Geld & Recht alle pijlers

Ebay Paypal aankoop

14-08-2013 13:33 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gister een paar schoenen gezien op ebay waar ik spontaan verliefd op ben geworden...

Ik heb met de verkoper gemaild en foto's bekeken en het zag er allemaal goed uit. Ook had de verkoper feedback van andere die positief waren.

Natuurlijk ben ik me bewust van oplichters online en heb voordat ik de betaling over maakte goed de aankoopbescherming van PayPal doorgelezen. Dus ik krijg mijn aankoopbedrag wel terug mocht ik het product niet ontvangen etc. (dit moet wel binnen 45 dagen als geschil worden opgegeven).

Ik heb wel vaker spullen via ebay gekocht, en deze blijven na de aankoop altijd zichtbaar bij "purchases". Echter nu het geld is overgemaakt is 4 uur later de advertentie verdwenen, hij is nergens meer terug te vinden alleen bij mijn berichten geschiedenis.

Als ik dan op de advertentie klik staat er, ":This listing was ended by the seller because the item is no longer available. "

Nou je voelt de bui al hangen, ik ben achterdochtig als de pest aan het worden en denk dat ik het item uiteindelijk niet ga ontvangen. Puur omdat bij andere aankopen de advertentie wel zichtbaar blijft.

Zal ik de verkoper een dag geven om mij te contacteren en anders direct een geschil aantekenen bij PayPal?

Heeft iemand hier ervaring mee?
De verkoper kan toch gewoon de advertentie verwijderd hebben, omdat deze niet meer beschikbaar is? Een PayPal betaling is gelijk zichtbaar voor de verkoper.

Ik zie op dit moment geen enkele reden om een klacht bij PayPal neer te leggen. Geef de verkoper even de tijd om te reageren.
De verkoper moet eerst wel de mogelijkheid hebben gehad het object naar jou te verzenden, lijkt mij. Wacht dat even af. Als je na 10 dagen nog niets hebt ontvangen kun je altijd nog een geschil aantekenen. Of je mailt de verkoper gewoon even.
Die andere aankopen betroffen waarschijnliijk voorraad artikelen en dit was one of a kind of de laatste van de voorraad. Het enkele feit dat de advertentie verdwenen is, is geen reden om achterdochtig te worden. Als je nu al een geschil aantekent bij PayPal, zullen ze er net zo over denken.... en als het geschil (automatisch) wordt aangemeld bij de verkoper, kan dat voor hem een reden zijn om het niet te versturen (omdat er een blokkade op het geld zit), dus dan werk je mee aan je eigen voorspelling.
De verkoper kan inderdaad zijn advertentie verwijderd hebben omdat de goederen niet meer beschikbaar zijn. Je kan contact opnemen met de leverancier en anders kan je dit (via Ebay of Paypal) laten excaleren
Ik zou het even afwachten. Heb je wel via ebay/paypal betaald? Of heb je een losse betaling via paypal gedaan?
Ja je hebt gelijk, het ging bij de vorige aankopen vooral om voorraad artikelen. Vandaar dat ik het vreemd vond, maar kan nu inderdaad wel inzien dat er niks aan de hand is.
Eh....ik vind je nogal paranoïde overkomen eerlijk gezegd. Lijkt mij dat verkoper slechts 1 paar in jouw maat had en derhalve is het logisch dat de advertentie verwijderd is.

Daarnaast, altijd de feedback van een verkoper checken, is die minder dan 99% positief, dan koop ik er al niks.

En ook niet meteen na 10 dagen panisch een geschil gaan openen, als het uit het buitenland moet komen kan het weken duren. Waarschijnlijk zul je ook nog groot risico hebben op invoerrechten (afhankelijk van het land waar de schoenen vandaan komen)
There's only one difference between tattooed and non-tattooed people: people with tattoos don't give a shit you don't have tattoos!
quote:zonnigschildpadje schreef op 14 augustus 2013 @ 13:45:

Ik zou het even afwachten. Heb je wel via ebay/paypal betaald? Of heb je een losse betaling via paypal gedaan?Ik heb de betaling via PayPal gedaan doormiddel van geld overmaken naar het PayPal acocunt.
Dat is normaal en logisch bij goederen waar maar 1 stuk van is. Het zou pas echt raar zijn als het na jouw bestelling en betaling toch nog te bestellen was door een ander.
quote:kerol schreef op 14 augustus 2013 @ 14:00:

Dat is normaal en logisch bij goederen waar maar 1 stuk van is. Het zou pas echt raar zijn als het na jouw bestelling en betaling toch nog te bestellen was door een ander.

ja ik heb mail contact gehad met de verkoper over welke prijs hij voor de schoenen wilde, er is toen afgesproken dat ik dat de volgende dag zou overmaken en hij ze zou versturen..

Hij heeft de advertentie toen online laten staan, maar toen hebben mensen over het afgesproken bedrag geboden...

Afspraak is afspraak maar het is dan wel verleidelijk om de schoenen voor het hogere bod te verkopen aan een ander lijkt me?
Huh? Dus je hebt niet direct via ebay gekocht? Je hebt "stiekem" buiten het officiele bieden een prijsafspraak gemaakt? Dan weet ik niet of de ebay beschermregels gelden, mocht er iets fout gaan.
quote:mackle8 schreef op 14 augustus 2013 @ 14:12:

[...]

ja ik heb mail contact gehad met de verkoper over welke prijs hij voor de schoenen wilde, er is toen afgesproken dat ik dat de volgende dag zou overmaken en hij ze zou versturen..

Hij heeft de advertentie toen online laten staan, maar toen hebben mensen over het afgesproken bedrag geboden...

Afspraak is afspraak maar het is dan wel verleidelijk om de schoenen voor het hogere bod te verkopen aan een ander lijkt me?

Dat is een van de redenen waarom de economie van vraag en aanbod ook wel een vertrouwenseconomie wordt genoemd.

Ik zou er voorlopig gewoon even op vertrouwen dat je gewoon de bestelling ontvangt. :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven