Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.

TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.

Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)

quote:Ceci schreef op 09 augustus 2013 @ 14:12:

Ik zou gewoon doen wat jou het beste lijkt hiltje. Jij moet er immers wonen en ik denk niet dat iemand anders je kan zeggen wat nu het beste is.

Nee dat klopt....ik ben er ook nog niet uit.

Ik moet eigenlijk wachten van mezelf tot ik er woon. Want ik heb nu al zoveel gekocht en besloten terwijl het helemaal anders kan zijn als je er echt woont.

Zo had ik bijvoorbeeld besloten om een paar muren donkergrijs te schilderen. Had ik gezien op plaatjes en vond ik prachtig. Zou ook mooi afsteken bij het witte houtwerk dat er vrij veel in zit.

Maar toen ik de sleutel kreeg en het huis inliep wist ik direct dat ik het niet moest doen. Het is nu lichtgrijs geworden, heel mooi. Wel contrast maar ook fijn licht.
Dan zou ik wachten tot je er woont.... soms blijkt iets heel anders uit te pakken dan je van te voren denkt. Het ene huis is het andere niet.

Ik dacht bijvoorbeeld dat ik me gruwelijk zou gaan ergeren aan mijn eettafel (zwartbruin) met stoelen, omdat veel meubels wit zijn. Nu vind ik het eigenlijk wel leuk, een beetje contrast.
Een interieur dat groeit terwijl je er woont is ook wel lekker Hiltje, dan kom je ook beter achter je behoeften qua kastruimte, belichting, zitplekken, routing (looppaden) enz. Ik heb meerdere dingen in mijn woonkamer echt anders dan ik van te voren bedacht had doordat het ene tweakje tot het andere leidde.
Oeh I interieurplaatjes, zeker nu ik net mijn opknaphuisje heb gekocht.

Alleen heb ik wel een dure smaak dus het wordt work in progress

In ieder geval zoiets... Veel wit (witte houten vloer, witte keuken), strakke grijze bank, groot zelfgebreid kleed, zwart Hay-tafeltje.. Oh en de Hay about a lounge chair

Overigens wil ik ooit een dressing room.

Ik heb geen dressing room Ceci, maar een ikea dressoir met een ronde spiegel van de bouwmarkt en een setje van deze maken wel een handig hoekje met mijn sieraden en make- up

Zo'n lamp vind ik ook leuk.
quote:Mevrouwdekees schreef op 09 augustus 2013 @ 15:13:

Ik heb geen dressing room Ceci, maar een ikea dressoir met een ronde spiegel van de bouwmarkt en een setje van deze maken wel een handig hoekje met mijn sieraden en make- up

[afbeelding]Voor een dressoir heb ik niet echt ruimte (ik woon heeeel erg klein), maar zodra ik groter woon dan komt dat er sowieso. Of ik maak van mijn slaapkamer een dressing room (nou ja, eigenlijk functioneert m'n studio nú al als een dressing room.....)
Dressing room ideetjes:

quote:waarbij schreef op 08 augustus 2013 @ 21:41:

[afbeelding]

leuk idee voor een kastje!

Ik heb zoiets in een van de tijdschriften 101 woonideeen, Ariadne at home of VT wonen zien staan. Die van hen had pootjes eronder. Ik geloof jaren 50 stijl, maar kan je ook kiezen voor pootjes die bij je inrichting passen. Zijn ook veel los te koop. Of een ander kastje (kapot) slopen en de pootjes voor gebruiken.

.... als je pootjes mooi vind.

Kasje op pootjes laat een kleine ruimte wel groter lijken.
Is niet mijn blog, maar toevallig staan er wel leuke plaatjes bij.

Kom via google hierop uit.

http://www.vtwonen.nl/blog/binnenkijken ... ijken.html

Ik krijg een nieuwe keuken en heeel misschien...past dit soort lamp erbij. Heb wel een oude melkfles waar ik een fitting in kan hangen. Maar keuken komt er pas over een paar maanden in. Ben nu aan het rondkijken.

quote:hiltje schreef op 09 augustus 2013 @ 14:16:

Wat ik ook wil (ik wil alles....):

behang op de trap (ik heb een afgesloten trappenhuis met een dubbele trap over twee verdiepingen)

Wat een geweldig idee. Ik heb nog meer trappen en ook dicht. Maar ,het lijkt me een hels karwei het behang er strak op te krijgen en dat moet anders toont het armoedig. Ook zal het snel(ler) beschadigen, lijkt mij. En stel je bent het zat, wat een werk het er goed af te krijgen en weer netjes te herstellen.
De trap kun je ook met verf doen, minder kwetsbaar dan behang:

@pumpsitaliaans: Gekleurd textielsnoer is ook leuk:

Ik lees mee wij zijn ook bezig met een eigen huisje

Leuke stijlen allemaal!
Nieuwe keuken is ook leuk. De mijne komt volgende week. Een witte hoogglans.

Maar dan met een achterwand van www.pimpyourkitchen.nl (dank zij een link op dit forum ontdekt)

(mijn keuken is veel kleiner en ik doe alleen het smalle deel tussen de kastjes)
quote:Mevrouwdekees schreef op 10 augustus 2013 @ 13:15:

@pumpsitaliaans: Gekleurd textielsnoer is ook leuk:

[afbeelding]

[afbeelding]

Jaaa, die heb ik in de keuken (iets ander snoer, touwslagersnoer zeg maar) en ook van die grote bollen. Ik vind het fantastisch en ook op zo'n lege muur (dus ik heb geen keukenkastjes of planken boven het aanrecht). Elke dag kijk ik naar mijn keuken en denk: wat heb ík toch een leuke keuken!

Dus als ik jou was, zou ik het doen.
Waar koop je die snoeren?
Geweldig die trappen! (en dat hondje)
quote:hiltje schreef op 10 augustus 2013 @ 14:50:

Waar koop je die snoeren?in ieder geval bij Sjakie's in Haarlem. Ze hebben veel en veel meer dan op de site staat.
http://www.snoerboer.nl/ heeft ook wat. Ken het verder niet. Maar er zijn zelfs verloopstekkers waarmee je een grote fitting kan kan omzetten in een kleine fitting. Die schroef je dan in de fitting i.p.v. de lamp en daarna de kleinere lamp.

Ik zag bij Ikea in de winkel ook complete fitting met snoer zonder kap voor iets van 3 euro, maar alleen in zwart en wit.

Kijk voorlopig alleen in tijdschriften en op internet om ideeen te krijgen en dat is leuk.
quote:Pumps_italiaans schreef op 10 augustus 2013 @ 15:57:

http://www.snoerboer.nl/ heeft ook wat. Ken het verder niet. Maar er zijn zelfs verloopstekkers waarmee je een grote fitting kan kan omzetten in een kleine fitting. Die schroef je dan in de fitting i.p.v. de lamp en daarna de kleinere lamp.

Ik zag bij Ikea in de winkel ook complete fitting met snoer zonder kap voor iets van 3 euro, maar alleen in zwart en wit.

Kijk voorlopig alleen in tijdschriften en op internet om ideeen te krijgen en dat is leuk.

Maar die van Ikea zijn foeilelijk!

Het is niet heel ingewikkeld om een draad aan een fitting te krijgen, dus die overloopdingen heb je ook eigenlijk niet echt nodig. Maar als je nogal een kneus bent in dit soort dingen kun je het natuurlijk wel doen. Het lijkt mij een beetje overbodig.
quote:vivadiva85 schreef op 09 augustus 2013 @ 15:03:

Oeh I interieurplaatjes, zeker nu ik net mijn opknaphuisje heb gekocht.

Alleen heb ik wel een dure smaak dus het wordt work in progress

In ieder geval zoiets... Veel wit (witte houten vloer, witte keuken), strakke grijze bank, groot zelfgebreid kleed, zwart Hay-tafeltje.. Oh en de Hay about a lounge chair

[img=450]http://i0.wp.com/divaaniblogit.fi/valko ... pehmis.jpg[/img]
Ik voel me zo moedellooos
quote:Pumps_italiaans schreef op 10 augustus 2013 @ 15:57:

Kijk voorlopig alleen in tijdschriften en op internet om ideeen te krijgen en dat is leuk.Hier heb ik het gekocht, ik heb een gewone hanglamp boven de tafel en daar het standaard zwarte van vervangen.
quote:hiltje schreef op 10 augustus 2013 @ 14:40:

Nieuwe keuken is ook leuk. De mijne komt volgende week. Een witte hoogglans.

Maar dan met een achterwand van www.pimpyourkitchen.nl (dank zij een link op dit forum ontdekt)

(mijn keuken is veel kleiner en ik doe alleen het smalle deel tussen de kastjes)[afbeelding]Dat is een fantastisch idee! Dank!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven