Wie herkent dit mailprobleem?

12-08-2013 16:54 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg elk minuut in mijn zakelijke mail onderstaand bericht. Terwijl ik niemand een mail heb gezonden. Normaal krijg ik dit soort mails, mocht ik iemand een mail hebben gezonden, dat niet is aangekomen. Maar nu heb ik niemand gemaild en deze frequentie is wel erg vaak. Mijn mailbox stroomt zo helemaal over. Wie heeft er tips?

This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

Brislo@aol.com

SMTP error from remote mail server after end of data:

host mailin-01.mx.aol.com [205.188.146.193]: 521 5.2.1 :

(HVU:B2) http://postmaster.info.aol.com/errors/554hvub2.html

------ This is a copy of the message, including all the headers. ------
iemand heeft een mail verstuurd aan velen (spam) en heeft jouw naam als afzender erop gezet.

En ja, net als je achterop een envelope een willekeurig adres kan schrijven, kan dat ook met een email.

Kun je niet veel tegen doen. Hooguit een regel in je mail software om deze meldingen direct in de prullenbak te kiepen.
Dankjewel voor je snelle reactie. Ik heb nu een vakje

Actie-ongewenste mail-optie voor ongewenste mail- en dan heb een vakje aangekruist van -mogelijk ongewenste e-mail definitief verwijderen.... Is dit het juiste?

Wat ik apart vond is dat twee zakelijke mailadressen ,dit hebben. kan dit kloppen?
.
.
geen idee welk mailprogramma je gebruikt, en hoe daarin de ongewenste mail loopt.

Bij Thunderbird kun je aangeven dat je bijvoorbeeld mail met in het subject "undelivered mail" naar de prullenbalk wilt doorschuiven.

Dat meerdere adressen (anne@dezaak.com en anneke@dezaak.com) samen getroffen zijn, kan erop wijzen dat de spammer een aantal mailadressen @dezaak.com in zijn lijstje heeft staan (geoogst van de website, oid).

Met echte namen als afzender heb je meer kans dat je spam gelezen wordt, dan wanneer ouqerfjalsfjawioeruwqioeru@alkjdfal.com gebruikt wordt.

Ik probeer al jaren mijn adressen af te schermen van dubieuze sites, maar ook van andere lijsten. En toch zie je soms dat facturen@mijnzaak.com die voor bestellingen gebruikt wordt, toch weer spam ontvangt....
Ff wachtwoord veranderen
Be the change you want to see in the world
.
Even de je mail hoster berichten.
Dankjewel voor jullie berichten. Inmiddels heb ik MBAM en daar kwamen 10 virussen uit. Maar nu heb ik dat gedaan, gaat het toch weer door.

Het komt ook vanuit verschillende mailadresse, Zoals postmaster@triad.rr.com of mailer-daemon@smtp3.mijndomein.nl of postmaster@hotmail.com

En het gaat dus naar verschillende mailadressen.

Dus stel je voor

info@dekatendemuis.nl

info@zwaanenmuis.nl

En niet naar info@dekatenmuis.nl en anna@dekatenmuis.nl

Ik ga nog even die andere tips uit proberen. Ik heb helemaal niet technisch onderlegd, dus sommige dingen snap ik niet helemaal :-)
.
Voordat oddjobx dat zei had ik mijn provider al ingelicht. En jahoor ze hebben gewoon alles geblokkeerd! Grrrrrrrrrrrrrrrrr..........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven