Boxspring vs ledikant

06-08-2013 08:24 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijd voor een nieuw bed! Budget van ongeveer 1000-2000 euro. Na wat speurwerk zijn we er nog niet uit. Man neigt naar boxspring, ik ben niet overtuigd. Is een boxspring echt zoveel comfortabeler dan een ledikant met goede matrassen? Of is het ook een trend? Voor mij is opbergruimte onder het bed belangrijk, aangezien we daar in huis tekort aan hebben. Het schoonmaken van een boxspring lijkt me ook lastiger dan het schoonmaken een ledikant.

Wie heeft tips?
Wij zijn heel erg tevreden over de boxspring van Swiss Sense. Nachtrust en rugcomfort zijn er echt op vooruit gegaan. Maar nu moet ik daar ook wel bij vertellen dat onze vorige matrassen van het bed echt 'op' waren. Wat ik vooral fijn vind aan de boxspring is de mogelijkheid om lekker je hoofd- of voetengedeelte omhoog te kunnen zetten.
Boxspring is zoveel fijner! Ik baal van alle jaren dat ik het niet eerder heb gedaan! Heerlijke bedden
Internagelaktisch
Je hebt dus een verstelbare NYC? We vroegen ons nog af of dat nodig was. Zoveel tijd spenderen we niet wakker in bed. Straks wel makkelijk als ik weer borstvoeding geef trouwens zit ik net te bedenken. Maar het drukt de prijs wel aardig omhoog, of niet?
.
anoniem_123325 wijzigde dit bericht op 06-08-2013 08:38
Reden: Eenmaal is genoeg
% gewijzigd
Je kunt ook zelf iets onder je matras leggen als je bv gaat geven.

Die verstelbare zijn zoveel duurder en als je het maar een korte periode gaat gebruiken is dat gewoon zonde van je geld..
Internagelaktisch
Maaique, klopt, ik heb het ook niet echt gemist de vorige keer. Maar ik vraag me wel af of wij een goede boxspring kunnen kopen met ons budget, en of dat nu echt opweegt tegen een ledikant (met opbergruimte) met een goed matras.
Ik heb een goede en die komt van Ikea.. Was lang niet zo duur als wat jullie budget is! Dus dat lukt vast.

Ik heb een hoge en er passen van die bakken onder! Dus bergruimte kan ook
Internagelaktisch
Ja, die van ons is verstelbaar en dat is tevens makkelijk om onder het bed schoon te maken (stofzuigen of swifferen), dan zit ik het bed gewoon op de hoogte stand.

Mijn vriendin is zwanger en brengt nu wel meer tijd in bed door, dus voor is de verstelbare stand fijn zodat ze kan lezen en benen wat hoger kan leggen ivm kramp in de kuiten.
Boxspring! Ook wij hebben er 1 van Swiss Sense. Verstelbaar, maar achteraf had ik daar niet perse meer voor gekozen

Wij gebruiken het niet zo vaak.

Het maakt de boxspring beduidend duurder en je zit met een topper met een split. Daar heb je dan ook weer speciale hoeslakens voor nodig.

Net als NYC zet ik het bed ook volledig op de hoogste stand om heel makkelijk onder het bed te stofzuigen.

Ons bed was rond de 4000 euro. 2 verschillende matrassen (man weegt 2x zoveel als ik) en een traagschuim topper. Elke avond weer slaak ik een tevreden zucht als ik ga liggen. Het lijkt alle pijntjes weg te nemen.
Wij hebben een gewoon ledikant, met twee goede matrassen er in. Ik vind het een heerlijk bed! Bij mijn ouders slapen we wel eens op een boxspring, maar ik heb ons bed liever!
En ook comfortabel bij een boxspring is de hoogte van het bed. Het in en uit bed stappen is veel fijner met een hoog bed.
Wij hebben een ledikant met 1 groot matras. Werd door de boxspringman afgeraden want.... je zou in een kuil rollen. Waarop ik zei, dat liever dan tussen twee matrassen vallen. Na vier jaar nog steeds geen kuil te bekennen hier. We hebben goede lattenbodems die verstelbaar zijn in hardheid, heerlijk.

Oh en ons bed is vrij hoog, boxspringhoogte. Dus geen probleem om eruit te komen...
quote:charp schreef op 06 augustus 2013 @ 09:23:

En ook comfortabel bij een boxspring is de hoogte van het bed. Het in en uit bed stappen is veel fijner met een hoog bed.

Een ledikant kun je ook op boxspringhoogte kopen.

Wij hebben een ledikant met goede matrassen en slapen heerlijk.
Volgens mij hangt er ook een beetje vanaf 'waar je vandaan komt'. Als je op een slecht matras lag, ligt alles al snel veel lekkerder.

Hoe zit het dan met mijn schoonmaakargument? Bij een boxspring lijkt me dat toch lastiger, stof/vlek technisch enz.

En budget? Voor 2000 een matige boxspring, maar als je voor ledikant gaat kun je daarnaast nog aardig wat besteden aan een goed matras?

Jullie lezen het, ik zou het liefste voor een ledikant gaan. Ook ivm met de mooi weggewerkte opbergruimte eronder. Maar als een boxspring echt zoveel lekkerder slaapt.... M'n nachtrust is het meeste waard!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven