Gezondheid alle pijlers

SOA

09-08-2013 11:30 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

In verband met een vaginale infectie ben ik tevens op een aantal soa's getest. De uitslag is negatief.

Betekent dit dan ook dat mijn partner die SOA's waarschijnlijk niet heeft?

Groet,

Ksen.
Waarschijnlijk, maar niet uit te sluiten. Hij kan het ook nog niet op jou overgedragen hebben. Laat hem voor de zekerheid ook testen en tot die tijd met condoom vrijen. Fijn dat jij niets hebt!
Nee. Het kan zijn dat je vriend een SOA bij zich draagt wat bv op dit moment niet actief is (herpes), daarnaast kan een man bepaalde SOA's (candida) hebben zonder dat hij dit merkt. Dus als je het zeker wil weten, moet je vriend zich ook laten testen.
Candida is geen SOA.

En dat heb ik wel, dus hij ook.

Ooit zei de huisarts tegen me dat het onwaarschijnlijk is dat de partner het wel heeft als jij het niet hebt. Omdat het erg besmettelijke infecties zijn (gonorroe en chlamydia)

Maar ik denk dat echte zekerheid, alleen door een test kan worden gegeven.
quote:Ksenija schreef op 09 augustus 2013 @ 11:38:

Maar ik denk dat echte zekerheid, alleen door een test kan worden gegeven.Jep!
Ik ben overigens al vaak met hem naar bed geweest.

Kan me voorstellen dat de besmettingskans vergroot wordt hierdoor.

Vandaar dat ik dus de kans klein acht.
Eigenlijk wil je van ons geruststelling dat je partner niks heeft want jij hebt ook niks en je hebt vaak seks met hem gehad.

Terwijl je heel goed weet dat de énige zekere manier is dat hij zich laat testen.

Heb je zo'n zeldzaam koppig exemplaar dat hij zich niet wil laten testen? Dan zou ik vanaf nu toch alleen maar seks hebben met condoom.

Laat hij zich wel behandelen voor de schimmelinfectie? Of wil hij dat ook al niet?
De enige zekerheid is een test voor hem.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik vraag niet om geruststelling, want dat kan ik immers niet van een forum krijgen.

Daarnaast heb je zo te lezen een post van me overgeslagen, want ik gaf ook aan dat een test pas 100% zekerheid biedt.
als hij zich ook laat testen en jullie elkaar trouw zijn... dan ben je toch van alle ellende af? (of ben ik nu naief?)
Dat zou inderdaad het beste zijn, Pokkewijf.
Dus de Candida heb je seksueel aan hem overgedragen. Het valt wel onder soa's. Alhoewel een vrouw het zonder seks het natuurlijk ook kan krijgen. Verder wat de dames hierboven zeggen. Geruststelling krijg je alleen door uitsluiting dmv een test van vriend. Succes!
My life ain't shit without me!
http://www.soaaids.nl/soa/meest_voorkomende_soa/candida

Candida valt niet onder een SOA.

Het staat ook apart vermeld bij het onderzoek en niet onder het kopje SOA. Maar dat doet er verder niet zoveel toe.

Ik heb het na de seks gekregen dus niet "zomaar".
quote:Ksenija schreef op 09 augustus 2013 @ 11:53:

Ik vraag niet om geruststelling, want dat kan ik immers niet van een forum krijgen.

Daarnaast heb je zo te lezen een post van me overgeslagen, want ik gaf ook aan dat een test pas 100% zekerheid biedt.Nee, dat heb ik heel goed gelezen! Mijn vraag is dus wáárom laat hij zich niet testen? En laat hij zich ook behandelen voor de schimmelinfectie? Maar daar geef jij geen antwoord op.
quote:single-lady schreef op 09 augustus 2013 @ 12:18:

[...]

Nee, dat heb ik heel goed gelezen! Mijn vraag is dus wáárom laat hij zich niet testen? En laat hij zich ook behandelen voor de schimmelinfectie? Maar daar geef jij geen antwoord op.Ik weet niet waar jij hebt gelezen dat hij zich niet laat testen?
quote:Ksenija schreef op 09 augustus 2013 @ 11:38:

Candida is geen SOA.

En dat heb ik wel, dus hij ook.

Ooit zei de huisarts tegen me dat het onwaarschijnlijk is dat de partner het wel heeft als jij het niet hebt. Omdat het erg besmettelijke infecties zijn (gonorroe en chlamydia)

Maar ik denk dat echte zekerheid, alleen door een test kan worden gegeven.Dus húp, hij ook even een wattenstaafje in zijn pielemans en dan leven jullie nog lang en gelukkig
quote:doreia schreef op 09 augustus 2013 @ 12:37:

[...]

Dus húp, hij ook even een wattenstaafje in zijn pielemans en dan leven jullie nog lang en gelukkig Was het maar zo simpel
quote:Ksenija schreef op 09 augustus 2013 @ 12:39:

[...]

Was het maar zo simpel

Ik dacht dat trouwens dat het via urine kon.Kijk even de beroemde scene van Najib over de soa test http://www.youtube.com/watch?v=yEFEI1TksL0&

Niet samen met vriend hoor, anders wil hij niet meer!

Maarre, waarom is het niet zo simpel?
anoniem_183335 wijzigde dit bericht op 09-08-2013 14:44
Reden: blijkt een onzintopic
% gewijzigd
quote:Ksenija schreef op 09 augustus 2013 @ 12:35:

[...]

Ik weet niet waar jij hebt gelezen dat hij zich niet laat testen?

Blijkbaar ben je er nog steeds niet zeker over, want je reageert nogal ontwijkend. Waarom niet voor je zonder condoom begon te vrijen eerst samen een soa test?

Heb je het al aan hem gevraagd? En laat hij zich behandelen tegen de schimmelinfectie?

Waarom is het niet zo simpel? Jij hebt je toch ook laten testen?
Ik reageerde "ontwijkend", omdat ik je manier van communiceren nogal agressief vindt.

En nee, ik heb het nog niet gevraagd.

Vandaar dus ook dat ik niet al je vragen kan beantwoorden.
quote:doreia schreef op 09 augustus 2013 @ 12:42:

[...]

Omdat een ex vriendje met opbelde met 'fijn' nieuws moesten we beide testen. Dat moest met een wattenstaafje. En kijk even de beroemde scene van Najib over de soa test http://www.youtube.com/watch?v=yEFEI1TksL0&

Niet samen met vriend hoor, anders wil hij niet meer!

Maarre, waarom is het niet zo simpel?

Het schijnt ook met urine te kunnen, hoor.

Is bij mij ook eens gedaan.

Vriend woont in het buitenland, dat maakt het wat lastiger.
quote:Ksenija schreef op 09 augustus 2013 @ 12:51:

Ik reageerde "ontwijkend", omdat ik je manier van communiceren nogal agressief vindt.

En nee, ik heb het nog niet gevraagd.

Vandaar dus ook dat ik niet al je vragen kan beantwoorden.

Tja, ik snap mensen niet die onveilige seks hebben en dan achteraf naar de arts moeten voor een soa test. En die dan ook nog alleen zelf gaan en niet hun partner ook laten testen.

Laat me raden, je hebt een vriendje wat niet staat te springen om een soa test te doen?
Wattenstaafjes bij mannen doen ze niet meer, kan gewoon via urine.
quote:single-lady schreef op 09 augustus 2013 @ 12:52:

[...]

Tja, ik snap mensen niet die onveilige seks hebben en dan achteraf naar de arts moeten voor een soa test. En die dan ook nog alleen zelf gaan en niet hun partner ook laten testen.

Laat me raden, je hebt een vriendje wat niet staat te springen om een soa test te doen?

Ik ben niet voor een SOA test gegaan, dus wederom lees je niet goed. Daarnaast lees je ook een deel niet, anders zou je die 2de en derde zin niet neerzetten.

Ik snap niet dat iemand een ingebrachte tampon kan vergeten en dan notabene ook nog eens seks heeft.
quote:Koettie schreef op 09 augustus 2013 @ 13:06:

Wattenstaafjes bij mannen doen ze niet meer, kan gewoon via urine.Bij vrouwen kan het ook via urine.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven