Ikea bureau staat wankel

26-07-2013 12:28 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Even een vraag aan de Ikea kenners.

Ik kocht er een bureaublad en -poten. Maar hoe stevig ik de poten ook aangedraaid heb, het staat nogal wankel. Als je tegen het tafelblad komt, beweegt het. Wat ik bvb niet heb bij mijn (stevige, houten en veel duurdere niet-Ikea) eettafel.

Moet ik dit nu gewoon accepteren als 'Ikea-kwaliteit'? Of zou het helpen om er andere, bredere poten onder te zetten?

Hoe het nu is, zie ik het niet zitten om eraan te werken in ieder geval. Als je er tegen stoot, zou je computer licht bewegen. Dat vind ik irritant.
Is de vloer eronder niet de schuldige?

Hoe dan ook, pootviltje(s) onder de wiebelpoot en klaar is kees
Waarschijnlijk is de constructie niet zo degelijk, met name de verbinding tussen poten en werkblad. Je zou nog kunnen proberen extra hoekijzers te monteren, waarmee de poten nog een keer extra aan het blad worden bevestigd.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik heb waarschijnlijk hetzelfde bureau, die poten schroef je in een frame wat op het blad komt. Of heb jij iets anders?
Beweegt het niet omdat de tafel te licht is?
Heb je dat bureau net gekocht of valt hij al buiten de wettelijke inruil/terugbrengtermijn?

Anders gewoon terug met dat ding en vragen om en nieuwe.
quote:elizabeth2 schreef op 26 juli 2013 @ 12:28:

Hallo,

Even een vraag aan de Ikea kenners.

Ik kocht er een bureaublad en -poten. Maar hoe stevig ik de poten ook aangedraaid heb, het staat nogal wankel. Als je tegen het tafelblad komt, beweegt het. Wat ik bvb niet heb bij mijn (stevige, houten en veel duurdere niet-Ikea) eettafel.

Moet ik dit nu gewoon accepteren als 'Ikea-kwaliteit'? Of zou het helpen om er andere, bredere poten onder te zetten?

Hoe het nu is, zie ik het niet zitten om eraan te werken in ieder geval. Als je er tegen stoot, zou je computer licht bewegen. Dat vind ik irritant.

Lees duidelijk een bureablad en losse poten dus bijeen geraapte items dus.

Hoe breder de poten zijn en je hem op meerdere punten kunt bevestigen hoe steviger het wordt.

Wat heb je nu ?
Ik kan er nog mee terug, pas twee weken geleden gekocht. Bij Ikea heb je 90 dagen dacht ik...

Het is een systeem waarbij je de poten in het blad schroeft. Heel makkelijk...

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... /S69871430

Het is deze tafel, maar met andere, lichtere poten, van maar 10 euro per poot.

De poten van op het plaatje zijn zwaarder (en duurder, 25 euro per poot).

Vraag me af als ik mijn poten ruil voor deze, of het dan beter zou zijn...
Dat is mijn bureau inderdaad. Ik denk dat het probleem in jouw huis of poot zit en dat je dat moet uitsluiten/verhelpen. Hij zit al vast in een frame, dus verstevigen is niet nodig. Laat er anders nog even iemand anders naar kijken, misschien helpt het.

Mijn bureau's staan ontzettend stabiel, waar ze ook staan, ze zijn al een paar keer van huis gewisseld en ik heb er drie. Moet bij jou ook kunnen.
Bootje: heb jij de poten van op het plaatje? Dus die van 25 euro per stuk?

Die zijn echt veel steviger/breder dan de mijne...

Aan mijn ondergrond kan het echt niet liggen, want ervoor stond er een ander bureau (ook Ikea) en die stond toch een pak steviger. En mijn eettafel staat in dezelfde ruimte, en die staat ook heel stevig.

Ik heb wel diezelfde tafel in het wit, niet beukenhout zoals op het plaatje, en dat is ook een ander materiaal, maar daar kan het toch niet aan liggen...
Ik heb wel een a-poot, maar weet niet of het de poten van het plaatje zijn. Kan me niet voorstellen dat ik 25 euro per poot zou betalen namelijk.
Hihi, nee, ik vond het ook wat veel, 25 euro. Vooral omdat het blad maar 50 euro was of zo.

Ik heb nog eens even naar mijn poten gekeken, ik heb deze;

http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/70217973/

Nog goedkopere dan ik dacht (2,5 euro per stuk), dus zal wel daaraan liggen... Ik denk dat ik gewoon moet teruggaan voor stevigere poten.
Ik denk dat het inderdaad aan de poten ligt. Ik had hier ook last van. Welles waar een ander bureau maar toch. Ik zou die duurdere eens proberen. Werkt dat ook niet kan je ze altijd nog terug brengen.
Die poten had ik ook.

Kon je niet het zwarte dopje uitschuiven zodat het bureau recht staat. Een andere schroef je hem een half slag terug zodat hij wel recht staat.

Toevoeging: op de ikea site staat dat ze verstelbaar zijn door verstelbare doppen.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
quote:elizabeth2 schreef op 26 juli 2013 @ 13:32:

Ik kan er nog mee terug, pas twee weken geleden gekocht. Bij Ikea heb je 90 dagen dacht ik...

Het is een systeem waarbij je de poten in het blad schroeft. Heel makkelijk...

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... /S69871430

Het is deze tafel, maar met andere, lichtere poten, van maar 10 euro per poot.

De poten van op het plaatje zijn zwaarder (en duurder, 25 euro per poot).

Vraag me af als ik mijn poten ruil voor deze, of het dan beter zou zijn...Waarom niet zo heeft Ikea het toch bedacht en lijkt mij solide ze staan ook wat schuin. Je hebt duidelijk verkeerde poten onder je blad geschroefd lijkt goedkoper is het ook maar je hebt nu een gammel iets.
Mijn moeder heeft hetzelfde bureau met dezelfde poten en het gaat prima! Zelf had ik twee nachtkastjes en een daarvan was ook wankel maar toen ik ze omwisselde was de andere wankel. Blijkt mijn vloer op net die ene plek schuin te zijn (ligt laminaat en is dus zo niet te zien).
Sorry, heb me vergist: ik heb deze, met ook die poten:

http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/S29932181/

Maar blij te lezen dat jullie bureaus wél stabiel staan. Dan ga ik ruilen voor zo één.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven