Oogkleppen, Wazen, BeenThereDoneThats en Tranen, deel 5

07-07-2007 23:49 7703 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic waar iedere vrouw kan aansluiten die in een ongelijkwaardige relatie zit of heeft gezeten.

Er zijn de verschrikkelijke verhalen van vrouwen die mishandeld zijn, die zelfs blij moeten zijn dat ze het er levend of niet al te zwaar gewond vanaf hebben gebracht. Maar het begint al bij niet gewoon jezelf kunnen zijn in de relatie, bij afhankelijk zijn van de buien van je partner, bij van alles uit de kast te moeten halen om je partner goed gestemd te houden.

Een speelbal zijn: of jij, of je huisraad, of je eigen dingetjes moeten eraan geloven.

Vooral: onvrij zijn. Niemand houdt je beet, niemand dwingt je te lopen, en toch ben je niet vrij. Je weet dat je eigenlijk anders wilt maar je doet het niet.

Angst. Soms meer, soms minder, soms lijkt ze weer afwezig.

Op het scherpst van de snede leven, want áls je ruzie kunt maken over iets wat je uitgesproken wilt hebben, dan dóe je het ook, zover als je kunt.

Eruitstappen: eindelijk voor jezelf kiezen. Er dan achter komen dat er ook nog een leven te leven valt, in te vullen valt. Jezelf eindelijk tegenkomen.

Manu  jij kunt je verhaal niet meer vertellen.
Lieve Dubio,

Gelukkig dat je zingt en lacht. Ook goed dat je brult en stampt. Dat vind ik niet meer dan normaal. Jij mag alles.

Ook hier een slapeloos mens. Van de ellendige, fokking pijn in mijn leijer jammer genoeg. Sporten, iedere dag fietsen en reuma, het is een lastige combinatie. Ben ik gezond bezig, krijg ik de ene opsodemieter na de andere. Ik vergá werkelijk van de pijn. Ik wieg mezelf heen en weer om wat verlichting te verzorgen en voel de vlammen door mijn botten gieren. Ik heb minstens een millimeter van mijn tanden afgeknarst en zelfs de hevigste pillencombi die ik kan slikken helpt geen ruk momenteel.

Ik kan wel janken maar ik doe het niet want het helpt niet en ik vind pijn ook geen reden om te huilen eigenlijk. In ieder geval niet deze fysieke pijn.

Volgende week is Fien clown op school en ik heb - heel lui en gemakzuchtig - een volledige clownspakkenset zitten bestellen net, compleet met schmink en kwasten en pruiken en hoeden en verzin het maar. Niet dat het helpt tegen wat dan ook maar even lekker verkwisten was het enige leuke wat ik kon bedenken zo midden in de nacht.

Ik ga maar thee zetten. De jonge poes rent lichtvoetig door het huis en springt soms met vier satijnen voetjes tegelijk in de lucht. Ik ben jaloers op haar.....

(f)
Ha lieve Leo,

Eerst even een dikke knuffel meid Ik zag al dat je online was en vroeg me af wat er dan met jou was. Wat ontzettend klote, die reuma. Ik weet even niets anders te zeggen Dat jij of all people zo pijn moet lijden, het is zo oneerlijk. Maar ja, wie heeft ooit gezegd dat het leven eerlijk is, je krijgt allemaal je portie. Lichamelijke pijn is iets wat je niet kan afleggen, dat kan ik met mijn toestanden wel. Het is een situatie, het ligt letterlijk buiten mij. Je lichaam, daar zit je mee. Je kan niks als het niet meewerkt. Niet meer dan je doet, tenminste.

Ik kan je helaas niet helpen of adviseren, je zal al wel honderdduizend oplossingen aangedragen hebben gekregen tegen de pijn en van alles geprobeerd hebben. Maar één ding: wees niet zo hard voor jezelf. Het is niet lui en gemakzuchtig om een clownspakket te bestelleln voor Fiens verjaardag. Ik heb voor mijn oudste dochter een volledige clown besteld toen mijn ex en ik net uit elkaar waren en ik in de kreukels lag (psychisch dan). Mijn jongste zei vandaag nog (twee jaar later!) dat zij ook een keer een clown op haar verjaardag wil! De kinderen vinden het geweldig en jij wordt gespaard. Het is fijn als Fien ook de dag na haar verjaardag een moeder heeft die nog op kan staan

Ik doe even een kopje mee en dan gaan we weer (proberen te) slapen, oké?

liefs,

dubio

PS Bij de volgende heisessie regel ik een reikimasseur
Ga in therapie!
Pff, ik ben een beetje te moe om goed te lezen, merk ik. Fien is niet jarig maar is clown op school. Anyway, mijn bedoeling blijft dezelfde
Ga in therapie!
Dubiootje, Eleonora,

lieverds,

Hoop dat jullie op dit moment even liggen te slapen.

Toen jullie hier zaten vannacht lag ik op één oor...

Ik ga nu de deur uit, maar kom later terug.
quote:LillyRose schreef op 30 mei 2008 @ 19:59:

Ik denk niet dat het kan hoor! Hoop het ook niet in ieder geval..En toen ik de vorige keer zwanger was, voelde ik er niet echt wat van zoals dit. Ik ben er niet ziek van geweest.. kan dat wel eens?

Ja, dat kan, LillyRose. Ik heb tijdens mijn zwangerschappen niet één keer hoeven overgeven. En trouwens, zoals het de eerste keer was, hoeft het een volgende keer niet ook te zijn. Elke zwangerschap kan weer anders voelen, zeg maar.

Ik hoop met je mee dat het niet zo is, en dat je je gauw weer beter voelt.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:dubiootje schreef op 31 mei 2008 @ 04:03:

En ik kan warempel lachen en zingen en genieten. Ja, ook huilen en stampvoeten en schreeuwen en brullen, zo af en toe. Maar ik heb besloten helemaal in het "nu" te gaan zitten, want dat is uiteindelijk alles wat ik heb, en wat we allemaal hebben. Wat schiet ik op met zorgen over de toekomst? Ik kan beter al het mogelijke doen om het recht te breien en ondertussen blijven genieten van het mooie dat ik NU heb. Niet denken aan wat ik kan verliezen, want daar verlies ik het al een beetje mee. We weten geen van allen welke rampspoed ons morgen kan treffen. Vaak is het heel andere dan je had verwacht. Dus ik concentreer me nu op voor mezelf zorgen, gezond en overeind bljven en lief zijn voor mijn kinderen. Zó waar. Treffend! Wat een kracht lees ik hier. Dat is groei!
Dubiootje, Leo
Elmer; Oké. Maar ik voel me niet zwanger. Maar als het zo kan verschillen dan weet ik het ook niet. Maar ik moet nog 1 week de pil slikken. Dus dat doe ik ook gewoon. En dan wacht ik wel af of ik ongesteld word ja of nee. Maar alles in mij zegt dat ik gewoon echt ziek ben. Maarja ik weet het ook niet meer hoor als jij zo zegt dat je je wel zo kan voelen.

Liefs,

LillyRose

Knuffel! :-)
Echt ziek zit meestal ook in je kop, of in lamlendigheid. Van zwangerschap wordt je wel misselijk, maar niet lamlendig. Denk ik. Dus geen zorgen voor morgen, Lily..

Leo, geen woorden. Lichamelijke pijn is volgens mij zwaar confronterend omdat je er ook heel erg down van kunt worden.

Dubio, wat ben je goed voor jezelf..
quote:LillyRose schreef op 30 mei 2008 @ 19:59:

Lieve allemaal!

Vandaag alweer een iets beter dagje gehad. Maar nog steeds half ziek etc..!

Lief dat jullie allemaal zo reageerden!

[...]

Niet dat ik weet. Ben laatste keer gewoon ongesteld geweest. En nu ook gewoon mijn pil goed geslikt. Soms zelfs twee of drie keer omdat ik moest overgeven. Dusja..

Ik denk niet dat het kan hoor! Hoop het ook niet in ieder geval..En toen ik de vorige keer zwanger was, voelde ik er niet echt wat van zoals dit. Ik ben er niet ziek van geweest.. kan dat wel eens?

Hoop ook dat ik me snel weer wat beter voel. Dit is echt drie keer niets. Zo weinig puf!

Nouja, tot snel meiden!

Knuffel!

Lieve Lilly,

Ik reageer nu pas, want ik ben beetje bij beetje aan het bijlezen. Als je overgeeft, is de pil niet betrouwbaar. Het is nu al een paar weken dat je je ziek voelt, toch? Ik dacht de eerste keer dat je schreef dat je niet lekker was al "o-oh". Doe alsjeblieft een test Lilly.

liefs,

dubio
Ga in therapie!
Hoe is het met jou vandaag Leo? Voel je je al wat beter? Komt dit bij vlagen of zie je een algehele verslechtering? En kun je er iets aan doen?

Ik leef met je mee...

liefs,

dubio
Ga in therapie!
Lieve Dubio,

Ik weet dat die dan niet betrouwbaar is dus slikte ik hem soms wel 2 of 3 keer op een dag. Wanneer ik het gevoel te snel naar het innemen te had overgegeven! Dus ik ben er naar mijn mening wel goed mee omgegaan!

Ik moet nog een week en dan moet ik weer ongesteld worden. En ik voel inderdaad al wel een poosje zo, maar ben de vorige keer het wel gewoon geweest! Dus ik kan aan die kant ook weer niet zwanger zijn. Ik heof nog maar een weekje te slikken dus dat kan ik opzich wel afwachten.. En ik heb gewoon niet het gevoel zwanger te zijn en sommige mensen zeggen toch dat je dat als vrouw zijnde voelt. Dat er iets in je groeit zeg maar.

Ik hoop gewoon dat het niet zo is. Het lijkt me ook erg onwaarschijnlijk niet alleen omdat ik de pil wel oké slik. Maar ook omdat er niet echt veel sprake is van intimiteit tussen ons. Ik heb daar niet zo behoefte aan zeg maar! Dus het zou wel heel frappant zijn als het wel van die ene paar keren meteen moet mis zijn gegaan. Lijkt me raar.

Maar toch als jij nu die dingen zegt begin ik me al wel een beetje op te fokken. Hoewel ik absoluut níet denk dat het zo kan zijn. Wil ik het ook niet. Ik heb het hier al wel eens over kinderen gehad. Maar nu nog niet, over een paar jaar. En mssn dan idd wel met M. Maar nu? Liever niet. Dan zal ik alsnog moeten stoppen met school en ook weer moeten gaan samenwonen. Ik wil dat nu allemaal nog niet. Ik wil het nog even zoals nu houden. Ik mijn "huisje", hij zijn huisje en wel samen zijn. Ik denk niet dat het goed is dat we nu meteen weer zo bij elkaar op de lip zouden duiken. En het is misschien heel kut om te zeggen. Want misschien zijn hier wel mensen die heel graag ene kindje willen. Maar ik hoop heel erg dat ik níet zwanger ben en denk ook dat dat niet zo is. Ik vind het ook niet eerlijk, dan had ik net zo goed wel mijn eerste kindje kunnen houden. Als ik dan nu weer zwanger ben. Ik ben nog helemaal niet zo veel verder met mijn opleiding of wat dan ook.

En het gefet niet dat je "nu pas" reageert hoor. Ik ben zelf soms wel eens een paar weken niet hier. En dan kom ik weer binnenvallen. Jij reageert harstikke snel naar mijn mening hoor!

Liefs,

LillyRose
Ha lieve Lilly!

Meid, doe nou gewoon een test! Je wilt toch niet een week in onzekerheid zitten? Je gaat nu al zitten speculeren van "wat als...". Je weet het pas als je een test doet. Volgens mij is het advies volgens de gebruiksaanwijzing aanvullende bescherming te gebruiken als je braakt of diarree hebt, niet om nog 1 of 2 pillen in te nemen. En ik ben ook nog een keer ongesteld geworden tijdens mijn tweede zwangerschap. En dat je maar een paar keer seks hebt gehad... je weet toch wel dat je van één keer seks ook zwanger kan worden? De kans is misschien klein, maar niet nihil.

liefs,

dubio
Ga in therapie!
Dubio,

Ik weet ook wel dat er niet meer dan 1 keer voor nodig is. Maar heb wel zoiets dat als ik alles na ga de kans wel heel heel heel klein is mocht het zo zijn.

Maar misschien moet ik dan maar een test doen maandag. Ik vind het wel een beteje dubbel, gewoon ongesteld geweest en toch een test doen.. En is die dan wel eens betrouwbaar? Of moet ik dan toch wachten tot ik over een weekje ongesteld word?

Ja tuurlijk zit ik al wat als.. Ik had er niet eens aangedacht dat ik zwanger zou kunnen. Nog nooit ergens in mijn omgeving gehoord dat iemand er helemaal ziek van werd. En iemand dicht bij me ís nu wel zwanger en die voelt zich ook prima. Dus ik ben best wel nuchter dat ik het niet ben. Maar als ik dan ga nadenken heb ik automatisch zoiets wat ga ik dan doen? Ik weet al wel dat als ik het nu ben, het wel komt. Ik doe nooit weer zoiets.

Liefs
Elke keer als jij " ha lieve Lilly" moet ik denken aan mijn docente trouwens! Die zegt dat ook altijd "ha lieve *******.."

En soms als ik je antwoorden lees dan zou jij haar bijna kunnen zijn.. :-)
Ik vat dat maar als een compliment op, want volgens mij is jouw docente een heel wijs en lief mens!

Ik wil je echt niet op de kast jagen, lieverd. Koop nou maar een testje maandag, dan weet je het. Het is vast niks. Maar misschien kan het wel een wake-up call voor jou zijn om echt goed op te passen!

liefs,

dubio
Ga in therapie!
Dat is ook zeker een compliment. Ik vind haar super, net als jullie. Maar zij heeft ook een bepaalde manier om me soms even flink voor mijn plaat te "slaan". Maar dat het toch nog goed bedoeld is en ook overkomt op mij. En dat heb jij ook zo! Soms is het haast eng.. en nu met de ha lieve lilly!

Wil je me mssn iets vertellen dubio?
En ja, een wake-up call. Het zou heel goed kunnen! Ik ben altijd wel vrij voorzichtig moet ik zeggen. En ook vaak wel dubbelop. Alleen wil hij dat niet altijd. En ja ik wil daar niet altijd zo'n probleem van maken in bed. snap je?
Lily, maar stel dat de test niets uitwijst, ga je dan wel gewoon eens even bij de huisarts langs?

Je bent echt al heel lang aan het kwakkelen, nu komt dat overgeven er nog eens bij.

Leo, heel veel sterkte met de pijn!
Pom, Ik zou niet zo heel goed weten wat ik bij hem moet. Ik kwakkel wel al lang. Maar wat kan hij daar aan veranderen? Hij zal dan denk ik ook wel zoiets zeggen van.. griepje gata wel over. Denk je ergens aan? En daarbij komt nog eens dat ik een hekel heb aan alles wat met dokters ziekenhuizen en praktijken heeft te maken. Bah.. En het moet wel een keer overgaan..
Dank voor de en het medeleven allemaal. Pom Ja, ik zit er weer hoor, ik kan gewoon niet op die heupen liggen. Ik hoop straks doodmoe te zijn en dan alsnog in slaap te vallen.

Lilly, goed dat je een testje gaat doen (ik neem tenminste aan dát je dat gaat doen). Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat ik zelf een test deed in februari 2001, op mijn werk en ja hoor, positief, van de man die sinds een paar weken officieel mijn ex was, die al een andere vrouw had en met wie ik nog steeds naar bed ging al had ik geen idee waarom ook alweer. (als in, ik deed het in ieder geval niet uit liefde)

Geen seconde getwijfeld en alles in het werk gesteld om zo snel mogelijk een abortus te ondergaan. Nooit gedacht dat ik daar zo rationeel over zou kunnen zijn, over zoiets emotioneels. Als ik nu naar Fien kijk dan denk ik weleens na over de zoon of dochter die ik had kunnen hebben en die nu alweer een jaar of 7 oud zou zijn geweest. Gek idee.

Zonnepitje, ik heb je posting antwoord aan Elfje, goed gelezen maar ik had nog niet de puf om te reageren. Dat gevoel, dat de liefde op is, dat herken ik zo. Op een gegeven moment is ál dat krediet op. Opperdepop.

Persoonlijk denk ik dat therapie daartegen inderdaad niet gaat helpen maar misschien zit ik er in jouw geval wel helemaal naast. Ik denk dat je van geen gevoel niet meer wél gevoel kunt maken. Daarbij denk ik dat relatietherapie een beetje een soort lapmiddel wordt als het al zo ver is gekomen met een relatie als bij die van jou en je man. Het zit natuurlijk, hoe je het ook wendt of keert, al lang niet goed en misschien heeft het, achteraf gezien wel nooit echt helemaal goed gezeten, omdat er geen gelijkwaardigheid was. Therapie is mooi en een goed idee als er nog passie is, als de wil er is om sowieso samen door te gaan en van daaruit te zoeken naar een manier om beter te communiceren. Therapie is niet in staat om iets wat vanuit de basis scheefgegroeid is recht te breien.

Ik wil je niet kwetsen lieve schat, ik wil alleen realistisch zijn. Therapie is geen wondermiddel wil ik maar zeggen en zeker geen strohalm waar je je aan vast moet gaan houden. Daarbij is het een lang proces als je er helemaal induikt. En met een lang proces bedoel ik jaren. De therapie is een aanzet tot iets wat je verder thuis zelf af moet maken en het duurt echt een hele tijd voordat zoiets werkelijk onderdeel uitmaakt van je leven.

Échte, daadwerkelijke veranderingen zijn moeilijk te bewerkstelligen omdat je als stel met de beste bedoelingen in therapie kunt gaan maar naar die therapie neem je gewoon je oude, vertrouwde zelf mee, als je begrijpt wat ik bedoel. Je moet het doen met jouw karakter en jouw kijk op het leven en met dat van hem, er zal niet veel veranderen aan jullie. Misschien en hopelijk iets aan de manier waarop jullie communiceren maar of je daarmee ook je relatie redt, als er al zoveel stuk is en scheefgegroeid is, is natuurlijk maar de vraag.

In ieder geval, ik herken je gevoel, jij bent degene met de touwtjes in handen maar je wordt er niet blij van. Ik grinnik hardop als ik dit typ. Een beetje schamper, dat wel. Ik snap zo goed wat je bedoelt. Ik heb jarenlang met mijn vuisten in mijn zakken over straat gezworven als ik mijn honden uitliet en dan mijmerde ik over wat ik allemaal 'niet eerlijk' vond bij ons thuis, hoe scheef het zat, hoe graag ik het anders wilde, wat er allemaal moest veranderen, hoe we wél gelukkig zouden kunnen worden, als hij maar dit en als hij maar dat....

En dan kom je er achter dat de sleutel tot de oplossing al die tijd in je zak heeft gezeten!

In mijn geval dan he, in mijn leven bedoel ik, niet in het algemeen. Toen ik uiteindelijk aangaf dat ik er genoeg van had en nu echt, was hij als was in mijn handen, ik mocht het zeggen, moest hij het uitmaken met zijn (ongelooflijk maar waar) minnares? Ik hoefde maar een kik te geven en hij zou haar dumpen. Maar ik zei dat dat niet nodig was.....Ík! Die jarenlang kapot ging aan zijn ontrouw! Die minnares kwam mij uit-ste-kend uit. Die arme vrouw is mijn redding geweest. Nee hoor, hou jij je liefje maar, ik hoef jou niet meer, niet met en niet zonder die minnares van je. Ik ga met je naar bed omdat ik bang voor je ben en om wraak te nemen op al die jaren dat ik zelf belazerd ben maar je hebt alleen mijn lijf nog maar, en niet meer mijn geest....

Ok, hij stalkte me nog anderhalf jaar daarna maar dat besef, dat wéten dat hij afhankelijk was van mij en ik niet van hem, daar ben ik heel sterk van geworden. Ík was de sterkste bij ons thuis! Ík was degene die de sleutel in haar zak had, niet hij! Het was ondanks alle ellende, alle financiële malaise, al zijn pesterijen en zijn getraineer een verukkelijk gevoel.

Onze hele relatie was een wedstrijd geweest en ik was er met een opgeheven hoofd uit vandaan gewandeld, ook al was ik gebroken. Ík had gewonnen en hij had verloren want waar hij altijd al bang voor was gebeurde, hij wérd crimineel zonder mij, hij raakte zijn vrienden kwijt en in de shit en hij heeft nu een heel nederig beroep en een vrouw die hij vanaf dag één van zijn relatie met haar besodemietert heeft. Met mij is het alleen maar beter gegaan en dat gaat het ondanks de fysieke ongemakken nog steeds.

Zonnepit, meid, ik ontsprui een beetje maar ik wil je alleen maar zeggen dat ik je vreugdeloosheid over je macht herken en ik ook begrijp dat je wil kijken of er nog iets moois te maken is van de relatie waar je inzit. En als jij dat wil dan hoop ik dat voor je maar ik weet dat jij het ook zelf kan want ik kan het ook zelf en als ik het kan, dan kan jij het ook hartje......

En dan zit ik gewoon sentimenteel te worden om 05.07 uur in de morgen. Ik ga maar eens naar bed denk ik

Liefs meid en blijf posten, ik denk met je mee. (f)
Ha lieve Lilly

Nee hoor, ik heb geen bekentenis te doen En nee, ik snap niet dat je in bed er geen probleem van wil maken. Je weet wel dat jij uiteindelijk degene bent met het probleem als je zwanger bent. En dat jij ook degene bent met het kind als je dat laat komen. Wat voor man zet zijn partner onder druk om geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken? Want als jij voorstelt een condoom te gebruiken, dan heb je daar een reden voor, nl. dat je op dat moment niet op de pil kan vertrouwen. Met andere woorden, hij vindt het prima anticonceptiva te gebruiken, zolang hij er geen last van heeft. Neemt hij dan wel verantwoordelijkheid voor het voorkomen van een zwangerschap?

Mag ik vragen waarom je zo'n hekel hebt aan artsen en ziekenhuizen? Is dat recent wegens het geweld van M. of had je dat al eerder? Waarom denk je dat de dokter zegt dat het een griepje is dat vanzelf overgaat? Als je een tijdje die klachten hebt, is het toch geen griepje meer. Trouwens, griepje is niet eens een medische diagnose maar alleen volkstaal, dus hij zou toch iets anders moeten constateren en zo niet, je doorsturen voor nader onderzoek.

Nog een vraag Lilly. Waarom reageer je nooit inhoudelijk op onze berichten over onszelf?

Je avatar, staat die symbool voor jouw relatie? Ik krijg er de koude rillingen van...

liefs,

dubio
Ga in therapie!
Jeetje Leo, zit je nu alweer 's nachts op van de pijn Heb je nog een beetje kunnen slapen? Had je daarvoor eigenlijk kunnen slapen? En slaappillen, is dat een idee? Dat is natuurlijk niks, dat weet ik, maar misschien voor af en toe om toch eens een goede nachtrust te krijgen?

liefs

dubio
Ga in therapie!
Dubio, intens zeg, wat je schrijft, je vindt altijd zulke goede woorden, vind ik. Ik kan me er alleen maar bij aansluiten, het zijn ook mijn gedachten die je onder woorden brengt.

Lilly, en jullie allemaal, speciaal Leo

En ook voor jou, Iseo, hoe gaat het met je?
Beste Allemaal,

Ik lees en lees en als ik klaar ben, ben ik alles weer kwijt.

Het is hier nu 'rustig aan het front', sinds een week of twee nu, en na een paar dagen wentelen in de luxe van even niet op mijn hoede zijn, ontspannen en loslaten, merkte ik dat ik niet meer in beweging kwam, letterlijk, armen en benen loodzwaar, en moe, slapen, slapen, ik ben dan ook - dacht met een griepje - thuisgebleven van werk.

Véél geslapen, en als ik wakker ben van die koortsachtige wangen, en licht in mijn hoofd.

Bijverschijnsel is dat wat ik lees (probeer tussendoor ook mijn boek op te pakken) niet echt doorkomt, net als jullie postings hier.

Eleonora is vooral veel pijn nu, Dubio zit in de narigheid, maar toont zich vooral STERK, Lily heb ik het gevoel steekt haar hoofd in het zand, Elmer is zoals altijd, ze ís er, meldt zich regelmatig, is lief...als ik op jullie ga reageren, reageer ik waarschijnlijk als een dronken aardbei...

Zeg dit niet om te laten zien hoe zwaar ik het heb, maar zal wel blijven meekijken hier deze komende week, niet zoveel posten vandaar. Ga aankomende week voor rust en regelmaat.

Back to basics, simple life, hoognodige doen, en veel vroeg naar bed.

Omdat ik niet echt ziek ben of zo, wil ik niet langer van mijn werk wegblijven. Als je met de resten van een flinke griep je weer meldt na afwezigheid, is dat meteen een stuk legaler dan een beetje van dit en een beetje van dat.

Ik weet dat het de terugslag is van de emoties van de laatste maanden. Nu is het rustig en slaat het toe, of liever geef ik het de kans.

Dus ik doe rustig aan de komende weken.

Liefs Perel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven