de Gay Pride

27-07-2013 14:04 446 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.at5.nl/artikel ... en-centraal-bij-gay-pride

Hoewel ik zelf geen enkel probleem met homo's heb, vind ik die gay pride echt vreselijk. Er wordt jaar op jaar weer een beeld geschept van homo's als aanstellerige, promiscue drama queens. In plaats van acceptatie roept de gay pride meer en meer afkeer op. Ik ben er ook heilig van overtuigd dat als het beeld van homo's anders (normaler) was, de haat veel minder zou zijn. De homo's die ik ken vinden dit ook. Dat zijn normale mannen die al jaren een vaste relatie hebben en niet de hele dag met een hoog stemmetje praten en wapperende handjes hebben. Wat vinden jullie?
quote:rodvliss schreef op 07 augustus 2013 @ 19:58:

Mensen dienen zich fatsoenlijk te gedragen punt, zeker vrouwen en homoseksuelen.

Leven en laten leven. Wat is fatsoenlijk? In jouw ogen iets heel anders dan in die van mij. Dat is een feit.

Fatsoenlijk is voor mij ook de homo's op de boten die lekker zichzelf zijn en extravagant.. Iemand die zichzelf is vind ik fatsoenlijk.
Kijk eva-30 dat is een nog eens een goede reactie, ipv aanvallen op mij zoals anderen hier aan het doen zijn
De gay pride is niet om te laten zien dat de meeste homo's of lesbo's extravagant zijn. Het is om te vieren dat het kán. Dat een land tolerant genoeg is om extravagant te zijn voor een dagje.

Tijdens de 'gewone' carnaval lopen mensen er ook anders bij dan normaal, gewoon omdat het een feestje is om eens een keer supergek te doen.

Tijdens de gaypride kun je als jonge homo gewoon op straat lopen, met je vriendje en hem gewoon kussen. Dingen die heel normaal zouden moeten zijn maar zélfs in Amsterdam niet aan te raden zijn als het geen gay pride is.

Zo tolerant zijn we helemaal niet. Iedereen stoort zich aan de roze nichten, doe maar gewoon , dan doe je al gek genoeg. Maar als hetero kun je wel hand in hand lopen en verliefd doen op straat en als homo niet.

Behalve op die éne dag, omdat dan alles kan.
quote:rodvliss_1 schreef op 07 augustus 2013 @ 20:15:

Kijk eva-30 dat is een nog eens een goede reactie, ipv aanvallen op mij zoals anderen hier aan het doen zijnJoh ga je nu huilie doen?
Dat is dan hun probleem, dat geeft je nog steeds niet het recht je als een relnicht te gedragen.

Belachelijk trouwens ik zeg, ik het halve forum over me heen krijg en anderen niet.
quote:rodvliss_1 schreef op 07 augustus 2013 @ 20:24:

Dat is dan hun probleem, dat geeft je nog steeds niet het recht je als een relnicht te gedragen.

Belachelijk trouwens ik zeg, ik het halve forum over me heen krijg en anderen niet.Waarom heb je twee nicks?
quote:rodvliss_1 schreef op 07 augustus 2013 @ 20:15:

Kijk eva-30 dat is een nog eens een goede reactie, ipv aanvallen op mij zoals anderen hier aan het doen zijn

Aanvallen heeft in mijn ogen geen zin. Ik begrijp dat er mensen zijn met een andere mening. Neemt niet weg dat ik het heel jammer vind en dat dat de reden is dat er een gay pride is en dat die helaas nog steeds noodzakelijk is.

Op die dag vier ik heel erg graag dat wij in Nederland anders kunnen zijn dan in andere landen. Dat het niet uit maakt wat je geaardheid is en dat je geaccepteerd wordt.

Het maakt mij best verdrietig dat het nodig is. Maar ook gelukkig dat het in NL wel kan.

En weet je, ik hoop dat je volgend jaar gewoon eens wilt gaan kijken, homo's zijn gewoon mensen net als jij en ik. Ze dossen zich voor die dag wat extra uit en waarom? Omdat dat de enige dag in het jaar is dat dat kan en mag... De overige 364dagen, moeten ze in het plaatje passen van wat de rest van NL over ze heeft. Normaal doen, fatsoenlijk zijn en vooral NIET opvallen.

Niet mogen zoenen, want dat is vies. Geen handen mogen vasthouden want dat is raar.. Stel je voor dat ze iemand tegenkomen die hen voor hun kop slaat, gewoon omdat ze zijn wie ze zijn..

Wat is dan 1 dag in het jaar? 1 dagje maar.. Dat ze zich mogen kleden zoals ze willen, doen wat ze willen etc.

Hoe komt het dat ze zich extravagant uitdossen denk je? (En heus niet allemaal). Omdat ze 364 dagen wel op alles moeten letten wat ze doen en dragen en 1 dag gewoon eens even niet..
Ga er volgend jaar absoluut niet langs eva-30, want ik wens niet in contact te treden met relnichten, gelukkig woon ik niet in amsterdam dus gaypride ontwijken kan prima. Daarnaast zijn er wel meer gay- evenementen o.a. roze zaterdag in amsterdam. Dus komt vaker voor dan een dag per jaar

Belachelijk trouwens ik zeg, ik het halve forum over me heen krijg en anderen niet.

Misschien komt dat doordat je een mening verkondigt die hier niet echt wordt gedeeld. Ik persoonlijk vind het ook verregaand idioot om te stellen dat homo's en lesbo's die openlijk voor hun geaardheid uitkomen erom vragen in elkaar geslagen te worden. Ik word zelfs een beetje chagrijnig van dit soort posts.

Maar als jij met je rare mening graag op handen gedragen wilt worden kun je hier natuurlijk altijd nog opbokken en een gezellig potenrammersforum opzoeken. Dan is iedereen blij.
quote:rodvliss_1 schreef op 07 augustus 2013 @ 20:31:

Ga er volgend jaar absoluut niet langs eva-30, want ik wens niet in contact te treden met relnichten, gelukkig woon ik niet in amsterdam dus gaypride ontwijken kan prima. Daarnaast zijn er wel meer gay- evenementen o.a. roze zaterdag in amsterdam. Dus komt vaker voor dan een dag per jaarSorry maar de enige relnicht ben je toch echt zelf.
quote:rodvliss_1 schreef op 07 augustus 2013 @ 12:19:

Snap niet dat je als homo of lesbo aan dit soort belachelijke festijns meedoet, verbaas me dan ook niet dat dit soort mannen of vrouwen. Met poten- of pottenrammen te maken krijgen. Doe maar gewoon doe je al gek genoeg, walgelijk gay-pride. Als ik homo zou zijn zou ik er niet te koop mee willen lopenIk vind 't oprecht verdrietig dat dit soort meningen bestaan in Nederland.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
eva30, nogmaals ben geen relnicht, want ik ben hetero. Is het nou echt zo moeilijk te begrijpen dat de meeste mensen niets met gaypride hebben, alleen een paar linkse figuren en misschien een aantal homo's of lesbo's.
Leef hier niet in een totalitaire staat, dus als mijn mening afwijkt hebben mensen dat maar te accepteren. Wordt een beetje ziek van vervelende linkse mensen als Jet Bussemaker. Ik maak zelf uit wat ik vindt en niemand anders!

Belachelijk trouwens ik zeg, ik het halve forum over me heen krijg en anderen niet.Ach lieve schat, daar doe je het toch voor?
quote:rodvliss_1 schreef op 07 augustus 2013 @ 20:38:

Leef hier niet in een totalitaire staat, dus als mijn mening afwijkt hebben mensen dat maar te accepteren.

Tja, dat denken de extravagante homo's ook, je lijkt dus meer op hen dan je denkt!

(Met excuses aan de extravagante homo's voor deze vergelijking overigens!)
anoniem_45 wijzigde dit bericht op 07-08-2013 20:42
Reden: Excuses erbij!
% gewijzigd
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Nee, Geroldine helemaal niet, waar baseer je dat op? Ik verkondig gewoon mijn mening, take it or leave it
Jammer dat mensen op dit topic, mijn woorden verdraaien en niet tussen regels door kunnen lezen
quote:rodvliss_1 schreef op 07 augustus 2013 @ 20:37:

eva30, nogmaals ben geen relnicht, want ik ben hetero. Is het nou echt zo moeilijk te begrijpen dat de meeste mensen niets met gaypride hebben, alleen een paar linkse figuren en misschien een aantal homo's of lesbo's.

In mijn ogen is een relnicht een zeur zoals jij nu overkomt op mij. Kortzichtig. Jammer voor jou dat je zo bekrompen in het leven staat, het verzuurt je

De meeste mensen zijn niet tegen de gay pride. Het zijn er maar een aantal, een kleine groep mensen die anderen niet kunnen accepteren zoals ze zijn, omdat ze zichzelf vaak niet kunnen accepteren. Dan is het veel makkelijker om af te geven op alles wat anders is en niet "normaal of fatsoenlijk" in hun ogen.

Verbreed je horizon. En ga ook inzien dat jijzelf ook allesbehalve normaal en fatsoenlijk bent
quote:rodvliss_1 schreef op 07 augustus 2013 @ 20:40:

Nee, Geroldine helemaal niet, waar baseer je dat op? Ik verkondig gewoon mijn mening, take it or leave it

Dat is de pest van de huidige tijd. Dat iedereen maar vindt dat ie zijn mening moet verkondigen, ook als hij voor die mening geen enkel zinnig argument kan aandragen. Als je maar lekker ongebreideld je mening kunt ventileren, want daar gaat het tenslotte allemaal om. En dan huilie gaan doen als niet iedereen begint te applaudisseren, want dan word je beknot in je vrijheid van meningsuiting en dat is Heul Erg.

Ik vind dat het verschijnsel Mening zeer overrated is tegenwoordig. Prima dat je er één hebt, maar je hoeft er niet te pas en meestal te onpas mensen mee lastig te vallen.
Eva-30 heb er geen enkele behoefte aan mijn mening te herzien, als het op homoseksuelen aankomt, daarnaast ben ik wel fatsoenlijk en accepteer ik mezelf absoluut wel, hoe ik ben

In welke wereld leef jij dat je denkt dat de meerderheid van de mensen gaypride tof vinden, weet wel zeker dat de overgrote meerderheid het relnichterig gedrag vindt . Maar politiek links (met name D66, GL en de PVDA) denkt altijd alles beter te weten en zichzelf neer te zetten als hoeksteen van de samenleving, sick

Lady voldemort, het gaat mij helemaal niet applaus. Maar om een te laten merken dat niet iedereen links is in dit godvergeten land
quote:rodvliss_1 schreef op 07 augustus 2013 @ 20:56:

Lady voldemort, het gaat mij helemaal niet applaus. Maar om een te laten merken dat niet iedereen links is in dit godvergeten landJe begint jezelf te herhalen. En je vertelt niks nieuws. En ik ken een heleboel rechtse homo's.
Dat soort homo zul je niet op gaypride vinden
Daarnaast denken Randstedelingen vaak dat zij de mening van het hele land verkondigen, maar dat is natuurlijk de grootste onzin. Grachtengordel ideeën noemen dat, sick
quote:Lady-Voldemort schreef op 07 augustus 2013 @ 20:46:

[...]

Dat is de pest van de huidige tijd. Dat iedereen maar vindt dat ie zijn mening moet verkondigen, ook als hij voor die mening geen enkel zinnig argument kan aandragen. Als je maar lekker ongebreideld je mening kunt ventileren, want daar gaat het tenslotte allemaal om. En dan huilie gaan doen als niet iedereen begint te applaudisseren, want dan word je beknot in je vrijheid van meningsuiting en dat is Heul Erg.

Ik vind dat het verschijnsel Mening zeer overrated is tegenwoordig. Prima dat je er één hebt, maar je hoeft er niet te pas en meestal te onpas mensen mee lastig te vallen.+1
Rodvliss: ik ben er ook zeker niet op uit dat jij je mening gaat herzien, je mag denken wat je wilt.

De politiek erbij halen, die snap ik echt niet. Ik ben meer rechts dan links, mocht je het willen weten. Dus waar is die mening op gebaseerd? Omdat ik vind dat elk persoon geaccepteerd zou moeten worden zoals hij/zij is?

Ik kan dezelfde vraag aan jou stellen, in welke wereld denk jij dat wij leven?

In mijn ogen, ben jij hierin niet fatsoenlijk, dus daarin verschillen wij van mening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven