Wachten, wachten, wachten, deel 2

29-05-2013 13:40 2662 berichten
@ Noodles: Fijn dat jullie toch over nog een kindje hebben gesproken. Bij mannen moet het volgens mij eerst een beetje inwerken en met kleine stapjes. Met de zindelijkheid gaat het vast ook wel goed komen.

@ Wijnkonijn: Spannend nu het steeds dichterbij komt.

@ Lulu: Volgens mij gaat bij jullie het klussen aan het huis sneller dan bij ons. Wij wonen er al 1,5 jaar en de trap zit nog niet eens in de grondverf.

Afgelopen weekend zijn we wel lekker bezig geweest opzich. We hebben 1 klus van het lijstje af kunnen strepen (Helaas is het lijstje ongeveer een a4tje lang). Vanavond gaan we verder in de keuken. Hopelijk hebben we dan deze week een mooi getegelt muurtje. We willen nu echt een beetje opschieten, want we hebben geen zin om in de vakantie aan het huis bezig te zijn. Mijn vriend is het zelfs zo zat dat hij niet op vakantie wil als het beneden niet af is. Ik snap hem wel en wil ook alles af hebben, maar dat word dan inderdaad weinig rust als ik thuis ben.
Alle reacties Link kopieren
@Tara: Haha, lijkt me sterk hoor! Er moet bij nog zo'n enorme waslijst aan klusjes gebeuren dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie. Maar we doen het nu gewoon stap voor stap. Kan me wel voorstellen dat het bij jullie al zo lang duurt hoor. Ik merk dat wij doordeweeks ook nauwelijks iets kunnen doen, en de afgelopen weken in het weekend ook erg weinig.

Al zeggen ze wel dat je eigen huis nooit af is toch..?

Vandaag eens kijken wat voor plinten we willen hebben
Dames even een zwaai!

Ik reageer morgen uitgebreid! Maak de laatste dagen erg lange werkdagen dus nog geen tijd gehad om te reageren. ik ga nu snel weer aan het werk!
Van mij ook een zwaai!

Ik ben vanmorgen nog even terug naar bed gegaan en pas net weer wakker

Mihoen heeft gister weer een goeie dag gehad zonder 'ongelukjes'.

Morgen gaan we weer naar huis.

@Orzoo: ben benieuwd naar je nieuwe Nick. Iets gebeurd in het nieuwsgierig naar... Topic?
Orzoo, je bent uit de tabel!
Interessante documentaire:

Later aan kinderen beginnen

Dan wil ik maar het liefst meteen nu beginnen.

Later meer, moet aan het werk!
Snap ik Ukkie als je dit soort artikelen leest. Adem in, adem uit. Het zegt niet automatisch iets over jouw lichaam, jouw vruchtbaarheid.

Zo, collega is 3 weken op vakantie en er heerst eindelijk rust!

Ik weet zo niet of ik hier het verhaal al had neergetypt, maar de collega die toch zwanger wilde worden door onverwachte vruchtbaarheid, bleek 'ineens' 3 weken zwanger te zijn. En ik had nog niet tegen vriend gezegd dat ik het allemaal wel erg vaag vond, toen ze aan mijn bureau kwam staat om te vertellen dat ze 'het' kwijt was.

Heel raar gevoel..Zeker omdat ik haar heb zien roken, zien drinken tijdens die hele vroege zwangerschap van 3 weken ( ook toen ze het al wist).

Nou ja, als het wel echt zo was, dan is het natuurlijk zwaar kut, vond het ook echt vervelend voor haar toen ze bij mij aan tafel kwam staan. Gewoon een hele vreemde situatie.

Hier heerlijk aan het bijkomen van een te zwaar weekend. Pff, wat een puinzooi was het op die camping zeg. Nooit meer voor mij een camping op de Zwarte Cross. Verder was het hartstikke leuk, maar ik ben er wel achter gekomen dat ik geen type ben voor een festival camping. Een 'normale' camping is te doen, in een stacaravan of chalet, maar een tent..Brr-;) Helemaal genezen dus!
Ukkie: het blijkt onwetend achterhaald dat je vruchtbaarheid zo hard achteruit holt na je 35e.

De onderzoeken waarop dit gebaseerd zou zijn zijn nogal gedateerd en is met sommige belangrijke factoren geen erkenning te houden. (Bijvoorbeeld of vrouwen die o latere leeftijd tevergeefs proberen zwanger te worden niet altijd al minder of niet vruchtbaar waren)

Hardnekkig wel, want het wordt overal klakkeloos overgenomen.

Laatst nog een erg goed stuk over gelezen in NRC.

Echt enorm geruststellend!

Ik zal vriend vragen me te helpen het stuk te inden, dan post ik hier een link.
Hier dames:

http://www.nrc.nl/longrea ... een-reden-tot-babypaniek/

Het is een lang stuk, maar wel een erg goed stuk!

Een mooie tegenhanger tot alle paniekzaaiartikelen..
@noodles, ja, ik had laatst ook al ergens iets gelezen over dat het om onderzoeken op basis van hele historische data was etc.. maar omdat dit nu toch weer nieuw op tv was, vroeg ik me af of er misschien nu wel nieuw onderzoek in die richting wijst.. Maar ik heb het filmpje zelf nog niet kunnen bekijken, want moet eerst aan werk.

@chantilly; ik kan geloof ik het verhaal over de collega niet helemaal volgen; maar ik zou het wel heel raar vinden als mensen liegen over een zwangerschap.

En ik zou me geloof ik ook niet zo prettig voelen op zo'n festivalcamping..
@noodles, dank voor de link!
@ Lulu: Zodra je een klus afstreept komt er volgens mij ook weer eentje bij. En dan hebben we nog wel een huis gekocht waar niet zo veel aan hoefde te gebeuren, maar de lijst lijkt nog steeds eindeloos. Nou hebben we afgelopen jaar ook gewoon te weinig gedaan. Iedergeval aan de kleine klusjes. De keuken hebben we wel geplaatst, maar moet nog steeds verder afgewerkt worden. Plinten hebben we hier ook nog niet. De vloer moet eerst nog een keer gelakt worden. Ach we hebben ook vrienden die pas na anderhalf jaar in hun huis zijn getrokken zijn en toen was het nog steeds niet helemaal af.

@ Chantilly: Die festival campings vind ik ook minder. Een paar jaar terug naat pinkpop geweest met mijn vriend en wat sta je dan dicht op elkaar. Gewoon met de tent weg is toch heel anders. Ik verheug me nu al op ons weekje kamperen in september. Dat verhaal van je collega is wel raar ja.

@ Noodels en Ukkie: Ik ga het straks even rustig lezen. Ik vind dat wel interessant. Zelf heb ik ook wel het gevoel dat ik niet te lang moet wachten omdat ik al 31 ben, maar ik denk dat als ik nu in de zelfde situatie zou zitten en 25 was in met zo ongeduldig zou zijn als nu.
@klussen_in_huis: Tja, daar lijkt soms geen eind aan te komen, maar het is ook maar net wat je zelf echt belangrijk vind. Ik heb ook nog wel wat dingetjes die ik zou willen aanpakken, vooral de tuin opnieuw inrichten/betegelen, maar dat is nogal een project. En ik besteed af en toe ook gewoon lekker klussen uit: Zo heb ik dit jaar dus het buitenschilderwerk laten doen. Erg fijn

@hier: Ben weer thuis na de week bij mijn vriend. Het samenwonen was heel goed bevallen en uiteindelijk ook weer hele goede gesprekken gehad. Als het goed is gaat hij na zijn vakantie toch echt een baan zoeken.

En nu gaan we elkaar dus heel lang niet zien, want hij gaat zaterdag op vakantie en als hij terugkomt, ben ik op vakantie.
Hoi meiden daar ben ik weer! We hebben een fantastisch weekend achter de rug! Wat een tof festival ik ga alles even rustig terug lezen en reageer later uitgebreider.
@vruchtbaarheid: is niet echt iets wat in mijn hoofd heel erg speeld. Ik wil vooral niet al te 'oud' kinderen krijgen, omdat je dan relatief zo oud bent en misschien later minder kunt. Heel extreem: op je 50e nog een kind krijgen, dan is die rond je 70e misschien een keer het huis uit. De moeder van mijn vriend was ook relatief oud toen hij geboren werd (hij is wel de jongste van een hele reeks) en die vergelijk ik nu soms meer met mijn grootouders dan met mijn ouders. Die kan niet voor hem/ons betekenen wat mijn ouders kunnen.

@klussen: pffff... Hier ook nog zo'n lijst. Ik dacht tijdens deze vakantie wel weer wat te doen, maar heb er gewoon geen zin in. Vooral dat afplakken vind ik zo verschrikkelijk.

@uk: fijn dat de week samenwonen goed bevallen is! Hopelijk stimuleert hem dat hard op zoek te gaan naar een baan.
@J22: Dat heb ik ook met de ouders van mijn vriend. Ook die zijn relatief oud. Ze zijn bijna even oud als mijn jongste oma. Erg apart is dat he?!

@uk: fijn dat het goed bevallen is!

@klussen: ook hier moet eea nog gedaan worden. Zouden we zo snel nog doen toen we hier kwamen wonen. 1,5 jaar later... niets gedaan. Haha.
Uk, wat fijn:) Hier woont vriend nu een week bij mij in huis. Nou ja, in het huis van ouders, maar die zijn op vakantie en we hebben het rijk alleen. Heeeerlijk!

@ Klussen, dat is toch wel een voordeel aan een nieuwbouwhuis, dat ook compleet en af wordt opgeleverd. Alleen de muren een kleurtje geven, lampen ophangen, meubels plaatsen en klaar. Ben zelf echt geen klusser ( al vind ik de kozijnen in de grondverf zetten verrassend leuk-;)) en ben heel blij dat ik alles uit handen kan geven-;)

Wijnkonijn, nog maar een paar weken! Spannend hoor:)

@ Tara, ik ben wat dat betreft ook gewoon strontverwend en lijk sprekend op mijn moeder op dat gebied. Een stacaravan met airco, dat is onze manier van op een camping staan-;) Vind het sfeertje altijd erg leuk, alleen een tent vind ik niks..Heeft vast te maken met die paar keer dat ik met vriendinnetjes mee ben geweest en we overstromingen in de tent hadden, snurkende mensen die je overal door heen hoorde etc.;)

Gisteren met vriend lekker gekletst over kindernamen etc. Ik heb weer een zwangere nicht, wat de oorzaak was van het gesprek-;)
Ik ben er weer!

J22 ik heb je gemaild!

Nu moet ik even verder met het verbeteren van mijn scriptie. Ik kom later reageren op jullie.
Hallo mattie! Ik dacht eerst: who the F is that, maar hartelijk welkom terug.
Joh ik herken mezelf soms niet terug. Ik dacht net: he, leuke post, zo denk ik er nou ook over.

Was het een post van mezelf
Nou hoppala komt ie.

Er is maar 1 ding waar vriend en ik het (tot nu toe) niet over eens zijn mbt opvoeding en dat is vegetarisch vs. Vlees. Ik zou graag vega opvoeden (ben er zelf ook gezond op opgegroeid) maar vriend heeft toch het gevoel dat vlees (echt vlees. Niet vervangers) belangrijk is voor opgroeiende kinderen.

Nu hebben we dus besloten dat we ons daar over in gaan lezen en de wetenschap maar de beslissing gaan laten nemen. Weet jij daar iets van? Betrouwbare onderzoeken daarover oid?
Nee niet echt matroesjka, helaas.

Heb je togang tot de wetenschappelijke zoekmachines?

Ik zal ff voor je zoeken.

Mijn zusje en ik zijn beide trouwens wel kleiner dan onze ouders, ik was vanaf mijn 12de vego en mijn zusje vanaf haar 7de. Hoeft niks te zeggen, maar het zou wel met elkaar te maken kunnen hebben.
over de zwangerschap

Considerations in planning vegan diets: Infants ( Review )

Mangels, A.R.a, Messina, V.bc

a Vegetarian Resource Group, Baltimore, MD, United States

b Nutrition Matters, Inc., Port Townsend, WA, United States

c Nutrition Matters, Inc., 1543 Lincoln St, Port Townsend, WA 98368, United States

View references (92)

Abstract

Appropriately planned vegan diets can satisfy nutrient needs of infants. The American Dietetic Association and The American Academy of Pediatrics state that vegan diets can promote normal infant growth. It is important for parents to provide appropriate foods for vegan infants, using guidelines like those in this article. Key considerations when working with vegan families include composition of breast milk from vegan women, appropriate breast milk substitutes, supplements, type and amount of dietary fat, and solid food introduction. Growth of vegan infants appears adequate with post-weaning growth related to dietary adequacy. Breast milk composition is similar to that of non-vegetarians except for fat composition. For the first 4 to 6 months, breast milk should be the sole food with soy-based infant formula as an alternative. Commercial soymilk should not be the primary beverage until after age 1 year. Breastfed vegan infants may need supplements of vitamin B-12 if maternal diet is inadequate; older infants may need zinc supplements and reliable sources of iron and vitamins D and B-12. Timing of solid food introduction is similar to that recommended for non-vegetarians. Tofu, dried beans, and meat analogs are introduced as protein sources around 7-8 months. Vegan diets can be planned to be nutritionally adequate and support growth for infants.

Dit gaat wel over vegan trouwens, maar goed. Verder zie ik wel veel artikelen over vitamine b12 tekort bij moeder en de gevolgen daavran op kinderen.
Growth of vegetarian children: The Farm Study

O'Connell, J.M., Dibley, M.J., Sierra, J., Wallace, B., Marks, J.S., Yip, R.

Division of Nutrition, Center for Health Promotion and Education, Centers for Disease Control, Atlanta, GA 30333, United States

Abstract

To examine the effects of a vegetarian diet on child growth, height and weight data of 404 vegetarian children aged 4 months to 10 years who lived in a collective community in Tennessee were studied. Height for age, weight for age, and weight for height were compared with the US growth reference. Birth weights, infant feeding patterns, and parental heights were also evaluated in relation to growth. Most of the height for age, weight for age, and weight for height (n = 833) were within the 25th and 75th percentiles of the US growth reference. The mean height for age and weight for age, however, were slightly less than the median of the reference population. For different age groups, the mean height ranged from 0.2 to 2.1 cm and the mean weight ranged from 0.1 to 1.1 kg less than the reference median. The largest height difference was observed at 1 to 3 years of age and may be partly the result of intrinsic irregularities in the US growth reference at those ages. By 10 years of age, children from The Farm averaged 0.7 cm and 1.1 kg less than the reference median, representing only 0.1 and 0.3 SD from the reference. Thus, these children have adequate attained growth, even though it was modestly less than that of reference population.
Growth and development of British vegan children

Sanders, T.A.B.

Department of Food and Nutritional Sciences, King's College, University of London, London, United Kingdom

Abstract

The growth and development of children born of vegan mothers and reared on a vegan diet has been studied longitudinally. All of the children were breast-fed for the first 6 mo of life and in most cases well into the second year of life. The majority of children grew and developed normally but they did tend to be smaller in stature and lighter in weight than standards for the general population. Energy, calcium, and vitamin D intakes were usually below the recommended amounts. Their diets, however, were generally adequate but a few children had low intakes of riboflavin and vitamin B-12. Most parents were aware of the need to supplement the diet with vitamin B-12. It is concluded that provided sufficient care is taken, a vegan diet can support normal growth and development.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven