Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
quote:grenada schreef op 21 juli 2013 @ 13:48:

wij willen van hua hin naar pattaya, weet iemand een alternatief voor de auto?

Bus of trein?

Of met de boot?
Hoi allemaal! Ik vertrek over een week richting Thailand. Ik lees daarom al een tijdje af en toe mee met dit topic. Bedankt voor alle goede tips!

Ik wil nu graag mijn overnachtingen in Bangkok gaan boeken maar ik zie door de bomen het bos niet meer.. Ik ben van plan om (samen met mijn vriend) 3 nachten in Bangkok te blijven. Via via hebben we een chauffeur geregeld die ons gaat rondrijden, dus we hoeven niet perse op een strategisch goede plek te zitten wat betreft het OV of bezienswaardigheden. Heeft iemand een suggestie in welke buurt(en) we het best onze overnachtingen kunnen boeken, of misschien zelfs hotel/hostel tips? Ik wil het liefst niet te veel geld uitgeven (tot 50 euro per nacht met z'n 2en).
Baan montida resident via agoda echt een aanrader! Je hebt een heel mooi appartement met mooi uitzicht. 2 min lopen naar skytrain. Ong 35 euro per nacht.
Hi allemaal,

Al een tijdje hier niet geweest, we zijn druk bezig geweest met voorbereidingen maar een paar dagen voor vertrek toch nog een vraag...

Ik twijfel enorm of ik een dik vest mee moet nemen. We zijn wel van plan een trekking rondom Chang Mai te doen, wat ik zo zie is het daar nu, ook 's nachts, behoorlijk warm. En een fleecevest dat je helemaal niet draagt, neemt toch wel veel ruimte in in de backpack.

Een dun winddicht jackje en een vestje met lange mouwen ('gewone kleding') neem ik sowieso mee.

Bedankt voor jullie hulp weer!
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
quote:fashion_ schreef op 22 juli 2013 @ 20:22:

Baan montida resident via agoda echt een aanrader! Je hebt een heel mooi appartement met mooi uitzicht. 2 min lopen naar skytrain. Ong 35 euro per nacht.Thanks! Ik ga meteen even kijken.
quote:sunny_mar schreef op 22 juli 2013 @ 21:30:

Hi allemaal,

Al een tijdje hier niet geweest, we zijn druk bezig geweest met voorbereidingen maar een paar dagen voor vertrek toch nog een vraag...

Ik twijfel enorm of ik een dik vest mee moet nemen. We zijn wel van plan een trekking rondom Chang Mai te doen, wat ik zo zie is het daar nu, ook 's nachts, behoorlijk warm. En een fleecevest dat je helemaal niet draagt, neemt toch wel veel ruimte in in de backpack.

Een dun winddicht jackje en een vestje met lange mouwen ('gewone kleding') neem ik sowieso mee.

Bedankt voor jullie hulp weer!

Ik ben nu in Chiang Mai en heb idd spijt van mn fleecevest, zelfs in de trein, die heel heel koud zou zijn, niet aangehad!

Heb het in Bangkok super gehad, direct al leuke contacten als alleenreizende gemaakt gemaakt en genoten van de sfeer.

Vanochtend met de nachttrein aangekomen in Chiang Mai. Op zich supergoed geregeld, maar mijn rit w

as hels, heel slecht geslapen en waarschijnlijk een voedselvergiftiging opgelopen door het eten in de trein, dus tegen de ochtend ben ik letterlijk naar de toiletten gekropen en ben ik geholpen door een politieagent, ik ging haast out. Eenmaal aangekomen de eerste transfer naar een guesthouse die ik zag genomen en daar zat een NL meid bij waarmee ik nu nu een kamer deel. Wilde eerst morgen al een trekking gaan doen maar verwacht echt wel nog een dag bij te moeten komen, ben niks waard nu hihi.
Heeft er iemand een idee hoe ik het beste kan reizen naar Koh Phagnan - Bottle Beach (noordelijk deel vh eiland)? En ook hoe veel tijd me dat kost?

(zelf denk ik vliegtuig naar Koh Samui en dan de boot naar Koh Pagnan (hoe lang duurt dit?), maar hoe kom ik vanaf de aankomstplek dan bij bottle beach? En wederom hoe lang duurt deze reis?.
En hoe is het weer nu in Thailand, het is regenseizoen toch?
Hej fromfebruary! Wat leuk om wat van je te lezen! Fijn ook om te lezen dat je de contacten snel gelegd hebt . (dat is nog steeds hetgene waar ik het benauwd van krijg: ontmoet ik wel mensen? Het is niet dat ik daar aan hang, maar het is wel gezellig ).

Hoe is het weer verder?

Wat jammer dat je zo ziek bent geweest! Gelukkig heb je je volgende bestemming al bereikt! Hoop ook dat je je snel weer beter voelt. Houdt ons op de hoogte! :-)

wittelelie143, sorry voor mijn late reactie! Ik vertrek 15 september weer naar Nederland vanuit Bangkok! Welke data ga jij precies?
quote:liefmeisje2 schreef op 25 juli 2013 @ 15:44:

Heeft er iemand een idee hoe ik het beste kan reizen naar Koh Phagnan - Bottle Beach (noordelijk deel vh eiland)? En ook hoe veel tijd me dat kost?

(zelf denk ik vliegtuig naar Koh Samui en dan de boot naar Koh Pagnan (hoe lang duurt dit?), maar hoe kom ik vanaf de aankomstplek dan bij bottle beach? En wederom hoe lang duurt deze reis?.Vluchten naar Samui zijn meestal een stuk duurder dan naar Surat Thani met NokAir of AirAsia (beide vanaf Bangkok Don Muang). Op het vliegveld van Surat Thani kook je heel gemakkelijk een combi-ticket met busje en directe boot naar Phagnan. In het hoogseizoen biedt Nok ook combi-tickets inclusief vlucht aan. Dan moet je alleen nog van de pier naar Bottle Beach.
Heeft iemand ervaring met een overstay, oftewel een verlopen visum in Thailand? Ik zal 61 dagen in Thailand zijn, maar het visum dat ik krijg is 60 dagen geldig (stom, niet op gelet bij het boeken van mijn vlucht!). Dit betekent dat ik 1 dag overstay heb. Overigens vlieg ik die 61e dag om 9 uur 's ochtends, en moet ik dus om 6:00 uur op het vliegveld zijn. Het gaat uiteindelijk maar om een paar uurtjes.

Ik heb uitgebreid informatie opgezocht op internet, en een ongeldig visum is een strafbaar feit volgens de Thaise wet. Op 1 dag staat een boete van 500 Baht. Nu las ik op veel fora dat 1 dag overstag geen groot probleem is, je betaalt de boete en kunt door. Je krijgt wel een stempeltje dat aangeeft dat je een overtreding hebt begaan, maar kunt altijd probleemloos weer een volgende keer Thailand binnenkomen. Een groter probleem is als je met een verlopen visum wordt aangehouden door de gewone politie (bijv bij een verkeersongeluk, of een andere situatie waar ze je paspoort controleren), dan kunnen de consequenties groter zijn.

Dit zijn mijn opties:

1. Een visum aanschaffen van 2x 60 dagen. Kost me 30 euro extra, en ik moet Thailand dan een keer uit en weer in, dus nog meer kosten en tijd.

2. Verlenging van visum in Thailand regelen. Redelijk veel gedoe qua regelen, en kost 1900 Baht.

3. Een visa-run, waarbij ik de grens oversteek van een buurland. Kan redelijk wat kosten, en zonde van mijn reistijd.

4. Aangezien ik de 61e dag om 6:00 uur op het vliegveld moet zijn, dacht ik eraan om al om 00:00 uur op het vliegveld te zijn. Dan gewoon een boete van 500 Baht riskeren.

Opties 1 tot en met 3 vind ik redelijk overdreven en duur voor een overstay van een ochtend...Ik neig naar optie 4, maar vind het niet heel erg fijn om met een verlopen visum te zitten, ook al is het maar een ochtend. Iemand hier ervaring mee? Andere ideeën hierover?
Thanks voor de info ericito!
Mimosa, je wil zelfs niet overwegen een weekje naar bijvoorbeeld Laos te gaan? Of Cambodja? Echt de moeite waard hoor. En gelijk je visumprobleem opgelost.
@ ericito, ik doe een groot gedeelte van mijn tijd mee aan een vrijwilligersproject, voor het project heb ik een weekje en na het project 2 weken om rond te reizen. Tijdens het project zit ik op 1 plek, dus in die 'vrije' weken wil ik hel liefste meer van Thailand zien voordat ik de buurlanden bezoek. Ik geloof zeker dat het de moeite waard is, maar door tijdgebrek en omdat dit mijn 1e keer thailand wordt, zou ik het liefste in thailand willen rondreizen
Mimosa, ik zou gewoon voor je laatste optie gaan. De overstay accepteren, betalen en dat stempeltje incasseren. Zorg dan wel dat je op tijd op het vliegveld bent, voor het -onwaarschijnlijke- geval dingen langer duren dan gepland.

Andere optie is wellicht om je terugvlucht een dag eerder te plannen?
Ja, ik ben ook het meest voor de laatste optie. Als ik meerdere dagen of een week met een verlopen visum zat, zou ik het risico niet willen nemen, maar dit moet net lukken.

Had al gebeld met mijn vliegmaatschappij, maar kon de data van mijn vlucht niet wijzigen...dus dan zou ik een hele nieuwe vlucht moeten boeken :(

Ik hoop maar dat ik op de ervaringen kan vertrouwen van alle mensen die online op fora hebben gezegd dat het allemaal geen probleem is!
Ik heb zelf een keer 2 dagen overstay gehad op mijn visum. Had het 60 dg visum met een maand verlengd en kwam net 2 dagen tekort... Moet zeggen dat ik me wel een beetje voelde zitten aan het tafeltje waar de papieren worden ingevuld, maar verder geen probleem! Kwam een paar dagen later het land ook gewoon weer in op mijn 2e entry, was ik nog een beetje zenuwachtig voor.

Ik zou dus ook voor de 4e optie gaan. Veel plezier!
-Phily, in baan Sabai zelf kun je ook superlekker eten en kost ook niet veel. Ook goed ontbijt trouwens en prima massages. Overal rond baan Sabai zijn eetstalletjes, allemaal betrouwbaar en prima.

-Van Hua Hin naar Pattaya kun je ter plekke regelen. Eerst busje naar Bangkok en vervolgens busje naar Pattaya. (Er zijn echt leukere plekken in Thailand....)

-Je kunt idd gewoon je visum overstayen. Kost nog steeds 500 baht en heeft echt geen consequenties.

-Bottle beach op Phangan kom je door van Samui naar Thong Sala op Phangan te varen (half uurtje) en in Thong Sala liggen genoeg bootjes die je naar Bottle beach varen.

-Ik zit nu zelf al een week in zuid Thailand en heb nog geen druppel regen gezien. Wel veel lekker eten...
Bedankt kriss en mayou!

Overigens vlieg ik pas in oktober, tot die tijd ga ik lekker meelezen hier op het forum, even heerlijk wegdromen!
Hey mimosa wat voor vrijwilligerswerk/project ga je doen dan?
Phuket, waar moet ik zijn? Ik zoek vooral rust maar wel wat restaurantjes en een dorp in de buurt. Belangrijk; mooi strand. Acco boek ik denk via Airbnb maar zie daar zoveel mooie dingen voorbij komen dat ik toch ff wat gerichter moet gaan zoeken geloof ik.... We zijn met een kleine van 3 dus vandaar is een lekker strand belangrijk!
Dank je Mayou! En wat heerlijk dat je aan het genieten bent in het zuiden! Geen regen is fijn!
quote:nim schreef op 28 juli 2013 @ 21:37:

Hey mimosa wat voor vrijwilligerswerk/project ga je doen dan?Ik ga vrijwilligerswerk doen bij een natuurproject. (Sorry, ivm mijn privacy wil ik er liever niet meer over vertellen).
Ugglover, Kata beach is een stuk rustiger dan Patong, daar heb je ook een stel mooie hotels aan zee. Ik heb daar ooit in Boathouse gezeten. Supermooi hotel aan zee.

Ten noorden van Patong zijn ook stranden die rustiger zijn en verder is Cape Panwa ook heerlijk.
Thanks Mayou, ik ga zo eens even plaatjes kijken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven