Gezondheid alle pijlers

hele grote schaafwond, wat helpt het beste?

03-08-2013 09:58 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik had weer eens een blunder hoe het komt durf ik niet eens te typen, zo dom is het. Maar echt mijn hele arm ligt open, giga schaafwond en bloed ook. Eerst zometeen maar schoonmaken maar dat doet al zeer. Is er een zalfje of iets waardoor het sneller geneest? Ziet er ook niet uit met tshirtjes nu. En doet pijnnnn auwieeeee!
.
Stoute hond!
Bel even de hap.

Dan hoor je ook of je langs moet komen. Maar zij hebben in elk geval advies over wat te doen.

Hier krijg je zoveel goedbedoelde maar tegenstrijdige adviezen.
Beste Isa,

Ik zag je bericht, ik reageer normaal nooit op het forum, maar ik heb vanuit wielrennen/ skeeleren met veel kans op valpartijen en schaafwonden wel ervaring met grote schaafwonden.

Mocht je in de buurt van Belgie wonen dan kan je daar inotyol zalf halen, gele tube met rode letters. Wond goed schoonmaken, dikke laag inotyol zalf erop en dan afdekken met Fixomull. Dat erop laten zitten totdat het eraf valt. De wond geneest dan heel snel en heel mooi.

Artikel over schaafwondbehandeling

Als je niet aan inotyol zalf kan komen kun je het vet houden met schone vaseline en ook weer afdekken. Bij de Kruidvat hebben ze grote eilandpleisters. Sterkte ermee!
Biogaze! Werkt super. En sterkte!
Niets erop doen en aan de lucht laten drogen.
Schoonmaken met betadinezalf en eerst goed laten opdrogen, als de wond dicht is geneest het goed met calendulazalf, 2 x daags opbrengen. Voorkomt ook littekenvorming.

Ervaringsdeskundige stuntelaar hier.
Je kan het ook schoonmaken met antibacteriele zeep, en dan invetten? (zoals een tatoeage? dat is in principe ook een grote schaafwond) dat geneest meestal goed.
What you give is what you get
Hoe gaat het Isa? Al opgehouden met bloeden?
@helena lief dat je het vraagt, het is wel opgehouden met bloeden, je ziet nog wel bloed maar het is wel gestopt nu het is wel vuurrood. Hebben er betadine op gedaan en er zit nu een gaasje op. Laat het voor vandaag even zo en laat ik het morgen eventueel even luchten en dan maar geen gaasje erop etc. Arm voelt wel wat stijf maar dat is denk ik normaal.
.
Eens met Rosusa: inotyol. Voor vóór en ná foto's, zie de blog van wielrenster Marijn: http://marijndevries.nl/?p=6249.
Pas op met alleen maar droge gaasjes want die kunnen vast gaan plakken aan je korstje als je er niets tussen doet. Als je je gaasje los trekt, gaat je korstje gelijk mee.

In ieder geval fijn dat het voor nu even dicht zit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven