Minnaartopic, deel 21.

31-07-2013 15:24 3002 berichten
Al 20 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee wanneer dat klooster om de hoek komt kijken. Het kan heel dichtbij zijn, en toch ook weer niet. Hij had de seks al eerder in de wilgen gehangen.. toch weer begonnen, nou ja 1 x ..

Of dit standhoudt tot hij ooit aan een nieuwe relatie toe wil zijn. Of dat het toch al eerder een "alleen vriendschap" gaat worden. Ik heb werkelijk geen idee.. Hij heeft een beetje last van destructieve buien en tot nu toe slik ik ze, lijm ze weer en gaan we hobbelend weer kalm verder.
quote:Sensual_D schreef op vrijdag 09 augustus 2013 17:58 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="kameko in "Minnaartopic, deel 21."" class="messagelink">kameko schreef op 09 augustus 2013 @ 17:29</a>:</b>

@sensual. Ik ben er inmiddels achter dat ik niet op zoek was naar spanning of afwisseling. Ik vond mijn minnaar serieus leuk. We noemden het een uit de hand gelopen vriendschap.

Dus ja, ik kan prima zonder 'iets anders' ernaast. Zonder deze minnaar is een heel ander verhaal ...</div></blockquote>Dan kun je inderdaad terug kijken met een glimlach, en met een glimlach ook weer vooruit kijken! Die glimlach is er nog niet hoor. Vooralsnog doet het stoppen en vooral het geen contact hebben best nog pijn.
quote:Rooss4 schreef op 09 augustus 2013 @ 18:04:

[...]

Klopt.

Al vind ik Ienepien wel negatief. Zij heeft altijd ja en amen gezegd, heeft geen zin meer aan haar relatie te werken en na 32 jaar is de koek op. Dan komt er als klap op de vuurpijl ook nog iemand die zegt: "we trekken elkaar gezellig uit elkaar en you know what? Dat is de schuld van onze nummers 1. Hadden ze maar eeeh spannender? geiler? leuker? mooier? moeten zijn"

In zo' n geval vraag ik me wel degelijk af wat je nog bij elkaar doet.

Dymo en Sense, Roos verwoordt wat ik bedoel. Ik kan me heel goed inleven in vrouwen die vreemd gaan om wat voor reden dan ook en ben hier wel kritisch, maar heb er alle begrip voor. Maar om op deze manier te zeggen dat het de schuld van de nrs 1 is, voelt unfair. Relaties zijn altijd vijftig tinten grijs. Sommige dingen zijn goed en andere dingen kunnen beter. Overal.

Kameko, sterkte! Ik heb helaas ook net afscheid genomen van mijn minnaar en het doet regelmatig verrekte zeer, tot flinke huilbuien toe. Gelukkig is mijn man er voor me om af en toe een schouder te bieden, ik hoop dat jij die hier vind. Ik wapen me momenteel even door vooral vooruit te kijken en niet achterom. En zoals Sense zegt, er komt een tijd dat je er met een glimlach op terug kijkt. Het is voor mij niet de eerste minnaar waar ik afscheid van neem, tot nu toe zijn het allemaal dierbare herinneringen geworden, gelukkig.
Oranje, ik neem aan dat de minnaarrelatie tussen jouw man en zijn vrouw ook over is of zo goed als? Is jouw man daar ook verdrietig over of zitten zij toch minder diep bij elkaar?
quote:Rooss4 schreef op 10 augustus 2013 @ 11:25:

Oranje, ik neem aan dat de minnaarrelatie tussen jouw man en zijn vrouw ook over is of zo goed als? Is jouw man daar ook verdrietig over of zitten zij toch minder diep bij elkaar?

Roos, ik ben ook benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen. Het zit daar zeker minder diep bij allebei. Omdat zij zich aan het herbezinnen zijn op hun open relatie, zou dat voor hem ook consequenties kunnen hebben. Van mij heeft hij uiteraard nog steeds alle ruimte om met haar te doen wat hij wil. Als zij dat anders wil, is het aan haar om dat met hem te bespreken. Mijn verwachting is dat zij nu vooral de focus op thuis en elkaar proberen te vinden, dus dat ze nauwelijks contact met mijn man zal zoeken. Ik denk dat dat wel wat met hem doet en als dat zo is, hoor ik het wel hoop ik.

Hij kijkt in ieder geval wel weer wat rond, maar is nog niet zover dat hij zich op een site heeft ingeschreven. We zijn samen ook aan het uitvogelen of we ons misschien willen beperken tot alleen swingen in de toekomst, dat is wat relaxter dan er hele affaires naast hebben.
Kameko en Oranje: sterkte. Bah...afscheid nemen en loslaten, het doet pijn en wat kan iemand nog lang in je hoofd zitten... Dat vond ik het ergste (dat dat loslaten zo moeilijk is).

Ik heb hier vorig jaar meegeschreven onder een andere nick. Dat ging om een bepaalde reden niet meer (herkenning).

Ik ben zelf single, maar had een affaire met iemand die vreemdging. We hebben nog heel lang af en toe contact gehouden, zelfs in de winter nog een keer een reunietje gepland.....mindblowing ;)

Sinds april geen contact meer, denk nog wel vaak aan hem. En wist gek genoeg ergens altijd dat ik wel weer iets zou horen... En dan juist in een vakantie. En inderdaad... In tegenstelling tot veel mensen hier die juist in de vakantie weinig tot geen contact hebben, heeft mijn minnaar daar juist in de vakantie veel meer tijd en ruimte voor. Veel op en neer gemaild... Het gevoel en het verlangen waren na twee mailtjes weer helemaal terug. BAM..... Het contact vind ik superleuk, maar afspreken is voor mij gewoon geen goed plan meer. We willen verschillende dingen en ik word er op de lange termijn niet gelukkig van. Ik vind het supermoeilijk om nee te zeggen, want hij zit wel onder mijn huid en alles in mijn lijf verlangt naar hem. Het is echt een kwestie van lichaam en hoofd, gevoel en verstand. Gelukkig hebben we genoeg respect voor elkaar om open en eerlijk te bespreken waar we behoefte aan hebben en trekt hij niet alles uit de kast om mij dan toch over te halen, want als het contact weer zou zijn hoe het toen was....dan zou ik het wel moeilijk krijgen. Maar ik wil het niet, niet met wat hij me nu kan bieden. Sowieso voel ik me er geen beter mens door. Dus ik doe het niet, maar echt loslaten en de deur voor altijd dichtgooien. Hij heeft wel een plekje in mijn hart... Maar ik weet gelukkig nu ook dat ik niet goed ben in scheiden van seks en gevoel en dat ik dat dus ook niet meer wil.

Maar volledig afkappen....nooit meer contact? Ik vond het eigenlijk wel heel leuk en fijn te weten dat hij nog af en toe aan ons denkt en daar naar verlangt. Zal wel een egodingetje zijn..?!

Sterkte dames!
Maar die glimlach... Die gave herinneringen...? Die hebben wij allebei wel heel erg. Nog steeds! Die blijven ook.. Dat komt voor jullie ook! Ze zijn wat mij betreft onbetaalbaar. Ik begin er nooit meer aan, maar had het niet willen missen....
Waarom zou je dat dan nu al zeggen, Sense? Niemand kan in de toekomst kijken, waarom zou je nu al dat helemaal afsluiten.

Bovendien, zo werkt het nu eenmaal ook niet in het leven. Je zei ook altijd dat jullie acuut zouden stoppen als een van jullie twee single werd, maar tot nu toe zijn jullie niet gestopt met seksen.

Wie weet hoe het loopt. Misschien loopt je nr 1 relatie toch ook ooit stuk, misschien ontmoet je een hele leuke nieuwe nr 2, wie zal het zeggen?

Waarom dan nu al zeggen dat het er nooit meer van zal komen? Dat weet je toch niet?

Kameko en Oranje, heftig om te stoppen. Dat doet pijn!
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
quote:Heeeidi schreef op 10 augustus 2013 @ 18:00:

Kameko en Oranje, heftig om te stoppen. Dat doet pijn!Idd. In de vakantie genoeg afleiding, maar maandag weer aan het werk (en daar loopt minnaar ook rond). Ik zie er nu al tegen op ...
quote:scintillio schreef op 10 augustus 2013 @ 12:03:

Ik begin er nooit meer aan, maar had het niet willen missen....Herkenning!
quote:judith29 schreef op 07 augustus 2013 @ 18:02:

Wovie bedankt voor je antwoord. Wij zijn er inmiddels over in gesprek thuis.

knap dat je het gesprek aangaat.

Ik hoop dat jullie er uit komen
Oei Kameko.. Ik kan me voorstellen dat dat moeilijk is. Als je elkaar nog regelmatig tegenkomt. En dan ook nog in een werksituatie.

Dan is het loslaten en vergeten nog moeilijker. Ik hoef mijn minnaar nooit meer te zien als ik dat niet wil en zelfs dan vind ik enorm moeilijk en blijft het zo in mijn hoofd.

Sterkte!
quote:kameko schreef op 11 augustus 2013 @ 11:36:

[...]

Herkenning!

Ook de vraag,hoe kom je ervan af?Ik ben alleenstaand,heb al jaren een scharrel,eens in de vijf,zes wkn.Maar God iedere keer trap ik erweer in,maar wat ben ik gek op hem.Totaal mijn type niet,word nooit iets,het is gewoon een soort verslaving of zie ik dat verkeerd?

Wat mij soms wel irriteerd,hij laat weleens overkomen een gelukkig huwelijk tehebben,maar snoep je dan buiten de deur.Bij de meeste van jullie lees ik toch vaak wel wat anders,teken aan de wand?
Hoi ladies lees al een poosje mee en wilde mij aan gaan melden om wat los te kunnen laten over mijn fijne vent. Maar helaas heeft hij mij net laten weten het niet meer te kunnen. Te bang dat zijn ega er achter zal komen.

Wist dat dit een keer zou kunnen gebeuren maar wat een kutgevoel. Ook al was het maar 3 keer dat we elkaar in het geheim gezien hebben. Had mij er net ontzettend op verheugd hem weer te zien na de vakantie.

Dit doet zeer
quote:fruitschaaltje schreef op 11 augustus 2013 @ 16:28:

[...]

Wat mij soms wel irriteerd,hij laat weleens overkomen een gelukkig huwelijk tehebben,maar snoep je dan buiten de deur.Bij de meeste van jullie lees ik toch vaak wel wat anders,teken aan de wand?

De man heeft het beste van 2 werelden, enerzijds een thuis, een gezin, wellicht niet eens zo`n heel beroerd huwelijk. Anderzijds een neukvriendinnetje die in zijn behoeften voorziet, op afroep, altijd leuk en geil.

Zie jij één reden voor hem dit te stoppen? Geef jij hem ongelijk?
@ Heidi, hij is nog steeds niet single, in zijn koppie wel, maar zijn nr1 weet nog steeds van niets.. Door een sterfgeval aan haar zijde in de fam. heeft hij zijn beslissing nog steeds niet aan haar bekend gemaakt.

Ja, wellicht loopt het ooit toch mis tussen mij en nr1, in dat geval zie ik wel weer verder, maar voor mij nooit meer een nr2, naast nr1..
Maar hoe stel je je de rest van je leven dan voor, zonder seks? Je hebt wel eens geschreven dat je toch seks nodig hebt en tegen de muren opvloog zonder. Hoe kun je nu nog weer terug naar seksloos? Het lukte je nu niet, toen LD op je pad kwam, waarom zou het je vanaf LD-loos wel lukken?

Zijn nr 1 weet het nog niet? Het klinkt een beetje als een smoesje, want wanneer is dan wel de juiste tijd? Het loopt toch al een poosje dat hij dit voor zich besloten heeft?

Jij kent hem en ik niet, maar waarop wacht hij dan? Verdriet en rouw zal nog wel een tijd duren. En misschien is er dan weer iets anders.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
quote:Rooss4 schreef op 09 augustus 2013 @ 12:23:

Scylla, hoi. Ik denk dat hier geen eenduidig antwoord op te geven is. Na verloop van tijd nemen de meesten wel een "way of thinking" aan. Het wordt gewoner, het nadenken over wat je nou eigenlijk aan het doen bent wordt minder. En... dat is ook vaak het moment waarop men nonchalanter wordt en eea uit kan komen.

Dank voor je reactie. Nonchalant ben ik momenteel totaal niet, misschien juist omdat het nog geen "way of thinking" is. Ik ben sowieso een enorme twijfelkont in het dagelijks leven, maar in deze situatie trekt het me echt uit elkaar. Even googlen en lezen dat zoveelprocent van de vrouwen vreemdgaat "sterkt" me. Maar vervolgens lezen of horen over bedrogen liefdes en dan ga ik echt stuk van schuldgevoel. Vooral het uitkomen van mijn bedrog maakt me week in de knieën. De blik in de ogen van mijn vriend, zijn gebroken hart. En wat als ik zwanger raak? Wat als we in de auto richting het hotel een ongeluk krijgen? Het stomme is dat dit nu pas komt opzetten, terwijl we al 2x eerder afgesproken hebben.

Zijn er mensen die deze fase gehad hebben en toch met een stiekeme nr2 zijn doorgegaan? Of: vertrouwen op mijn gut feeling, stoppen nu het nog kan en werken aan dit deel van mezelf (waar ik dan blijkbaar vanaf wil)?
quote:Rooss4 schreef op 11 augustus 2013 @ 22:51:

[...]

De man heeft het beste van 2 werelden, enerzijds een thuis, een gezin, wellicht niet eens zo`n heel beroerd huwelijk. Anderzijds een neukvriendinnetje die in zijn behoeften voorziet, op afroep, altijd leuk en geil.

Zie jij één reden voor hem dit te stoppen? Geef jij hem ongelijk?

Het rara is Roos,in al die jaren zijn we niet verder gekomen(door omstandigheden )dan orale seks.en natuurlijk van twee walletjes snoepen is heerlijk toch.Blijkbaar heeft hij engelen geduld,want hij wacht nog steeds op het ultieme zeg maar,kun je ook merken.

Maar als je thuis nog van iemand houd,hoe kun je bij thuis komst iemand nog in de ogen kijken,(zal wel dom inzicht van mij zijn)

Ben 20 jaar getrouwd geweest,maar bij heb deze situatie meegemaakt,helaas was ik daarna niet meer zo gelukkig.
Heidi, dat wil ik mezelf nog helemaal niet voorstellen.. nog te pijnlijk.

Het idee mijn beste vriendje, maatje en alles er omheen kwijt te raken.. althans in veel mindere mate doet me veel meer pijn. Ik moet hem voor een groot deel los gaan laten. En op dit moment lukt dat voor geen meter.. Het niet meer van hem mogen houden is voor mij iets wat nog ver voor 'nooit meer seks' staat..

En smoesje? Nee, daar ken ik hem echt te goed voor. Zijn beslissing viel in de week voor dat er iemand in haar fam. erg ziek werd, uiteindelijk heeft het hele sterfbed 6 weken geduurd. Het daadwerkelijke overlijden is dus nog niet zo lang geleden.

Hij geeft haar even tijd om bij te komen, nog al cru om je koffers te pakken een week nadat je vader is overleden he?
quote:scylla schreef op 12 augustus 2013 @ 09:04:

Zijn er mensen die deze fase gehad hebben en toch met een stiekeme nr2 zijn doorgegaan? Of: vertrouwen op mijn gut feeling, stoppen nu het nog kan en werken aan dit deel van mezelf (waar ik dan blijkbaar vanaf wil)?Jij bent op zoek naar een stuk geruststelling die niet te vinden is. Stel dat mensen die fase inderdaad hebben gehad en vertellen dat het gerust over gaat, maakt dat het dan makkelijker voor jou? Vreemdgaan verdient nooit een schoonheidsprijs en als je het doet zal je ook de consequenties onder ogen moeten zien. Je schuldgevoel, het evt uitkomen enz. Er is geen "way of thinking" die alles goed en makkelijk maakt.
quote:Sensual_D schreef op 12 augustus 2013 @ 10:49:

Het idee mijn beste vriendje, maatje en alles er omheen kwijt te raken.. althans in veel mindere mate doet me veel meer pijn. Ik moet hem voor een groot deel los gaan laten. En op dit moment lukt dat voor geen meter.. Het niet meer van hem mogen houden is voor mij iets wat nog ver voor 'nooit meer seks' staat..

En smoesje? Nee, daar ken ik hem echt te goed voor. Zijn beslissing viel in de week voor dat er iemand in haar fam. erg ziek werd, uiteindelijk heeft het hele sterfbed 6 weken geduurd. Het daadwerkelijke overlijden is dus nog niet zo lang geleden.

Hij geeft haar even tijd om bij te komen, nog al cru om je koffers te pakken een week nadat je vader is overleden he?Sterkte Sensual,beetje afgezaagd misschien,maar dit heeft tijd nodig.Natuurlijk makkelijker gezegd,dan gedaan,vooral uit de mond van een vreemde.
quote:fruitschaaltje schreef op 12 augustus 2013 @ 09:35:

Maar als je thuis nog van iemand houd,hoe kun je bij thuis komst iemand nog in de ogen kijken,(zal wel dom inzicht van mij zijn)

Tja...

Ik heb ook wel eens vreemdgangers gedate en dat is heel anders dan een man met toestemming of een single. Voor hij de auto weer instapt is hij afwezig, half met zijn hoofd bij thuis. De geilheid verdwenen en ineens beseffende dat er thuis iemand zit die van niks weet. Dat is heftig.

De rit naar huis wordt gebruikt om de mindset weer op thuis te krijgen en meestal is het de paar dagen daarna wat stiller. Ja, het is te doen maar helemaal 100% lekker zal het niet voelen kan ik me zo voorstellen.
quote:Sensual_D schreef op 12 augustus 2013 @ 10:49:

Hij geeft haar even tijd om bij te komen, nog al cru om je koffers te pakken een week nadat je vader is overleden he?

Maar jullie denken al na over hoe jullie relatie er uit zal zien na zijn scheiding, terwijl zijn nr. 1 nog niet eens weet dat hij wil scheiden. Dat is toch wel een bijzondere volgorde.

Als buitenstaander lijkt het alsof jullie meer met elkaar delen en rekening met elkaar houden dan met jullie respectievelijke nr. 1.

Zien jullie op termijn een toekomst met elkaar? of is dat helemaal niet aan de orde?
quote:Rooss4 schreef op 12 augustus 2013 @ 12:57:

[...]

Jij bent op zoek naar een stuk geruststelling die niet te vinden is. Stel dat mensen die fase inderdaad hebben gehad en vertellen dat het gerust over gaat, maakt dat het dan makkelijker voor jou? Vreemdgaan verdient nooit een schoonheidsprijs en als je het doet zal je ook de consequenties onder ogen moeten zien. Je schuldgevoel, het evt uitkomen enz. Er is geen "way of thinking" die alles goed en makkelijk maakt.

Je hebt gelijk.

Kut. Als ik serieus van de overwegingen van anderen wil leren, moet ik deze vraag zowel hier stellen als in een topic waar men minder (niet) mild is over vreemdgaan. Strootje trekken dan maar. Of de ik-doe-het-nog-één-keer-troef uitspelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven