hele grote schaafwond, wat helpt het beste?
zaterdag 3 augustus 2013 om 09:58
Hallo,
Ik had weer eens een blunder hoe het komt durf ik niet eens te typen, zo dom is het. Maar echt mijn hele arm ligt open, giga schaafwond en bloed ook. Eerst zometeen maar schoonmaken maar dat doet al zeer. Is er een zalfje of iets waardoor het sneller geneest? Ziet er ook niet uit met tshirtjes nu. En doet pijnnnn auwieeeee!
Ik had weer eens een blunder hoe het komt durf ik niet eens te typen, zo dom is het. Maar echt mijn hele arm ligt open, giga schaafwond en bloed ook. Eerst zometeen maar schoonmaken maar dat doet al zeer. Is er een zalfje of iets waardoor het sneller geneest? Ziet er ook niet uit met tshirtjes nu. En doet pijnnnn auwieeeee!
.
zaterdag 3 augustus 2013 om 10:04
Ja laten opdrogen is sowieso het beste maar het is echt mijn hele onderarm. Lekker wakker worden zo! Ga het eerst maar even schoonmaken, kan mijn arm amper bewegen pfff. Dat schoonmaken doet al zo'n zeer en het ziet er echt niet uit daarna ga ik eventueel wel even langs de drogist eerst maar eens bekijken hoe het eruit ziet na het schoonmaken.
.
zaterdag 3 augustus 2013 om 10:04
zaterdag 3 augustus 2013 om 10:08
Ik heb dat pas ook gehad. Helaas werd het een ontsteking, omdat ik het aan de lucht had laten drogen en een lekkere korst had gekweekt. Dacht dat dat moest.
Maar het ging onder de korst ontsteken. Naar de HA geweest en die wist maar 1 oplossing. De hele korst er in 1 keer afrukken.
Nou, vanaf die tijd weet ik dat je dat je nooit een korst moet kweken.
Advies is nu: vet houden. Dan kan het vuil eruit, kan het genezen zonder bacterieen korst.
Wat de huisarts er bij opdeed was een groen gaas, met goede bacterieen doe helpt om nieuw vel te kweken. Was ook wat vet. Daardoor plakte er ook geen verband aan de wond, ideaal dus.
Ik weet alleen niet meer hoe het heet. Maar de apotheek heeft he en toen had de etos het ook.
Als dat er niet is: vette gaasjes erop en een verband erover.
Succes! Is erg pijnlijk.
Maar het ging onder de korst ontsteken. Naar de HA geweest en die wist maar 1 oplossing. De hele korst er in 1 keer afrukken.
Nou, vanaf die tijd weet ik dat je dat je nooit een korst moet kweken.
Advies is nu: vet houden. Dan kan het vuil eruit, kan het genezen zonder bacterieen korst.
Wat de huisarts er bij opdeed was een groen gaas, met goede bacterieen doe helpt om nieuw vel te kweken. Was ook wat vet. Daardoor plakte er ook geen verband aan de wond, ideaal dus.
Ik weet alleen niet meer hoe het heet. Maar de apotheek heeft he en toen had de etos het ook.
Als dat er niet is: vette gaasjes erop en een verband erover.
Succes! Is erg pijnlijk.

zaterdag 3 augustus 2013 om 10:08
zaterdag 3 augustus 2013 om 10:12
zaterdag 3 augustus 2013 om 10:14