Werk & Studie alle pijlers

WAt verdien je als helpende

06-08-2013 18:17 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo..

Ik was al aan zoeken op internet maar ik kan niet goed vinden.

ik ga als helpende beginnen. ik heb nog geen ervaring. 16 uur per week. wat verdien je als helpende bij een thuiszorg? per uur of per maand.

bedankt sabina
Geen reet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Salaris

Als beginnend helpende kun je rekenen op een bruto maandsalaris van zo'n ¤ 1.635,- per maand. Dit kan oplopen tot ongeveer ¤ 2.245,-.

En, leuk om te weten: als je onregelmatige werktijden hebt, komt er een onregelmatigheidstoeslag bovenop je salaris. De toeslag voor de uren die als onregelmatig worden beschouwd is 40%. Dat kan dus behoorlijk oplopen!

Ook als je de opleiding via de beroepsbegeleidende leerweg volgt (tegelijkertijd werken en leren) ontvang je een salaris. Voor 36 uur werk per week is dit ongeveer:

1e jaar: ¤ 973,-

2e jaar: ¤ 1.113,-

Je salaris en andere arbeidsvoorwaarden zijn vastgelegd in de cao VVT.

Dit zijn salarisindicaties voor 2013.
Daar waar 12 euro per uur bruto normaal was, wordt er in veel gemeenten de beloning in de thuiszorg teruggebracht naar 9 euro bruto per uur.

Thuiszorgwerkers maken zich zorgen

De manier waarop zorgvragers zorg zullen gaan krijgen, maar ook zorgen om hun eigen baan. Daar waar de AWBZ de thuiszorg nog onder haar hoede had, wordt dit nu naar de gemeenten doorgestuurd. Deze zien thuiszorg als werksters en zullen daar ook het salaris op af gaan stemmen, vanwege de bezuinigingen. Het zal ook betekenen dat de zieke, oudere of gehandicapte te maken gaan krijgen met steeds wisselende thuiszorgmedewerkers.
Oke dankjewel denk ong 10 euro

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven