Aangenomen, maar eigen
vrijdag 26 juli 2013 om 10:03
Hallo allemaal,
Ik ben moet door economische redenen weg bij mijn huidige werkgever. Nu ben ik druk aan het solliciteren. Heb gisteren te horen gekregen dat ik bij 1 bedrijf ben aangenomen. *jeehj! Maar nu heb ik ook gereageerd op een andere vacature, beide vacatures spreken mij erg aan, daar de één een stuk dichterbij is dan de ander. Dus dat zou qua reistijd een stuk beter zijn. Bij de 1 ben ik dus inmiddels al aangenomen, maar wil graag nog wel de ander (die qua reistijd en miss wel salaris beter zal zijn) ook afwachten en ik kreeg hier dus gisteren een mail van.
Zij geven hierin aan dat zij de komende 3 weken de reacties nog even afwachten en dan een selectie- en sollicitatieprocedure gaan starten. Dit duurt mij natuurlijk eigenlijk te lang. Mijn vraag is nu hoe ik hier netjes op kan reageren? Ze vragen in de mail namelijk of dit akkoord is? Zodat wel duidelijk mijn enorme interesse blijkt, maar ik misschien ook netjes duidelijk kan maken dat 3 weken mij te lang duurt gezien mijn situatie? Hoe kan je zoiets goed en mooi verwoorden?
Ik ben moet door economische redenen weg bij mijn huidige werkgever. Nu ben ik druk aan het solliciteren. Heb gisteren te horen gekregen dat ik bij 1 bedrijf ben aangenomen. *jeehj! Maar nu heb ik ook gereageerd op een andere vacature, beide vacatures spreken mij erg aan, daar de één een stuk dichterbij is dan de ander. Dus dat zou qua reistijd een stuk beter zijn. Bij de 1 ben ik dus inmiddels al aangenomen, maar wil graag nog wel de ander (die qua reistijd en miss wel salaris beter zal zijn) ook afwachten en ik kreeg hier dus gisteren een mail van.
Zij geven hierin aan dat zij de komende 3 weken de reacties nog even afwachten en dan een selectie- en sollicitatieprocedure gaan starten. Dit duurt mij natuurlijk eigenlijk te lang. Mijn vraag is nu hoe ik hier netjes op kan reageren? Ze vragen in de mail namelijk of dit akkoord is? Zodat wel duidelijk mijn enorme interesse blijkt, maar ik misschien ook netjes duidelijk kan maken dat 3 weken mij te lang duurt gezien mijn situatie? Hoe kan je zoiets goed en mooi verwoorden?
vrijdag 26 juli 2013 om 10:07
1. Ik zou de mail weghalen hier: nu. Je laatste stukje is voldoende om het te snappen zonder die mail er nog bij.
2. Ik zou aangeven dat ik zeer geïnteresseerd ben in de vacature maar ik bij een ander al ben aangenomen. Als ze echt interesse hebben nog wel op gesprek zou willen komen maar dan eerder.
2. Ik zou aangeven dat ik zeer geïnteresseerd ben in de vacature maar ik bij een ander al ben aangenomen. Als ze echt interesse hebben nog wel op gesprek zou willen komen maar dan eerder.
27 mensen vinden dit leuk.
vrijdag 26 juli 2013 om 10:08
Dus het is sowieso nog helemaal niet zeker of je bij dat andere bedrijf op gesprek mag komen merk ik uit de mail op. Het is gewoon een ontvangstbevestiging van je sollicitatie.
Ik denk heel eerlijk gezegd dat ze voor jou geen uitzondering zullen maken, aangezien de vraag naar werk zo enorm hoog is en de werkgevers het momenteel voor het uitzoeken hebben.
Ik denk heel eerlijk gezegd dat ze voor jou geen uitzondering zullen maken, aangezien de vraag naar werk zo enorm hoog is en de werkgevers het momenteel voor het uitzoeken hebben.
vrijdag 26 juli 2013 om 10:08
quote:Louba schreef op 26 juli 2013 @ 10:06:
Heb je een proeftijd bij de werkgever waar je bent aangenomen? Ik zou de baan die je nu hebt wel aannemen anders gooi je je eigen glazen in.Ja, die baan ga ik zeker aannemen! Net wat je zegt, ik ga niet op één paard wedden. Ik krijg vandaag contractvoorstel toegestuurd en ik ga er wel vanuit dat ik een proeftijd heb. ..
Heb je een proeftijd bij de werkgever waar je bent aangenomen? Ik zou de baan die je nu hebt wel aannemen anders gooi je je eigen glazen in.Ja, die baan ga ik zeker aannemen! Net wat je zegt, ik ga niet op één paard wedden. Ik krijg vandaag contractvoorstel toegestuurd en ik ga er wel vanuit dat ik een proeftijd heb. ..
vrijdag 26 juli 2013 om 10:12
quote:boerderijgeit028 schreef op 26 juli 2013 @ 10:08:
Dus het is sowieso nog helemaal niet zeker of je bij dat andere bedrijf op gesprek mag komen merk ik uit de mail op. Het is gewoon een ontvangstbevestiging van je sollicitatie.
Ik denk heel eerlijk gezegd dat ze voor jou geen uitzondering zullen maken, aangezien de vraag naar werk zo enorm hoog is en de werkgevers het momenteel voor het uitzoeken hebben.Nee klopt. Bij dit 2e bedrijf hgeb ik alleen nog maar mijn CV gestuurd. Du sik ga zoiezo in op het aanbod van het andere bedrijf aangezien ik daar aangenomen ben. Maar ik vroeg me dus af of het netjes is deze situatie te vermelden. En zo ja of nee, hoe kan ik dit mooi verwoorden dan?
Dus het is sowieso nog helemaal niet zeker of je bij dat andere bedrijf op gesprek mag komen merk ik uit de mail op. Het is gewoon een ontvangstbevestiging van je sollicitatie.
Ik denk heel eerlijk gezegd dat ze voor jou geen uitzondering zullen maken, aangezien de vraag naar werk zo enorm hoog is en de werkgevers het momenteel voor het uitzoeken hebben.Nee klopt. Bij dit 2e bedrijf hgeb ik alleen nog maar mijn CV gestuurd. Du sik ga zoiezo in op het aanbod van het andere bedrijf aangezien ik daar aangenomen ben. Maar ik vroeg me dus af of het netjes is deze situatie te vermelden. En zo ja of nee, hoe kan ik dit mooi verwoorden dan?
vrijdag 26 juli 2013 om 10:25
Niks aan doen verder, Naatb. Ze weten dat jij er wilt komen werken, anders had je niet gesolliciteerd. Wacht gewoon af hoe het loopt en als je wordt uitgenodigd voor een gesprek ben jij in ieder geval niet de sollicitant die werkloos thuis zit. Jouw kwalificaties zijn beter omdat je werk hebt.
Niet gaan lopen dreinen en pushen om eerder op gesprek te mogen komen, dat gaat alleen maar tegen je werken.
Niet gaan lopen dreinen en pushen om eerder op gesprek te mogen komen, dat gaat alleen maar tegen je werken.
vrijdag 26 juli 2013 om 11:42
Thanks voor de tips iallemaal!! In de mail vroegen ze 'is dit akkoord voor jou?' dus ik heb wel even een reactie terug gestuurd, maar ben niet begonnen over de tijdlimiet. Gewoon gezegd dat ik het rustig afwacht graag wat van ze wil horen. En nog even flink benadrukt dat ik echt heel erg geinterresseerd ben in de vacature
hihi
hihi