Gezondheid alle pijlers

hele grote schaafwond, wat helpt het beste?

03-08-2013 09:58 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik had weer eens een blunder hoe het komt durf ik niet eens te typen, zo dom is het. Maar echt mijn hele arm ligt open, giga schaafwond en bloed ook. Eerst zometeen maar schoonmaken maar dat doet al zeer. Is er een zalfje of iets waardoor het sneller geneest? Ziet er ook niet uit met tshirtjes nu. En doet pijnnnn auwieeeee!
.
Ik heb van dat gele poeder liggen.

Het meest geschikt voor schaafwonden, de apotheek verkoopt het niet meer, maar veel drogisten nog wel.

Ff de naam op zoeken.
Volgens mij moet je het gewoon zo goed mogelijk laten drogen. Balen!
Zus is dat niet gewoon jodium in poedervorm?
Als het even kan gewoon aan de lucht laten drogen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Betadine bedoel ik.
Nestosyl zalf, te koop bij elke drogist. Verzacht en naar mijn ervaring heelt het sneller.
Ja laten opdrogen is sowieso het beste maar het is echt mijn hele onderarm. Lekker wakker worden zo! Ga het eerst maar even schoonmaken, kan mijn arm amper bewegen pfff. Dat schoonmaken doet al zo'n zeer en het ziet er echt niet uit daarna ga ik eventueel wel even langs de drogist eerst maar eens bekijken hoe het eruit ziet na het schoonmaken.
.
Als ik me ontzettend stoot of schaaf grijp ik als eerst naar boter; echt een wondermiddel! Nee, het gaat er niet van over maar het voorkomt wel de zwelling en veel blauw.

Schaafwonden zoveel mogelijk in de open lucht laten drogen en niet pulken!
..ben bij letter i ....I`m cool.
.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Dutimon poeder heet het.
Betadine of dutimon dus. Ik ga gewoon even kijken. Ja ik val echt nooit maar dit was een actie dat je denkt nahhhh! Ik heb alles vervloekt
.
En neem ook een paracetamol tegen de pijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ben wel heel benieuwd nu. Heb je grof gestucte slaapkamermuren?
Ik heb dat pas ook gehad. Helaas werd het een ontsteking, omdat ik het aan de lucht had laten drogen en een lekkere korst had gekweekt. Dacht dat dat moest.

Maar het ging onder de korst ontsteken. Naar de HA geweest en die wist maar 1 oplossing. De hele korst er in 1 keer afrukken.

Nou, vanaf die tijd weet ik dat je dat je nooit een korst moet kweken.

Advies is nu: vet houden. Dan kan het vuil eruit, kan het genezen zonder bacterieen korst.

Wat de huisarts er bij opdeed was een groen gaas, met goede bacterieen doe helpt om nieuw vel te kweken. Was ook wat vet. Daardoor plakte er ook geen verband aan de wond, ideaal dus.

Ik weet alleen niet meer hoe het heet. Maar de apotheek heeft he en toen had de etos het ook.

Als dat er niet is: vette gaasjes erop en een verband erover.

Succes! Is erg pijnlijk.
Ik gebruik altijd cicaplast van la roche posay. Dat helpt wel bij het helen vind ik. En je kan het ook voor aften gebruiken enzo, heel handig spul.
Nou oke. Haha het is gewoon genant. Ik heb een hondje dus ik kwam uit bed en ik zag dat ze geplast had ineens en dat was een behoorlijke plas grrr. Dus ik loop naar de badkamer wc papier halen en ik loop terug en glij zo uit over haar urine en ik lig er zo in! Resultaat heel mijn arm open.
.
O enne, wil je echt echt echt niet vertellen hoe je eraan komt? Pleeeaaaase????
Zorg dat al het vuil eruit is! Ook al doet het even pijn, hou je arm echt een tijdje onder de kraan.
Haha! Sorry, moet wel even lachen.

Maar goed ontsmetten dan met die urine!
Eerst schoonspoelen met water, dan een beetje betadine erop. Officieel moet een schaafwond drogen, maar je kunt er ook een gaasje omheen doen. Geen pleister, dat gaat aan je wond plakken.
Ja ik ga zo nog maar een keer onder de douche springen zodat het goed schoon is want met papier of een doekje krijg ik het bloed ook niet weg. Misschien maar een gaasje erop het ziet er echt gruwelijk uit gewoon nu. Hond zit overigens nu in de bench! Kan haar even niet zien.
.
Joh, lees nu hoe het gekomen is. Heftig zeg maar zit er dus urine op/in je arm? Dan dus helemaal goed spoelen en evt.de huisartsenpost bellen en vragen of je hier een tetanusprik voor moet halen. Succes!
Dat vette groene gaas heet biogaze, en wordt gebruikt bij brandwonden. Ruikt naar eucalyptus.
Ja is wel wat urine op mijn arm gekomen want ik weet niet wat ze had gedaan maar de hele vloer zat onder. Ik spoel het sowieso eerst even goed af. Met keukenpapier maak ik het maar niet schoon want zie nu dat dat helemaal blijft plakken. Duh logisch ook.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven