BPM betalen
maandag 5 augustus 2013 om 17:58
Als jij de auto wilt importeren, op wiens naam komt hij dan te staan? Kan namelijk alleen op naam van iemand die in het GBA staat ingeschreven. Pas daarna kan er een importkeuring plaatsvinden (met inschrijving in het kentekenregister van de RDW) en BPM bepaald worden. En nee, die gaat niet afgeschaft worden, krijgt hooguit een andere naam. Je denkt toch niet dat onze (r)overheid deze geldkraan laat dichtdraaien?
maandag 5 augustus 2013 om 19:12
De auto komt op naam van mijn moeder. Ik wil de auto naar Nederland brengen als ik nog hier in Duitsland sta ingeschreven. Ik heb dan nog het recht om met Duitse nummerplaten te rijden. We hebben ons huis hier tot 1 oktober. Die dag meld ik de auto af in Duitsland. Ik ga met de trein naar mijn woonplaats en neem de nummerborden en het kentekenbewijs mee. De volgende dag gaan we naar het RDW. Bij welke stap moet ik BPM betalen?
maandag 5 augustus 2013 om 19:18
Als de auto op naam van je moeder komt te staan, betaalt ze bpm want dan komt de auto NL binnen. Dat jij dan nog in Duitsland woont doet er dan toch niet toe, want hij staat op naam van je moeder en jij rijdt er slechts in. Zorgt ze wel voor een verzekering waarbij ook anderen in de auto mogen rijden? Daar zijn soms ook restricties voor.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 5 augustus 2013 om 20:18
maak een afspraak bij een rdw keuringsstation
ga daarheen met de auto en alle papieren ook deel 3 en apk bewijs of hoe dat in duitsland mag heten.
ook haal je van de site van de bel. dienst formulieren importeren
auto die vul je in en neem je mee, en t formulier berekening bpm.
heel de handel lever je in, ze kijken 10 minuten naar je auto en dat was de keuring. even terug naar t kantoortje en klaar
aanslag bpm krijg je een acceptgir/mail met gegevens voor.
ga daarheen met de auto en alle papieren ook deel 3 en apk bewijs of hoe dat in duitsland mag heten.
ook haal je van de site van de bel. dienst formulieren importeren
auto die vul je in en neem je mee, en t formulier berekening bpm.
heel de handel lever je in, ze kijken 10 minuten naar je auto en dat was de keuring. even terug naar t kantoortje en klaar
aanslag bpm krijg je een acceptgir/mail met gegevens voor.
dinsdag 6 augustus 2013 om 09:12
Liubi, ik heb net voor mezelf met het RDW gebeld, je kunt daar ook zonder afspraak naartoe, in de ochtend tussen 8 en 12, maar als je weet wanneer jullie gaan, kun je mss beter een afspraak maken.
De BPM-berekening staat op de site van de belastingdienst, ik geloof dat je die op 3 manieren kunt berekenen, dus moet je kijken welke het gunstigst is voor je. In ieder geval moet je de CO2 uitstoot van de auto weten voor de berekening.
De BPM-berekening staat op de site van de belastingdienst, ik geloof dat je die op 3 manieren kunt berekenen, dus moet je kijken welke het gunstigst is voor je. In ieder geval moet je de CO2 uitstoot van de auto weten voor de berekening.
Cum non tum age
dinsdag 6 augustus 2013 om 09:29
Begrijp ik goed dat je zelf op termijn ook naar NL terug komt?
Als de BPM veel is, dan is het misschien handiger om daarop te wachten, dan de auto meteen op jouw naam te laten registreren en BPM vrijstelling aan te vragen.
BPM aangifte doe je bij de RDW keuring, er zit een belastingkantoor (soms alleen een bureau op een kantoortje) bij het keuringsstation.
Als de BPM veel is, dan is het misschien handiger om daarop te wachten, dan de auto meteen op jouw naam te laten registreren en BPM vrijstelling aan te vragen.
BPM aangifte doe je bij de RDW keuring, er zit een belastingkantoor (soms alleen een bureau op een kantoortje) bij het keuringsstation.
dinsdag 6 augustus 2013 om 09:35
Hoe kan het eigenlijk dat al die Polen (en hier in de regio zijn dat er VEEL) gewoon jarenlang op Pools kenteken kunnen rijden, terwijl ze écht niet meer in Polen wonen en werken. Bijvoorbeeld een schoonmaakster bij ons op de zaak, woont en werkt al jarenlang in Nederland, haar man idem dito, zij rijdt een dikke SUV op Pools kenteken, hij een riante BMW. Kost hen niks. Ik snap daar niks van hoe dat kan, want als ik in een auto met bijv. Duits of Belgisch kenteken ga rondrijden terwijl ik in Nederland ingeschreven sta, heb ik zo een boete te pakken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
dinsdag 6 augustus 2013 om 09:40
Die Polen mogen dat ook niet, maar die staan ws niet in NL ingeschreven. In dat geval mogen ze ook maar tijdelijk in NL rondrijden met een Pools kenteken, maar ik heb het idee dat dat niet echt gecontroleerd wordt. Ze doen het dus omdat ze ermee wegkomen. Ik zal mijn persoonlijke mening hierover maar voor me houden.
Cum non tum age
dinsdag 6 augustus 2013 om 09:45
quote:noa schreef op 06 augustus 2013 @ 09:40:
Die Polen mogen dat ook niet, maar die staan ws niet in NL ingeschreven. In dat geval mogen ze ook maar tijdelijk in NL rondrijden met een Pools kenteken, maar ik heb het idee dat dat niet echt gecontroleerd wordt. Ze doen het dus omdat ze ermee wegkomen. Ik zal mijn persoonlijke mening hierover maar voor me houden.Da's nou juist het idiote: die Polen staan hier gewoon ingeschreven. Ze hebben hier een huis, betalen dus huur/hypotheek, staan bij de gemeente ingeschreven, werken hier, dus zijn als zodanig bekend bij de Belastingdienst, kortom, het is overduidelijk dat ze Nederlands ingezetene zijn. En tóch gewoon jarenlang op Pools kenteken kunnen blijven rijden. Ik snap daar geen fluit van.
Die Polen mogen dat ook niet, maar die staan ws niet in NL ingeschreven. In dat geval mogen ze ook maar tijdelijk in NL rondrijden met een Pools kenteken, maar ik heb het idee dat dat niet echt gecontroleerd wordt. Ze doen het dus omdat ze ermee wegkomen. Ik zal mijn persoonlijke mening hierover maar voor me houden.Da's nou juist het idiote: die Polen staan hier gewoon ingeschreven. Ze hebben hier een huis, betalen dus huur/hypotheek, staan bij de gemeente ingeschreven, werken hier, dus zijn als zodanig bekend bij de Belastingdienst, kortom, het is overduidelijk dat ze Nederlands ingezetene zijn. En tóch gewoon jarenlang op Pools kenteken kunnen blijven rijden. Ik snap daar geen fluit van.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!