Gezondheid alle pijlers

Eerste menstruatie na bevalling: auw!

03-08-2013 12:09 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is een eerste viva-post-waardig; gisteren begon het en vandaag sloeg het keihard toe: de eerste menstruatie na mijn zwangerschap. Wat een pijn! En braken en diarree tegelijk! Gelukkig is partner na de bevalling wel wat gewend, dus hij holt lief met kruikjes en teiltjes rond. De pijn is al wat aan het zakken, heb paracetamol genomen.

Anderen ook zo'n heftige eerste menstruatie?
Bij mij voelde het alsof de onderkant van mijn lijf gescheurd werd. En nu (9 jaar later) voelt het de eerste dagen nog zo, maar in iets mindere mate. Ik hoop dat het bij jou bij deze ene keer blijft!
Ah neee ik wil dit niet lezen, twee weken na m'n bevalling! I'm scared!

Maar TO heel veel sterkte. Heb je Aleve Feminax in huis?

En hoeveel weken na de bevalling kan ik deze horror verwachten?
Thnx! Gefeliciteerd met je kleintje! Enne, sorry, kom eerst maar ff lekker bij;)

Wanneer je ongesteld wordt ligt eraan hoe lang je bv geeft: reken op 2 á 3 maanden nadat je stopt met bv.

Ik slik geen aleve: keer eng verhaal gehoord over bloedproppen. Ouderwetse paracetamol werkt ook. Had ik nog liggen van m'n kraamtijd;)
Aquamarine, you paint a pretty picture:/ Wat erg! En nog steeds dus erg? Ik dacht dat alleen de eerste zo erg was??
Ik was altijd heel weinig ongesteld, tot ik bevallen was. De kraan ging open na een keer of 3 werd het weer minder, maar in vergelijking met vroeger is het veel. Ook buikpijn nu erbij, had ik vroeger ook nooit.
@ Nanna: niet bang zijn hoor, ik had een doodnormale menstruatie de eerste keer, niks horror aan. Voelde net als altijd.

Rot voor je TO, hoop dat je je snel beter voelt!
Hmm over die bloedproppen wil ik niets meer horen, Feminax is mijn enige redding namelijk. En 2-3 maanden. Dat betekent dat ik dan alweer aan het werk ben. Oh oh hoe ga ik dat handelen tussen al mijn mannelijke collega's
Maar als je ook zo ook het braken bent en diarree hebt, heb je dan niet gewoon een buikgriep o.i.d. te pakken? Dat kan ook hevige krampen veroorzaken en heerst nu met dit warme weer behoorlijk volgens mij. En dan lijkt het me gewoon toeval dat je nu ook ongesteld bent.
Oei, klinkt naar zeg!

Ikzelf geen last na bevallingen. Wel iets heviger de eerste dagen maar geen buikpijn of wat dan ook.

Hopelijk wordt t minder de volgende keren. Sterkte!
Bedankt! Het is alweer wat beter: kruikjes helpen, en paracetamol ook.

Denk niet dat het buikgriep is, eet nu weer gewoon een boterham. Echt een aanval was het. Deed me erg denken aan hoe mijn bevalling begon: ook braken en diarree. En mijn man kwam nu ook precies zo bij me liggen om zijn hand op mijn onderrug te doen<3

Inderdaad ook veel meer bloedverlies.

Mazzel dat het weekend is: ik ben op werk al zo aan het ontzwangeren haha met niet gefocust zijn en alles vergeten:/ Hoeven ze dit niet ook nog mee te maken.
@Nanna, snap ik! Ik vond het ook moeilijk om over te stappen. Maar paracetamol helpt nu echt wel hoor. Als je nu bv geeft, slik je ook geen ibu hoop ik? Is mij tenminste streng verboden door de vk... Wat heb je gekregen trouwens? Jongen, meisje?;)
Ik ben benieuwd wat mij te wachten staat.. As maandag is onze dochter al weer 8 weken oud. En ik kwam er gister achter dat ik een puistje op in mijn gezicht kreeg en dat krijg ik altijd voor dat ik ongesteld moet worden...

Ik geef bv en ik hoop dat het nog ff weg blijft...

Het bevalt me zo wel niet ongesteld worden
Ik had het ook na mijn eerste bevalling 6 jaar geleden. Om het half uur kraamverband verwisselen niet te flitsen! En helemaal draaierig. Dat bleef wel een aantal keer zo en toen werd het ietsje minder....zucht dat vrouwengedoe allemaal ook
quote:DeKenau schreef op 03 augustus 2013 @ 12:22:

@ Nanna: niet bang zijn hoor, ik had een doodnormale menstruatie de eerste keer, niks horror aan. Voelde net als altijd.

Rot voor je TO, hoop dat je je snel beter voelt!Ik ook, minder zelfs!
Vamviva nee ik heb gelukkig geen medicatie nodig op het moment. Heb een superschattig zoet lief jochie gekregen waar ik behoorlijk verliefd op ben hij is heeeel zacht! *smelt*

En ligt nu voor pampus op m'n borst te zweten na een voeding
Hier ook alles doodnormaal. Ik voel alleen mn eisprong na de bevallingen, terwijl ik het daarvoor nooit voelde.

Elke maand nu dus kramp waar je u tegen zegt, zelfs wat het lopen af en toe bemoeilijkt.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
@Nanna, heerlijk! Geniet ervan!
Door BV werd ik na de bevallingen maar niet ongesteld. Na een jaar toch maar de Mirena erin en ook nu nooit meer ongesteld. Heel af en toe wat bruine afscheiding, thats it. Heerlijk en dat al 14 jaar lang!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven