Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Hoi iedereen,

Volgende week woensdag is het zo ver en zal ik met mijn vriendin naar Thailand gaan

Best een beetje spannend omdat ik vliegangst heb, ik zeven jaar niet gevlogen heb, en nooit langer dan 3 uur gevlogen heb.

Maar wil graag de reis maken dus dan zal ik wel moeten

Ik zie het maar als een uitdaging!

Wij willen graag als we aankomen in bangkok daar twee dagen blijven.

En daarna via Ayutthaya naar Chang Mai met de nachttrein.

We willen graag naar het Elephant nature Park om daar twee nachten/ drie dagen te zijn. Iemand ervaring met het Elephant nature Park?
quote:spectral schreef op 15 juli 2013 @ 17:47:

[...]

Wat vond je vervuild dan?

Animatie hebben ze voor zover ik weet nagenoeg nergens... tenminste buiten de grote ellendige resorts heb ik nooit zoiets gezien.

Lanta is leuk met een kind, Samui ook... eigenlijk overal wel, je zal ze toch zelf moeten vermaken.

Wij hebben de halve wereld rond gereisd en nergens zoveel afval gezien en geroken als op de Thaise eilanden waar we zijn geweest. Dat befoel ik met vervuild. Lipe bv was toen wij er waren bedolven onder afval, zowel het eiland als de zee.

En verder zoeken we geen animatie maar een resort waar we savonds kunnen eten en relaxen.
Leuke resorts zat overal waar je leuk kunt relaxen en eten.

Ik ben toch 5 keer in TH geweest maar die stank/afval herken ik niet.

Dat heb ik toch meer op Bali en Afrika gezien en geroken.
Genoeg resorts met een restaurant en bar erbij....

En viezigheid herken ik ook niet. Misschien een verkeerde wind, hebben wij op Ibiza ook ooit eens gehad (bergen algen overal).
Nee geen algen , vuilnis. Lipe is overspoeld door vuilnis. Lanta minder maar ook daar veel zwerafval op stranden en in de zee gezien. Dat zoeken we dus niet.
Nee ik zoek ook geen zwerfafval, duh.... maar afgelopen dec en jan op oa Lanta geweest, niets van gemerkt! Op Railay wel hier en daar wat plastic (niet op of bij de zwemstranden), maar geen stank of wat dan ook.
Op Lanta? Ik was er in maart, geen vuilnis of zwerfafval, geen stank, niks van dat alles.

Railay idem niet.
Wij waren bijna 3 jaar geleden op Lanta en ook Railay. Lanta viel wel mee. Op sommige strandjes wel veel afval. Railay ontzettend in de stank gezeten, hotels die hun vuilnisopslag een week lieten verpieteren in de zon. Misschien is dat nu beter. Lipe was echt een verschrikking. Waren we in december. Zwemmen tussen en struikelen over de de vuilniszakken, wat een bende was het daar. Maar goed, misschien zijn Koh Samui of Ko Chang wel een optie. We zijn wel wat huiverig geworden.... Vrienden van ons zijn nu op Koh Chang en hebben het heel lekker. Die waren vorig jaar weer in Thailand na er 3 jaar geleden voor het laatst te zijn geweest en hadden dezelfde ervaringen als ons, waren ook geschrokken van hoe vies het in die 3 jaar tijd was geworden. Ben benieuwd naar hun verhalen over Koh Chang.
Lipe staat erom bekend dat er veel afval aanspoelt. Veel daarvan spoelt aan van Sumatra. In Indonesie is het namelijk nog veel erger. Daar flikkeren ze echt alles zo het water in. Echt zeldzaam wat je daar allemaal in zee ziet liggen.

Ik herken het van Thailand verder ook niet eigenlijk. Als je een lekker hotel zoekt zou ik of naar Samui gaan, of naar Tao (Sensi Paradise zijn vrienden van mij geweest, die vonden het geweldig)
Is Koh Tao ook interessant voor als je niet wilt duiken? Snorkelen lijkt me erg leuk, maar heb niet de ambitie om te gaan duiken... Het ziet er wel erg mooi uit! Ben er een stuk enthousiaster over dan Koh Chang. Hoor daar toch niet zo heel enthousiaste verhalen over.

Ook had ik dezelfde vraag als phily. Iemand ervaringen met het Elephant Nature Park?
Ja, Tao is ook erg leuk om te snorkelen, met name Shark Bay, Ao Leuk en Tanote bay zijn erg mooie snorkelbaaien.

Ik doe niet aan olifanten, sorry.
Mayou, het was geen aangespoeld afval maar vuilniszakken die de Thai zelf overal neer mikten en niet opruimden. De zee was ook een goeie vuilnisstort op Lipe. Ze kennen daar het probleem, volgens onze hoteleigenaar, maar niemand doet er iets aan. Zo zonde.
Fromfebruary, je gaat vrijdag he? Veel plezier alvast. Hou je ons op de hoogte hoe het was?
Ja idd! Heel veel plezier Fromfebruary! Hoor graag je verhalen! Als jij terugkomt, ga ik bijna (of overlapt het elkaar net?). Dus ben erg benieuwd!
Wij gaan volgende week woensdag. Precies over een week dus!

Mayou, jij hebt dus niets met olifanten ? Vind je ze niet leuk ?

Wij gaan drie weken. We willen eerst 2 dagen bangkok----- ayutthaya----- nachttrein chiang mai... daar drie dagen elephant nature park en drie dagen fietstocht en dan richting het zuiden.

Misschien khao sok en daarna eilanden bezoeken.

Is dit goed te doen in drie weken ?

Iemand nog tips voor wat we eigenlijk echt zouden moeten doen ?
Regenkleding meenemen . Volgens een vriendin die er nu zit schijnt het in Bangkok en op Koh Chang al dagen achter elkaar non stop te gieten.
Oh, het klopt, het is inderdaad regen seizoen toch?

Hopelijk wordt dat volgende week iets beter!
Jaaaaa, ik vertrek vrijdag!

Zojuist m´n backpack al ingepakt, kwam weer op een keurige 7 kilo uit! M´n camera, tablet, E-reader zitten allemaal in m'n daypack, dus dat scheelt ook al in gewicht. Morgen m'n huisje nog even aan kant maken en dan 's avonds met mijn ouders mee naar de camping; zij brengen me vrijdag naar Dusseldorf. Omdat ik pas om 20.00 vlieg, gaan we overdag de stad nog even in en brengen ze me daarna weg. Vind ik wel fijn, vind het toch best spannend en daarom toch leuk dat ze nog even mee gaan naar het vliegveld

Heb er enorm veel zin in, nog zo'n gekke gedachte dat ik over een week érgens in Thailand zit, maar nog niet precies weet waar...

Ik vermoed Chaing Mai of omstreken, wil eigenlijk dinsdag vanuit Bangkok vertrekken richting het noorden.

Spannend Philly, ook nog maar een week! Zeker ook omdat je vliegangst hebt, hopelijk valt het mee! Heb je een directe vlucht?

Jpietje: Ik vlieg de 19e terug vanuit Bangkok, wanneer kom jij aan?
Goede reis fromfebruary!

Phily ik zou zeker ook gaan fietsen in Bangkok met een van de in dit topic genoemde bedrijfjes.
Heel veel plezier Fromfebruary! Hoop dat het je net zo goed gaat bevallen als het mij iedere keer weer doet! Geniet met hoofdletter G....!
Phily, ik vind olifanten erg leuk en vind het goed dat er olifantenopvang parken e.d. bestaan hoor, begrijp me niet verkeerd, ik hoef er alleen niet naartoe.

Goede reis allemaal!!
Fromfebruary, ik kom de 24 aan! Net langs elkaar heen dus . Maar! Dan kan ik nog wel lezen hoe jij je reis hebt ervaren! Zelf heb ik nu Koh Tao voor mezelf 'vastgelegd'. Ik ga juist eerst naar het zuiden en dan waarschijnlijk naar het Noorden. Inderdaad wel fijn dat je je gewoon rustig kunt voorbereiden op de reis!
Heerlijk Fromfebruary! Ik moet nog 3 maandjes wachten:-(. Jpietje wanneer kom jij terug?
Hoi iedereen, ik had een vraagje, wij komen rond 18 u lokale tijd aan. Vroegen ons af of iemand een goed Tentje weet om te eten in bangkok.

Er is volgens mij genoeg lekkers te eten maar wil als we aankomen niet eerst al te lang zoeken naar iets.

We slapen trouwens in het Baan sabai hotel... dus misschien iets daar in de buurt ?
Philly, als het is waar ik denk dat het is hoef je je niet druk te maken. Je zit dan om de hoek, beter gezegd, 2 hoeken, van Soi Rambuttri vandaan waar je al veel leuke eettentjes hebt.

Vanuit jullie hotel bekeken is het eerste stukje van Soi Rambuttri beetje rustig, daarna wordt het drukker. Keuze genoeg daar. Op het eind van Soi Rambuttri kun je een drukke weg oversteken naar Rambuttri road. Hier veel eetstalletjes en restaurantjes. Ik ga vaak mijn eerste avond even naar Green House, aan de rechterkant na het oversteken van de drukke weg. Of een van de eetstalletjes.

Deze Rambuttri Road loopt parallel aan Khao San Road, mocht je daar ook willen kijken je eerste avond.

Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven