs, je kunt wel bijv. wiskunde op een hoger niveau en engels op een lager niveau, etc. nemen.
College is een soort v HBO, en university is daar net ietsjes boven. Op uni kun je een bachelor of master's halen of een phd. Op college gaat het meer over een vak, zoals medisch, of loodgieter, etc.
Ik vind het een erg fijn systeem.
College is een soort v HBO, en university is daar net ietsjes boven. Op uni kun je een bachelor of master's halen of een phd. Op college gaat het meer over een vak, zoals medisch, of loodgieter, etc.
Ik vind het een erg fijn systeem.
Optimist tot in de kist!