Gerechten bij het kampvuur
maandag 12 augustus 2013 om 20:54
Hallo,
Over een aantal dagen ga ik met wat vrienden een avondje kamperen. Kletsen en biertjes drinken rondom een kampvuur.
Nu ben ik nog op zoek naar lekkere en makkelijk te maken gerechten. (Die maak ik natuurlijk van te voren en niet ter plekke )
En geen gerechten die na bereiding in de koeling moeten.
Heeft iemand leuke ideeen of inspiratie?
Liefs,
Sophie
Over een aantal dagen ga ik met wat vrienden een avondje kamperen. Kletsen en biertjes drinken rondom een kampvuur.
Nu ben ik nog op zoek naar lekkere en makkelijk te maken gerechten. (Die maak ik natuurlijk van te voren en niet ter plekke )
En geen gerechten die na bereiding in de koeling moeten.
Heeft iemand leuke ideeen of inspiratie?
Liefs,
Sophie
maandag 12 augustus 2013 om 20:59
Als je googled (ja, ja) dan heb je op scouting sites veel ideeën.
http://www.scoutingbentel ... en/kampvuurgerechten.html
http://www.scoutingbentel ... en/kampvuurgerechten.html
maandag 12 augustus 2013 om 21:01
maandag 12 augustus 2013 om 21:15
Koude pastasalade met dressing, cherrietomaatjes, ham of spek, paprika, klein beetje gedroogde tomaten, lente ui. (en wat je er nog meer lekker in vindt natuurlijk)
of
Koude harricot verts salade met dressing, gekookte eieren, tomaten, ham of spekjes, sjalotje of lente ui.
En lekker komkommer/tomaat/ui salade (als je hebt wat verse kruiden erbij). Lekker fris. Of lekker heet met een klein beetje rode peper erbij.
of
Koude harricot verts salade met dressing, gekookte eieren, tomaten, ham of spekjes, sjalotje of lente ui.
En lekker komkommer/tomaat/ui salade (als je hebt wat verse kruiden erbij). Lekker fris. Of lekker heet met een klein beetje rode peper erbij.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 12 augustus 2013 om 21:20
Stokbrood of ovenstokbrood inkepingen in maken en dan knoflook/kruidenboter tussen doen. In folie nog even verwarmen op het kampvuur. (ovenstokbrood zou ik wel eerst thuis afbakken, maar omdat het goedkoper is dacht ik, is ook nog een oplossing)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 12 augustus 2013 om 21:26
Allerlei dingen in zilverfolie in de kolen van het vuur, heel erg lekker. Wel een paar laagjes aluminiumfolie gebruiken. Broodjes op stokken, al dan niet met vulling. Of simpelweg frikandel/spekjes.
Als toetje sinaasappelcakejes, super lekker! Snij een kapje van de sinaasappel af, en hol 'm uit (zorg dat je de schil niet kapot maakt). Doe er daarna 1/2 scheppen (kruid)cake deeg in en doe het kapje er weer op. In zilverfolie wikkelen en een tijdje in de kolen, en je hebt een heel lekker cakeje.
Verzin het en je kunt het op/in een vuur maken.
Als toetje sinaasappelcakejes, super lekker! Snij een kapje van de sinaasappel af, en hol 'm uit (zorg dat je de schil niet kapot maakt). Doe er daarna 1/2 scheppen (kruid)cake deeg in en doe het kapje er weer op. In zilverfolie wikkelen en een tijdje in de kolen, en je hebt een heel lekker cakeje.
Verzin het en je kunt het op/in een vuur maken.
maandag 12 augustus 2013 om 21:26
En handig is een koeltas of een koelbox mee te nemen.
En ik weet niet of jullie ook een tafeltje hebben maar dan kan je ook een pot augurken/amsterdamse uien, potje olijven, potje zoete pepertjes met roomkaas, potje fetakaas en dat soort dingen meenemen.
Gewoon wat potten waar iedereen wat uit kan pakken.
En ik weet niet of jullie ook een tafeltje hebben maar dan kan je ook een pot augurken/amsterdamse uien, potje olijven, potje zoete pepertjes met roomkaas, potje fetakaas en dat soort dingen meenemen.
Gewoon wat potten waar iedereen wat uit kan pakken.