airco

22-07-2013 12:53 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben van plan om een mobiele airco te kopen en heb hier helemaal geen verstand van. Weet iemand waar ik op moet letten? En heeft een mobiele airco ook een afvoerslang?

Bedankt voor de tips alvast!
Ik heb 'n mobiele airco met afvoerslang. Maakt wel veel lawaai t.o.v. een echte airco, maar ik vind het ideaal nu met deze temperaturen.
Janneke, waar wil je deze gebruiken?

Ik heb kantoor aan huis en heb daar een mobiele airco, dus met afvoerslang. Ik heb een gat in de deur gemaakt waar deze slang doorheen kan In de winter is dit gat afgedopt.

Ik heb nog geen mobiele airco zonder afvoerslang gezien. Als je de afvoerslang door het raam hangt, kun je net zo goed geen airco nemen.

Waar je vooral op moet letten is of de airco groot genoeg is voor de ruimte die je wilt koelen.

Voor de slaapkamer vind ik de airco absoluut niet geschikt. Ik heb daar een plafondventilator en dat bevalt prima.
Mijn idee was om de airco in de woon-en slaapkamer te gebruiken maar als ik jullie reacties lees, is dit dus niet aan te raden.

Als er geen mobiele airco's zonder afvoerslang bestaan, houdt het sowieso wel op want met de afvoerslang door het raam heeft het idd niet zoveel zin!

Bedankt voor de tips en ik ga verder zoeken naar een ventilator:-)!
Als je tegen het lawaai kan kan ie wel op de slaapkamer, maar ik vind het te storend. Bij mij staat ie boven op de vide/entresol en die koude lucht komt zo mijn woonkamer in gevallen.
Hier hebben we een mobiele airco met buitenunit. (misschien niet zo heel mobiel als met een slang, maar hij is gewoon op wieltjes). Maar deze hebben we gewoon door het raam naar buiten. De slang naar de buitenunit heeft ongeveer een diameter van 5 cm, en gaat door het dakraam naar buiten. Het houdt hier de woonkamer en hal goed koud. In een kamer zonder airco is het nu 32 graden en de airco staat ingesteld op 24 graden. Hij slaat nog steeds af en toe af. We slapen nu in de woonkamer. Het lawaai vind ik niet storend.
Een airco helpt hier niet met deze temperaturen, ramen open helpt op de slaapkamer het beste.
En dan hebben we het nog niet gehad over enorme stroomverbruik van zo'n airco.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven