Waar amandelmeel kopen?

13-02-2013 09:44 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Voor gebak dat ik wil maken heb ik amandelmeel nodig. Waar kan ik dat niet al te duur kopen? In de bakwinkel hadden ze bakmeel, daar kost het ¤ 2,25 per 100 gram. Is dat een goede prijs?
Ik koop het bij de Natuurwinkel gewoon. Amandelmeel is vrij prijzig overigens.
Natuurwinkel of blanke amandelen zelf malen in de keukenmachine.

Amandelmeel kost gemiddeld 10 euro voor een kilo. Zelf een kilo amandelen kopen is ongeveer even duur.
Als het voor macarons is, bij de Action hebben ze complete pakken voor 1.98.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 13 februari 2013 @ 09:48:

Als het voor macarons is, bij de Action hebben ze complete pakken voor 1.98.Ik wil er biscuitdeeg van maken. Maar toch bedankt voor de tip. Als ik ooit macarons wil maken zal ik er aan denken.
Bij de notenbar verkopen ze het ook nog weleens, geen idee hoe duur.
Ik had er nog niet aan gedacht om bij de Natuurwinkel te kijken. Bedankt voor de tip!
Bij ons hebben ze het in de turkse winkel.
geniet nooit met mate
In de Turkse supermarkt is het gewoon verkrijgbaar, daar heb ik het laatst gekocht.
quote:wassie75 schreef op 13 februari 2013 @ 09:56:

Ik had er nog niet aan gedacht om bij de Natuurwinkel te kijken. Bedankt voor de tip!Bij de natuurwinkel is het zeker niet goedkoop, zoals dat wel vaker voor de natuurwinkel geldt.
quote:kabouter73 schreef op woensdag 13 februari 2013 09:57 Bij ons hebben ze het in de turkse winkel.
Als je geen amandelmeel kunt vinden pak dan voor de smaak amandel extract. Kun je vinden bij de bakspullen in de supermarkt, kleine flesjes.
In Duitsland kosten amandelen in allerlei vormen, behoorlijk weinig. Ik ga elk jaar wel 2x om inkopen te doen. Ze hebben daar zoveel lekkere dingen die wij hier niet hebben.
quote:groenoogje1962 schreef op 13 februari 2013 @ 10:07:

In Duitsland kosten amandelen in allerlei vormen, behoorlijk weinig. Ik ga elk jaar wel 2x om inkopen te doen. Ze hebben daar zoveel lekkere dingen die wij hier niet hebben.Waar haal je die dan in Duitsland? In een supermarkt?
Idem hier: ik haal amandelmeel bij de supermarkt in Duitsland, voor ongeveer 6 euro per kilo. Dan is het opeens goed betaalbaar :)! Idem voor speltmeel trouwens.
Ja in de supermarkt. Ik kan daar uren rondlopen. Ook versieringen voor taarten zijn daar ruim voorradig en stukken voordeliger dan hier.
Laatst gekocht bij gekruid.nl voor 24,50 per 2,5 kilo maar dat is nu ineens duurder geworden.

Wat betalen jullie bij de turk?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-08-2013 17:45
Reden: Spam
% gewijzigd
Bij ons op de markt verkoopt de notenkraam dit soort dingen ook. Prijs geen idee
Ik zag dat ze het ook bij de tuinen verkopen en dat het daar in de aanbieding is 2 zakken van 350 gram plus 1 zak gratis (als ik goed gekeken heb)
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Die kant en klare pakken macaronmix van de Action vond ik echt rotzooi trouwens.

Koop mijn mix bij een webwinkel.

Maar vroeg me ook al af waar je amandelmeel los kon vinden.

Voor biscuitdeeg heb ik trouwens geen amandelmeel nodig ?
Bij mijn Marokkaanse buurtsuper zijn de blanke amandelen 8 euro een kilo en die maal ik zelf.
amandelmeel is niets minder dan fijn gemalen amandelen. Je kunt dus ook bv van die schilfers kopen die zijn wel eens goedkoper. Bij een toko zijn de amandelen idd wel eens goedkoper dan ergens anders.

Verder is het ondoenlijk om van amandelmeel biscuit te maken. Het is veel zwaarder dan gewoon meel en je eiwitten zakken dus in.

Als het om een tarwe intolerantie of allergie gaat zou je eens kokosmeel kunnen proberen. Dit is iets anders dan kokosrasp!

Het is net zo fijn als tarwebloem en heeft niet zo heel veel kokossmaak.
quote:sprokkelientje schreef op 05 augustus 2013 @ 00:00:

Ik zag dat ze het ook bij de tuinen verkopen en dat het daar in de aanbieding is 2 zakken van 350 gram plus 1 zak gratis (als ik goed gekeken heb)http://www.detuinen.nl/neals-yard-amand ... gram.html/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
1. Waar kan ik amandelmeel kopen?

Amandelmeel is in kiloverpakking te krijgen bij natuurvoedingswinkels en sommige groothandels (Hanos en Sligro). In kleinere verpakkingen is het ook te krijgen, maar die zijn omgerekend erg duur. Er zijn ook een aantal online winkels waar je goed terecht kan. Kijk eens op Voedingswaar, Biovoordeel, De Weegschaal of de nieuwe webshop van een lezer: Gaia Health.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven