Wachten, wachten, wachten, deel 2

29-05-2013 13:40 2662 berichten
Alle reacties Link kopieren
@ Dwergje, lekker bijna vakantie!! Fijne vakantie alvast!
@dwergje, fijna vakantie!

Over de brandweer: Het een niet vakspecifische baan op Master/HBO niveau. Je kan in principe met elke technische studie solliciteren. Ik solliciteer wel op Master/HBO functies, maar dan wel degenen die met mijn vak te maken hebben, dan kan ik hopelijk zelf invullen geven aan de baan.
@sealight, snap ik. Hoop dat het niet is uitgezaaid en ze goed kan genezen.

@Hoppala: Klinkt goed die vacature! Zal voor je duimen! En een carrière met kinderen gaat prima hoor! Oostenrijkers zijn wat conservatiever op dat punt denk ik ;)

Afzuigkap: We hebben vooral salades gegeten de afgelopen weken, dus met de kooklucht valt het gelukkig wel mee. En warm eten heb ik sowieso weinig zin in met dit weer.

Rammels zijn hier de afgelopen dagen weer wat minder. Vooral doordat ik veel in de tuin zit en mijn buurman met 4 kinderen nogal aanwezig zijn. De kinderen vallen wel mee, maar de vader zit echt alleen maar de schreeuwen tegen ze. "Nee niet doen A! Hou daar mee op B, Niet huilen C, A laat D met rust" pfff, hoe moeilijk kun je zijn, laat die kinderen gewoon lekker spelen.

Ik weet natuurlijk niet wat er zich in die tuin afspeelt, maar het klinkt vaak alsof ze gewoon lief aan het spelen zijn.

Hoop niet dat ik zo'n moeder wordt.. denk ik dan maar
@hop: fijn dat je een leuke vacature hebt gevonden! E brandweervrouw... Je moet het ook maar zien zitten om echt te blussen en zo.

@dwergje: ook alvast een fijne vakantie!

@lulu: hier ook zulke buren, hoewel de kinderen volgens mij ook best vervelend kunnen zijn. En buurman en -vrouw zitten ook op elkaar te vitten... Heel gezellig. Weet alleen niet of het echt helpt tegen de rammels. Soms denk ik ook: dat kan ik beter!
Meiden ik meld me even een paar dagen af! Even een paar dagen festivallen! Tot volgende week
Veel plezier river, ik denk dat ik weet waar je heen gaat, vet!
Nou, had uitgebreid gereageerd gister ochtend op de vraag hoe het ging maandag en dinsdag.. Alles foetsie!

In het kort: avondwake was prachtig, schoonzusje en haar zusje hebben prachtig gesproken, broertje werd aan alle kanten bedankt en we hebben behoorlijk vaak moeten horen wat een topvent hij is. Trotser kun je niet op een broertje zijn als dat

Ik dat was afgelopen dinsdagsmiddag-:)

Begrafenis zelf was dubbel.. De kerk vond ik verschrikkelijk. Nog met geen hel en verdoemenis, hele zware dienst, wat totaal niet bij het gezin past (gaven ze zelf ook toe, maar de familie had nogal wat invloed gehad..). Gewoon heel zielig allemaal. Eerste keer ook een begrafenis gehad, dus veel zaken hebben indruk gemaakt. Ik kom echt uit een crematie-nest-;)

En ik meld me ook af-:) ga ook een paar dagen festivallen! Misschien kom ik River wel tegen-;) vriend heeft net op 3FM kaarten gewonnen, dus het is ineens allemaal geregd voor ons-:p. Altijd leuk! Dit was het eerste jaar sinds ik vriend ken dat we niet zouden gaan.. Nou ja, verrassing-;)
@ River: Ik zou niet zo goed weten welke instanties je daar voor moet benaderen. Hij heeft 1,5 jaar geleden wel bij de politie gesoliciteert. Helaas kwam hij toen niet door de sporttest. Net iets te langzaam. Zijn conditie was prima, maar door het extra gewicht kwam hij gewoon niet snel genoeg over de kast heen en hij moest er ook nog eens 2 stappen op doen, maar als je 2 meter bent ben je met 1 stap al aan de andere kant. Ik ben nog steeds heel trots op hem dat hij die test wel heeft uitgelopen. Helaas ziet hij het natuurlijk niet zo. Door zijn natuurlijke gezag en omdat hij oersterk zou hij een prima agent zijn (ook volgens een gepensioneerde agent), maar helaas kijken ze alleen naar tijd en niet naar de persoon.

@ Sealight: Wat een naar nieuws. Ik hoop dat ze er vroeg bij zijn.

@ Dwergje: Hij heeft er gisteren wel weer een brief uit gedaan, dus het is weer afwachten.

@ Hop: Gewoon lekker kind en carriere doe hoor. Ik ben zelf niet mega ambitieus, maar ik heb ook niet voor niets gestudeerd. Veel succes met het schrijven van de brief

@ River: Veel plezier!

Een vriendin van ons heeft een paar weken terug gehoord dat het bedrijf waar ze werkt dicht gaat en ze dus op straat staat. Ze maakte zich al veel zorgen. Nu hoorde we gisteren dat ze na nog geen enkele dag thuis te hebben gezeten al een nieuwe baan heeft gevonden. Mijn vriend baalde flink. Hij gunt het haar natuurlijk wel, maar omdat hij zelf al zo lang aan het zoeken is is het gewoon zuur. Ik herken zijn gevoel zo goed. Precies dat wat ik heb als ik weer een zwangere buik voor bij zie komen. Ik gun het iedereen van harte, maar mezelf net even ietsje meer.
Oh fok chan, dat heb ik dus gewoon net gehoord he! Wat verschrikkelijk toevallig!
@ Chantilly: Ik kan me voorstellen dat de kerkdienst zwaar is. Zo jammer dat het dan ook niet echt bij die mensen past. Ik kom zelf ook uit een crematie nest en vriend wil nu ook gecremeert worden. Voor dat hij wat met mij kreeg had hij nooit zo over crematies na gedacht.

Ook veel plezier natuurlijk!
Haha ik moest zo lachen! Iets over half 6 belde hij dat alle afspraken die we hadden gemaakt dit weekend niet door konden gaan. Ik alweer bezig met pissig worden-;) nou ja, dit is wel een geldige reden-;)

Hij heeft echt altijd geluk met dit soort dingen.
@ Hop: Wat grappig. Ik ben wel 3fm aan het luisteren, maar zonder het geklets, dus ik heb het gemist.
@river en chantilly, veel plezier!! Wat een leuke verrassing, chantilly!

@tara, ken het gevoel.. Gister ook weer een collega die op fb haar echo-foto postte.. Heel leuk maar.. pff, ik wil ook!. Trouwens, ik weet niet of ik bij 9 weken (eerste echo) dat al zo groot op fb zou posten, jullie wel?

Verder vandaag door een statistiekstuk geploeterd, ben uiteindelijk best te vreden over mijn schrijfsel

En met vriend samen in zijn huis is op zich fijn en gezellig, maar ik ben er af en toe toch een beetje kriegel van dat ik ook gewoon niet weet wanneer er dan wél verandering in komt. Maar goed, eerst nog maar een paar weken schrijven en dan ga ik een weekje op vakantie. Vriend gaat eind volgende week al op vakantie, dus na dit weekend zien we elkaar ook even 3 weken niet..

@hop; klinkt super, die post-doc, succes met je sollicitatie!
@ Ukkie: Ik zou dat inderdaad niet zo groot op facebook zetten. Ik denk dat ik iets langer zou wachten en dan eerst persoonlijk vertellen aan familie en vrienden. Niet iedereen denkt daat zo over. Een vriend whatsappte zelfs een foto van de positieve test naar al zijn vrienden. Dat vond ik al helemaal wat vroeg en onpersoonlijk.
Lieve dames, even een zwaai vanaf ons vakantieadres

Het is hier heerlijk, we zijn heel happy met z'n 3tjes. De sfeer is goed. mihoen heeft een klein terugslagen met zindelijkheid, want hij is soms zo leuk aan het spelen met opa/oma/oom dat hij vergeet dat ie geen luier mee om heeft

Verder probeer ik snel op iedereen te reageren.

Liefs!
Even snel een reactie op de 9 weken echo op facebook:

Zou ik zelf nooit doen, ik zou wachten tot minstens 12 weken.

De zwangerschap van Mihoen heb ik met 16 weken op facebook aangekondigd, maar alleen omdat het toen zichtbaar was op foto's van mijn verjaardag.

Je weet het nooit, het lijkt me zo pijnlijk mocht het misgaan en 'iedereen' is op de hoogte..
@tara: veel plezier op het festival!
@ Noodle: Je wenst de verkeerde veel plezier. Maakt niet uit hoor.

Ik staa inmiddels al bijna een uur op utrecht centraal en met een beetje mazzel rijd er over een uur een trein die iedergeval een beetje in de buurt van huis komt. Vriend staat nu te zweten in de sportschool, dus hij weet niet eens dat ik nog niet thuis ben. Ik had nog wel een rustig avondje op de bank gepland met programma's die hij nooit wil kijken. Hopelijk leest hij mijn berichtjes zo en kan hij me op halen. Gelukkig heb ik nog een boek bij me.
Sorry tara! Ik bedoel inderdaad chantilly
En ik hoop voor je dat de reis mee valt.
Mijn vriend heeft me toch na de training maar op gehaald. Zo wist ik tenminste zeker dat ik thuis zou komen. We waren pas half 10 thuis. Hopelijk vanavond geen gedoe, want hij is weer trainen en ik wil nu graag wel lekker op de bank hangen.
River en Chan, heel veel plezier met festivallen! Wat gaaf dat je vriend lastminute nog kaarten heeft gewonnen!!

Gelukkig dat je vriend je op heeft kunnen halen Tara, scheelt weer:)

En foto's plaatsen op FB van echo's of zwangerschap zou ik ook niet doen. Ik denk trouwens dat ik het uberhaupt niet zo openbaar zou maken op fb. Niet om het geheim te houden, dat absoluut niet. Maar de familie en vrienden die dicht bij me staan zou ik het sowieso wel vertellen, en de rest heeft geen haast dan. Vind ik dan.

@Ukkie, is het geen optie voor je vriend om nu al bij jou in te trekken en dan de overbruggingstijd naar een nieuwe baan, heen en weer te pendelen naar zijn werk? Of is die afstand daar te groot voor?

Bijna weekend! Al de hele week heb ik het gevoel dat het bijna weekend is. Zo stom! Maar nu dus ECHT :D
@lulu: Nee, dat is absoluut geen optie, is namelijk 2,5 uur met de auto..

Lekkere regenbui hier trouwens !
@Chantilly en River: Veel plezier

@Chantilly: Fijn om zulke dingen over je broertje te horen. Wel jammer dat de familie zelf de dienst ook te zwaar vond. Had dat vorig jaar bij mijn oma, maar het was wel weer zoals mijn oma het gewild zou hebben.

@Ukkie: Hier ook een regenbui en ik vind het maar niks. Ik ben als de dood voor onweer en ben nu al zenuwachtig dat er een kans is dat het gaat onweren.

@Facebook: Dat zou ik ook niet zo snel doen en misschien wel helemaal nooit. De mensen die dicht bij mij staan die vertel ik het zelf en de rest die ziet het vanzelf wel een keer en zo niet dan maar niet.

@Lulu: Bekend verhaal, zulke buren hebben mijn ouders ook. 4 kinderen en allemaal huilbaby's en een hysterische moeder die de hele dag loopt te waarschuwen. Me moeder heeft nog net de vlag niet uitgehangen toen de jongste eindelijk naar school ging en mijn moeder 's middags weer rustig in de tuin kon zitten.

@Hier: Dit weekend een vrijgezellenfeest waar ik super veel zin in heb. Ken deze vriendin al sinds ik nog in de luiers liep en heb haar 3 jaar geleden voorgesteld aan de jongen waar ze nu mee gaat trouwen.
@Chantilly en River, veel plezier!

@facebook, ja vind het ook wel erg vroeg voor Facebook. Zou het sowieso afwachten tot 12 weken. En misschien zou ik het er niet eens opzetten. De naaste familie en vrienden die horen het toch wel als eerste:)

@dwergje, leuk een vrijgezellenfeest!

@Uk, lijkt me minder om je vriend zo lang niet te zien..

@hier, ben druk aan het werk en moet het weekend ook veel werken. Dus geen tijd voor rammels:-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven