Kerst in Disneyland Parijs
donderdag 15 augustus 2013 om 21:15
Het lijkt ons ontzettend leuk om dit jaar kerst te vieren (dus daadwerkelijk de 1e en 2e kerstdag) in Disneyland Parijs. Gewoon eens een keer helemaal anders dan met de familie rond de kerstdis. Wat mij alleen aan het twijfelen brengt, is de vraag of het dan erg druk is of juist niet. Ik kan me voorstellen dat het in de periode voor kerst heel druk is met de lichtjesparade etc., maar op de kerstdagen zelf kan ik dat niet inschatten. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Daarnaast kan ik nergens vinden tot wanneer de lichtjesparade is. Alternatief is namelijk dat we na nieuwjaarsdag gaan, omdat de prijzen dan ook wat lager liggen. Maar de lichtjesparade willen de kinderen natuurlijk erg graag meemaken!
Daarnaast kan ik nergens vinden tot wanneer de lichtjesparade is. Alternatief is namelijk dat we na nieuwjaarsdag gaan, omdat de prijzen dan ook wat lager liggen. Maar de lichtjesparade willen de kinderen natuurlijk erg graag meemaken!

donderdag 15 augustus 2013 om 21:25

donderdag 15 augustus 2013 om 22:00
Wij zijn een paar jaar geleden een paar dagen voor de kerst in dineyland geweest,het was wel druk maar echt wel te doen.
De lichtjesparade is s,avonds volgens mij was dat tegen 19.00 uur en daarna ging het park dicht,de lichtjesparade is erg mooi.Het park is ook erg leuk aangekleed met kerst echt de moeite waard.
Een tip neem sneeuwboots mee voor warme voeten,het was toen erg koud en ik was blij dat ik ze bij me had vooral als je de hele dag in die kou moet lopen en mischien ligt er dan wel sneeuw.veel plezier als je daarheen gaat.
De lichtjesparade is s,avonds volgens mij was dat tegen 19.00 uur en daarna ging het park dicht,de lichtjesparade is erg mooi.Het park is ook erg leuk aangekleed met kerst echt de moeite waard.
Een tip neem sneeuwboots mee voor warme voeten,het was toen erg koud en ik was blij dat ik ze bij me had vooral als je de hele dag in die kou moet lopen en mischien ligt er dan wel sneeuw.veel plezier als je daarheen gaat.
donderdag 15 augustus 2013 om 22:14
Wij waren er ongeveer 10 jaar geleden met kerst.
En het was koud!!! Heel koud!
Voor ons was dat de reden om nooit meer met kerst daarheen te gaan.
Een uur in de rij staan in het zonnetje of een uur in de rij staan en het echt ijs en ijs koud hebben.... wij gaan alleen nog in de zomer
Bij ons was alleen de hoofdstraat versiert met kerst versiering. De rest van het park helemaal niet. Wij vonden dat toen heel erg tegenvallen. De parade was wel erg leuk, maar die vind ik ook leuk in de zomer....
En het was koud!!! Heel koud!
Voor ons was dat de reden om nooit meer met kerst daarheen te gaan.
Een uur in de rij staan in het zonnetje of een uur in de rij staan en het echt ijs en ijs koud hebben.... wij gaan alleen nog in de zomer
Bij ons was alleen de hoofdstraat versiert met kerst versiering. De rest van het park helemaal niet. Wij vonden dat toen heel erg tegenvallen. De parade was wel erg leuk, maar die vind ik ook leuk in de zomer....
donderdag 15 augustus 2013 om 23:11
Ik ben er 5 jaar geleden met kerst geweest. Het was heel druk, maar vooral ook heeeel koud. Zelfs met gevoerde laarzen vroren mijn tenen eraf.
En het eten is sowieso bagger in Disney dus je moet niks verwachten van je kerstdiner. Wij hadden een menu in het hotel en dat was echt heel slecht en heel duur.
Gezellig en mooi was het dan wel, maar ik raadt het je niet aan.
En het eten is sowieso bagger in Disney dus je moet niks verwachten van je kerstdiner. Wij hadden een menu in het hotel en dat was echt heel slecht en heel duur.
Gezellig en mooi was het dan wel, maar ik raadt het je niet aan.
donderdag 15 augustus 2013 om 23:40
Is het de eerste keer dat je gaat? Dan zeker niet met kerst. Neem de dagen ervor, of ga lekker midden in Januari. Of zelfs in de zomer kan je beter gaan. (dan is de lichtshow er die raad ik ook meer aan dan de parade)
Druk en kou gaan slecht samen. Neem aan dat je jonge kinderen heb? Hou er dan rekening mee dat die vaak een uur of langer buiten in de kou moeten staan.
Die parade klinkt ook leuk, maar als het heel druk is in het park moet je daar ook een uur van te voren voor klaar staan. Een hel in de kou.
Wat trouwens ook gezellig is, is de herfstvakantie. Dna is het Halloween. Het is een beetje een hollandse vakantie, dus minder druk dan in de zomer.
Maar echt de kerstdagen.. Raad ik niet aan.
Druk en kou gaan slecht samen. Neem aan dat je jonge kinderen heb? Hou er dan rekening mee dat die vaak een uur of langer buiten in de kou moeten staan.
Die parade klinkt ook leuk, maar als het heel druk is in het park moet je daar ook een uur van te voren voor klaar staan. Een hel in de kou.
Wat trouwens ook gezellig is, is de herfstvakantie. Dna is het Halloween. Het is een beetje een hollandse vakantie, dus minder druk dan in de zomer.
Maar echt de kerstdagen.. Raad ik niet aan.

vrijdag 16 augustus 2013 om 06:52
Wij hebben een paar jaar geleden de week voor kerst gedaan met kleine kinderen. Nooit, maar dan ook nooit meer! Zo druk dat je je slappe patatje staand op moest eten want nergens een (binnen) zitplaats te bekennen. En koud! Kids huilen omdat ze zo lang in de rij in de kou moesten. Wij zijn voorlopig ook nog wel aan de vakanties gebonden maar gaan nu een,lang weekend doordat we gebruik maken van een studiedag.

vrijdag 16 augustus 2013 om 08:51
Mijn zwager is ook met kerst geweest en idd heel koud, hij heeft daar nog zo'n belachelijke goofy-muts gekocht om een beetje warm te blijven was echt heel erg tegen gevallen en hij gaat nooit meer in die periode.
Ik wil zelf wel nog een keer gaan, maar ik neem dan geen kinderen mee en ben er al zo vaak geweest dat het meer om de sfeer dan de attracties gaat. Als je er nog nooit geweest bent zou ik een rustigere en vooral warmere periode kiezen.
Ik wil zelf wel nog een keer gaan, maar ik neem dan geen kinderen mee en ben er al zo vaak geweest dat het meer om de sfeer dan de attracties gaat. Als je er nog nooit geweest bent zou ik een rustigere en vooral warmere periode kiezen.
zaterdag 17 augustus 2013 om 00:04
Heb je niet studiedagen of roostervrije dagen? Wij gaan met Prinsjesdag standaard. Dan heeft ze de maandag ervoor altijd studiedagen dan is het rustig. Maar ja dat is natuurlijk alleen den haag. Kerst met Disney inderdaad 2 uur wachten. Het is overigens vaak al rond 9 november in kerstsfeer hoor tot inderdaad half januari.