Wat past bij wit steigerhout?

26-07-2013 12:46 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ga verhuizen en neem mijn meubels mee. Het gaat om steigerhouten meubels met een witte finish zoiets als dit:

[img]http://www.droomhout.nl/steigerhouten-dressoir-1[/img]

Ik heb een salontafel, eettafel, dressoir en tv-meubel van dezelfde serie. Nu ga ik dus verhuizen en wil ik graag een boekenkast erbij kopen. Maar ik vind het zo moeilijk te bepalen wat voor soort materiaal en kleur boekenkast hierbij kan!

Ik had zelf deze kast gezien die ik erg gaaf vind, maar ik heb geen flauw idee of dat erbij past...

[img]http://www.basiclabel.nl/2607/lars-vakk ... renen.html[/img]

Wie is er hier goed in styling en kan mij advies geven?
Volgens mij, past alles er wel bij.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Wit steigerhout? Een zeiljacht!
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Kan je niet een boekenkast van hetzelfde materiaal kopen?
Ik evt proberen om andere kasten in dezelfde kamer ook van steiger en/of sloophout te kopen. Verder vind ik de kleuren, wit, grijs, blauw en bruin er goed bijpassen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
De serie die ik toendertijd gekocht heb is niet meer te koop. Ik kan wel op zoek naar iets wat er op lijkt, maar denk dat het dan helemaal zo druk wordt allemaal. Dat witte steigerhout komt best robuust over zeg maar...

Daarom dacht ik juist door wat meubelen van ander materiaal toe te voegen dat dat dat robuuste misschien wat afzwakt...
Ik kan je afbeelding niet zien. Maar, je kunt ook kiezen voor eens iets heel anders naast al dat wit. Ik heb thuis bijvoorbeeld een knalblauwe kast staan naast een wat klassieke bank en een koraalrood ouderwets bureautje naast een witte strakke boekenkast.

Je kunt wat je hebt misschien wel heel gaaf combineren met een soort ouderwetse kast in zwart of een mooie kleur rood oid.
Nee klopt, ik moest een link invoeren voor de afbeeldingen, maar zie dat dat niet werkt. Als je de link in je browser kopieert kun je ze wel zien.
Met wit of whitewash kun je alle kanten op.

Maar het mooist is als je contrasten aanvoert.

Dus bij dat steigerhout iets van ruw antiek eiken of teak wat heel donker erbij afsteekt.

Zoiets als deze bijvoorbeeld:

http://www.marktplaats.nl ... abe740c1b&previousPage=lr

En op één of twee van de muren een warme kleur aanbrengen of een oude kleur.

En kleurrijke accessoires, zoals van die Indisch achtige kussens met warm rood of paars er in. Fotolijstjes in warm mahonie.
Is het heel flauw als ik zeg nav de topictitel: een flinke fik?
Boten, dat is het enige dat er bij steigerhout past.
Volgens mij past die vakkenkast die je zelf opperde, van Basic Label, er niet goed bij.
Die van het zeiljacht. Zoiets?

Nou, ik zou dan eerder voor een paar mooie planten gaan. Die kunnen zo'n kast opeens een levendig uiterlijk geven. Die vind je niet op zee. Ik vind zo'n witte kast een dood aandoen. Moet je echt bekijken met welke accessoires je die kan laten passen bij andere meubels. Dat ligt ook zo aan de ruimte. Maak eens een tekening van de afmetingen en ga dan schuiven met wat je al hebt. Kan je ook kijken of door het weg laten van een enkel meubelstuk opeens een andere ruimtelijke indeling krijgt. Of het anders opstellen van de belangrijkste stukken zodat je de meeste ruimte over houd. Het moet ook nog passen de ramen, deuren en zo. Met een vaas of een paar spiegels kan je al zoveel veranderen. Neem eens een aantal magazines en begini er in te bladeren.
Welke kleur is de bank, vloer en muren?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Of gewoon de Billy
Ik vind vergrijsde kleuren het mooiste bij Steigerhout. De boekenkast die Tickel als eerste postte vind ik ook mooi erbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven