Mode & Beauty alle pijlers

Net bevallen: wat moet ik áán?

25-07-2013 22:55 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net bevallen en loop met nog een redelijk buikje/buik en een pronte borstvoedingsboezem.

Met dit warme weer weet ik gewoon niet wat ik aan moet. Mijn zwangerschapskleding bestond uit skinny's en shirts, dat is nu te warm. Mijn gewone zomerkleding past niet- broeken en jurkjes zijn te strak, dat ziet er niet uit.

Ik zou toch graag weer een beetje fashionable de straat op willen, en wil best een paar dingen aanschaffen, maar ik weet niet of ik nu positiekleding/ voedingskleding (supersuf zijn die overal) of gewone kleding moet kopen. En vooral ook wat voor kleding- het moet afkleden maar ook een beetje comfortabel zijn.

Oh ja qua postuur ben ik lang en slank. A-lijn jurkjes staan voor geen meter, en jurkjes met een lage taille- wat ik normaal draag- tonen teveel m'n buik.

Wie heeft er tips? Wachten op de herfst wellicht?
Wikkeljurken? Goedkope hemdjes en shirtjes een maat groter dan normaal? Enne, die buik is normaal hoor, die zou ik niet wegmoffelen. Deed Kate toch ook niet?

Enne, gefeliciteerd.
Topjes met watervalhals. En koop een mooie brede riem.

Onderstukken: ik droeg toen veel rokken (pencil model) van stretch materiaal. Die band bovenaan kun je dan nog dubbelslaan, dat trekt de buik ook weer wat strakker.

En proficiat!
Ik zou even kijken bij Cora Kemperman die heeft vaak wel wikkeldingen en wat wijder vallende rokken / jurken.
Ja toch wikkeldingen hè? Zat ik ook aan te denken. En van een brede riem hoor en lees ik altijd dat je dat juist niet moet doen- omdat je dan de aandacht erop vestigt.

Tis ook voor m'n onzekerheid- met dit weer draag je snel dingen die veel tonen, en voor m'n gevoel kijkt iedereen daar nu naar. Ik vond het winterseizoen wat dat betreft handiger om in te bevallen :-)
Ik was altijd al een groot fan van COS, maar was altijd van mening dat de kleding soms nogal 'boxy' is en niet getailleerd genoeg. Maar tijdens mijn eigen zwangerschap en erna ben ik juist extra veel geslaagd met hun minimalistische stijlvolle items waar m'n buik niet zo zichtbaar in was! Er zijn twee filialen in Amsterdam één in Den Haag en één in Rotterdam naar mijn weten! Je kunt ook online bestellen tegenwoordig, maar de materialen zijn zeker de moeite waard om in het echt te bekijken en natuurlijk even te passen ;)
Zijn een paar van die maxi-jurken niet heel fijn nu? Ik woon erin op dit moment en vind ze heerlijk (ook al ben ik niet bevallen )
Giulietta nee dat klopt (van Kate). Maar dat was een paar uur later, en niet 8 dagen

En bedankt voor de felicitaties ;)
Ik had 2 corrigerende body's van de Hema gehaald. Een witte en een zwarte. Ideaal. Scheelt een kledingmaat en je buik is echt veel platter. Toch zitten ze heerlijk en ook met warm weer niet zweterig ofzo. Zo kon ik toch de meeste jurkjes dragen.
tina, ja goede tip! Ik heb daar ook een jurk van maar die is nu te warm. Ik zal eens kijken online, want bij een winkel woon ik niet in de buurt.

En maxijurken leuk, maar ik ben voor alle modellen te lang. Ziet er te uitgegroeid uit.
Ja, maar wat is nu acht dagen? Niks! Je bent een week geleden bevallen, je hebt een kind gekregen en niemand zal je nu aankijken op een postnatale buik hoor!
Nee I know, maar dan nog trek ik toch niet vrolijk een strak hemdje aan...
quote:Nanna schreef op 25 juli 2013 @ 23:08:

tina, ja goede tip! Ik heb daar ook een jurk van maar die is nu te warm. Ik zal eens kijken online, want bij een winkel woon ik niet in de buurt.

En maxijurken leuk, maar ik ben voor alle modellen te lang. Ziet er te uitgegroeid uit.Echt? Ik ben 1,80 en bij mij zijn ze ook echt lang..... Daar kan nog best een paar centimeter lengte bij volgens mij voordat ze echt raar gaan staan.
De meeste vrouwen zijn na 8 dagen ook nog niet terug in vorm

Wikkeljurkjes, maxijurken, watervalshirtjes.
je bent nu moeder, dus een jogging pak of huispak volstaat
Ik neem aan dat je veel thuis zit nu, dan zou ik gerust wel een (strak) hemdje aandoen. Het is nou eenmaal heet en als je net bevallen bent zweet je al zoveel meer! (Ik ben bevallen toen het ook warm was.)
Nou, in een huispak met 28 graden, daar word ik denk ik niet vrolijk van. En ik wil binnenkort toch wel weer eens de buitenwereld verkennen, en dan val ik helemáál op

Zitten die body's van de Hema niet strak? Mijn buik en banden zijn nog best gevoelig, dat lijkt me zo benauwend...
Een maxidress van een wijdvallende, soepele, dunne stof?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik vond het heel prettig, die strakke hemdjes van de Hema. Ik ben ook bevallen in een warme periode. Ik liep in een joggingbroek en een strak hemd als ik thuis was.

De strakke hemdjes vond ik heerlijk: net alsof het mijn lijf wat steun gaf.
Hmm dan toch maar eens proberen. Bedankt voor de tips tot zover, ik ga slapen.

Een uurtje of twee.

:-s
Rekbaar spul. Zo droeg en draag ik nog steeds (4mnd geleden bevallen) h&m stretchrokjes. Positiebroek met zo'n lage band. En heb enkele korte broeken gekocht. Mijn eigen broeken kan ik nog steeds niet aan.

Voor bovenkleding zou ik gewoon goedkoop een paar basics kopen.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Ik zou voor een fatsuit gaan, je moet je sterke punten accentueren.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
En ook de hema corrigerende hemdjes. Volgens mij zelfs deze week in de aanbieding...

En tsja.. De wat lossere kledingstukken uit he garderobe zoeken..
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Ik heb voor de vakantie bij action van die jurkjes met gesmockte elestieken bovenkanten gekocht voor 5 euro.Kan strapless of met bandje om je nek gedragen worden, en ze vallen vanaf borsten wijd.Iets boven de knielengte.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
quote:Nanna schreef op 25 juli 2013 @ 23:15:

Nou, in een huispak met 28 graden, daar word ik denk ik niet vrolijk van. En ik wil binnenkort toch wel weer eens de buitenwereld verkennen, en dan val ik helemáál op

Zitten die body's van de Hema niet strak? Mijn buik en banden zijn nog best gevoelig, dat lijkt me zo benauwend...een moeder hoeft helemaal niet naar buiten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven