Pil dag te laat

05-08-2013 13:38 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik heb een vraagje.

Ik heb mijn pil een dag te laat ingenomen na mijn stopweek. Nu heb ik begrepen dat dit best gevaarlijk kan zijn, maar ik begrijp niet helemaal hoe gevaarlijk. De een zegt dat je hele strip dan niet meer geldig is, de ander zegt dat alleen de eerste week van de strip niet meer geldig is.

Ik vraag me nu af hoe lang ik maar beter geen seks kan hebben en wat ik na deze strip moet doen (het liefst zou ik doorslikken omdat ik een hekel heb aan ongesteld zijn, maar misschien is dat in dit geval niet verstandig?).

Alvast bedankt!
Binnen 36 uur innemen is het in theorie nog veilig, maar in de eerste week ben je wel het vruchtbaarst, dus als ik jou was zou ik het zekere voor het onzekere nemen om in die week even geen sex te hebben.
De dokter bellen...
Wat zegt de bijsluiter?

Over het algemeen geldt dat je de eerste 7 dagen (langer voor de zekerheid) andere maatregelen zoals condooms moet nemen. (Soweiso handig tegen SOA's). En daarnaast kan je gewoon doorslikken na deze strip.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je hebt geen vaste relatie? Doe dan altijd met condoom!!!!!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Heb je hem de dag daarna genomen? Zo ja dan is er niets aan de hand en blijf je veilig.
quote:boerderijgeit028 schreef op 05 augustus 2013 @ 13:40:

Binnen 36 uur innemen is het in theorie nog veilig, maar in de eerste week ben je wel het vruchtbaarst, dus als ik jou was zou ik het zekere voor het onzekere nemen om in die week even geen sex te hebben.Eerste week ben je het vruchtbaarst?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven