Gezondheid alle pijlers

opgeblazen gevoel : oorzaak ?

03-08-2013 08:20 9 berichten
Ik heb de laatste weken vaak last van een opgezet en opgeblazen gevoel in mijn buik. Ik heb geen buikpijn of buikkramp, alleen dat hele vervelende gevoel. 's ochtends heb ik er geen last van maar in de loop van de middag en avond wordt het steeds erger, 's avonds zie ik eruit alsof ik 4 maanden zwanger ben.

Misschien ligt het aan mijn eetpatroon? Ik eet 's ochtends meestal 2 crackers met kaas of melk met cornflakes. Tussen de middag 2 boterhammen met kaas of sandwichspread en 's avonds normaal avondeten. De laatste weken (ik geniet van een lekker lange vakantie) drink ik elke avond een paar glazen wijn.

Misschien eet ik teveel graanproducten en te weinig fruit/groente?

Iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Teveel graan èn zuivel misschien? Dat zijn voor mij iig de boosdoeners die altijd voor een dikke buik en een opgeblazen gevoel zorgen. En vermoeidheid.
Ik had dit ook altijd toen ik nog tarwe at. Nu ik alleen nog spelt of zuurdesembrood eet, en sowieso veel minder brood, heb ik nergens last meer van. Misschien kun je even een week proberen over te stappen op dit brood om te kijken of het verschil maakt.
Ik heb dat ook als ik bepaalde soorten brood ( de gistsoort) eet, optimel drink, of bepaalde zoetstoffen binnenkrijg. Holy Soda is er 1 van, binnen een kwartier na het drinken kreeg ik enorme buikpijn en een opgezette buik.

Ik zou zeker eens naar je eetpatroon kijken ( toastjes of stokbroodje bij je wijntje? ).
En wellicht ben jij overgevoelig voor de gist in de wijn. Ik zou zeggen sla een dag of twee over, en dan weer een wijntje nemen. Krijg je er weer last van , dan weet je het
Is het sinds het warme weer op komen zetten? Het kan er mee te maken hebben, veel drinken enzo. Veel mensen voelen (en zijn) opgezwollen door de hitte. Dikke enkels o.a.

Zodra het weer normaal wordt zou je er misschien geen last meer van hoeven hebben.
Ik denk dat je zwanger bent
Ik herken deze klachten van lactose intolerantie. Bij mij is dat van de 1 op de andere dag erin geslopen, daarvoor nooit last van zulke klachten gehad. Ik herken overigens ook dat van je buik, ook ik had/heb last van een buik waardoor ik wel zwanger lijk. Mocht het lang aanhouden, dan kan je je misschien er op testen. (Ik heb trouwens wel een diagnose van lact. intolerantie)
Bedankt voor jullie reacties.

Ik ga de komende tijd het eten van volkoren crackers en brood en zuivelprodcuten af te bouwen en dit te vervangen door iets anders.

Meer drinken is ook iets wat ik ga doen; ik drink met dit warme weer vaak niet voldoende en misschien wordt het eten daardoor inderdaad wel minder goed verteerd.

Als dat nog niet helpt, dan ga ik toch eens richting lactose intolerantie laten testen. Dank voor het meedenken allemaal!

En nee, ik ben niet zwanger

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven