Gezondheid alle pijlers

Gevoelloos been

04-08-2013 21:02 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ik heb even advies nodig..

Vanmiddag was ik ff leuk met een balletje aan het schieten, toen ik ineens een 'dood' gevoel in mn voet kreeg. Voet omhoog plaatsen lukte ook zowat niet meer. Verder geen aandacht aan besteed en gewoon door gevoetbald, maar nu trekt 't zelfs naar mn scheenbeen.

Lijkt alsof mn been/voet de hele tijd slaapt en ik loop ook heel gek, omdat ik mijn voet bijna niet kan optillen..

Iemand enig idee wat dit kan zijn en wat eraan te doen is?
Nothing comes easily
Ik zou morgen toch even langs de huisarts gaan. Hier zijn geen artsen die je kunnen helpen, dus je huisarts kan dit het beste inschatten. Zoals je het beschrijft lijkt het me iets met de zenuwen in je been, maar zoals ik al zei; hier zijn geen artsen aanwezig..

Heb je nog al van dit soort klachten gehad trouwens?
Heb je misschien iets verrekt/ gescheurd? Mee naar de HAP of anders naar eerste hulp.
De HA vast wel, dus bel de huisartsenpost voor advies.

Ik wil geen onrust zaaien, maar je beschrijft een plotse gevoelloosheid in een been en soort verlamming? Dat kunnen uitvalsverschijnselen van een beroerte zijn. Edit: kan natuurlijk ook zijn dat je iets hebt beschadigt met het voetballen in je been zelf, maar even bellen kan geen kwaad toch?
Ik herken het wel. Was het een vrij harde bal? Kan zijn dat je een zenuw hebt geraakt die dit gevoel geeft. Ik heb er wel eens dagen last van gehad en toen trok het weer weg.

Maar jij weet het beste of het goed of niet goed voelt. Bij twijfel naar de dokter gaan!
Idd ws je zenuwen. Ik heb datzelfde gevoel in mijn been lange tijd gehad en had ichsias, later werd dit een hernia. Gevoelloos, net of je op 1 been loopt. Heb je verder geen pijn in je rug?
Bedankt voor je reacties allemaal!

Ik heb verder nergens pijn, in mijn been zelf ook niet.

Verder is het wel zo dat ik de afgelopen twee jaar een zweepslag heb gehad en is mijn achillespees ingescheurd. Maar ook hiervan heb ik op het moment geen last.

De bal was aan de zachte kant, wel een keer 'verkeerd' geraakt waardoor mijn voet een rare beweging maakte, maar ook dit deed verder geen pijn.

Het lijkt alleen wel alsof het gevoelloze steeds verder naar boven trekt, zit nu al tot aan mijn knie..
Nothing comes easily
Dan bel je toch even met de HAP.

Het ergste wat kan gebeuren is dat ze zeggen, dat is vervelend mevrouw; als u er morgen nog last van heeft, moet u maar een afspraak maken met uw eigen HA.
Precies wat Borderwalk zegt. Ook omdat het nu doortrekt naar je knie.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
HAP bellen, waar wacht je nog op???
Kun je op je hielen lopen? Volgens mij testen ze zo een hernia, dan heb je ook uitval. Maar ik ben geen arts he. Als je je echt zorgen maakt idd even bellen met de hap.
quote:DollyParton schreef op 04 augustus 2013 @ 22:13:

Als je je echt zorgen maakt idd even bellen met de hap.Al maakt TO zich geen zorgen, dan moet ze toch maar even bellen voor advies, want nu maak ik me zorgen.
Wederom heel erg bedankt voor de lieve reacties!!

Hielen lopen is niet mogelijk, puur omdat ik de kracht er niet voor heb. Been lijkt er een beetje bij te bungelen, althans voor mijn gevoel heel erg.

Ga toch maar even bellen naar de HAP inderdaad..
Nothing comes easily
quote:jfm91 schreef op 04 augustus 2013 @ 22:24:

Wederom heel erg bedankt voor de lieve reacties!!

Hielen lopen is niet mogelijk, puur omdat ik de kracht er niet voor heb. Been lijkt er een beetje bij te bungelen, althans voor mijn gevoel heel erg.

Ga toch maar even bellen naar de HAP inderdaad..

Succes!

Laat je even weten wat ze hebben gezegd?
Je doet er goed aan om de HAP even te bellen! Baadt het niet dan schaadt het niet.
Inderdaad HAP bellen, goed zo. Beter een keer teveel bellen, het klinkt niet prettig!
En?
Ik denk dat TO gelijk door moest naar de HAP. Hopelijk alles goed nu of in behandeling. Sterkte, TO!
TO, ik heb gisteren meegelezen en ben benieuwd hoe het nu met je gaat.

Hoop dat het allemaal meegevallen is. Sterkte iig.
Hoi allemaal,

Gister gelijk naar de HAP geweest nadat ik gebeld had.

Huisarts vermoedt dat er een zenuw klem zit in tussen mijn rugwervels, dus heeft me doorgestuurd naar de neuroloog.

Daar kan ik morgen terecht dus ben benieuwd!!
Nothing comes easily
Sterkte daar, jfm91! Ik hoop dat je snel van je klachten af bent. Denken ze dus aan een hernia? Ik ben benieuwd wat de neuroloog gaat vinden en hoe je behandeling gaat zijn. Hopelijk valt het allemaal mee!
Ben bij de neuroloog geweest, hij vermoed dat het in de hersenen zit en denk misschien aan een tumor of dichtgeslibde ader. Morgen gelijk hersenscan laten maken..

T is alleen zo dat ik graag mijn partner mee wil hebben, maar die heeft een uitje met vrienden die ver in t land wonen. Kan/mag ik vragen om dat af te zegge ..?
Nothing comes easily
Oh, wat heftig! Heel erg veel sterkte!

En ja, ik vind zeker dat je aan je partner kan vragen om mee te gaan. Zou het eerlijk gezegd zelfs apart vinden als je partner er niet bij is maar dat is mijn mening.

Het is niet zomaar een routine onderzoek en je kan alle steun van je partner gebruiken.

Heel veel sterkte!
quote:jfm91 schreef op 06 augustus 2013 @ 18:06:

Ben bij de neuroloog geweest, hij vermoed dat het in de hersenen zit en denk misschien aan een tumor of dichtgeslibde ader. Morgen gelijk hersenscan laten maken..

T is alleen zo dat ik graag mijn partner mee wil hebben, maar die heeft een uitje met vrienden die ver in t land wonen. Kan/mag ik vragen om dat af te zegge ..?Jeetje heftig! Ik hoop voor je dat het mee valt. En zeker kan je je partner vragen of die toch meegaat.
Ow niet zo goed nieuws.. Toch wel ernstig..

Ik vind zeker dat je je partner mag vragen om af te zeggen! Ik zou zelfs beledigd zijn als mijn partner toch op uitstap zou gaan eerlijk gezegd. Het gaat hier nu niet over iets banaals..

Laat je even weten wat de uitslag is?

Succes!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven