indeling keuken
donderdag 15 augustus 2013 om 22:20
In de keuken van mijn nieuwe huis heb ik alleen maar laden. Er zijn geen bovenkastjes. Er is ook nog een werkeiland met daaronder een gootsteenkastje en daarnaast de vaatwasser. Ben helemaal blij met de keuken in mijn nieuwe huis, alleen zit ik met een probleem; waar laat ik mijn glazen en kopjes?. Zijn er mensen hier die ook een keuken hebben waar alleen maar laden inzitten? hoe hebben jullie dit opgelost? Ik heb eigenlijk geen plek voor een buffetkast of iets dergelijks en wil de glazen liever ook niet in het zicht hebben staan op een plank die ik eventueel zou kunnen ophangen
De laden zien er ongeveer zo uit, alleen zijn ze iets langer en heb ik er maar vier
De laden zien er ongeveer zo uit, alleen zijn ze iets langer en heb ik er maar vier
I always tell the truth, even when I lie
donderdag 15 augustus 2013 om 22:49
Is er nog plaats om een mooie servieskast neer te zetten?
Die heb ik namelijk een.
Maar.... die gaat er uit van het jaar, want ik krijg ook een nieuwe keuken. Maar die van mij wordt landelijker.
Ik zal kastjes boven hebben, maar mijn servies komt achter een paar vitrinekastjes te staan (Mooi ouderwets servies dat gezien mag worden).
Beneden kastjes met lades, zodat ik de lade er uit kan trekken en meteen goed kan zien wat erin zit. (is fijn als je het in je rug hebt, want dan gaat bukken niet zo lekker).
Die heb ik namelijk een.
Maar.... die gaat er uit van het jaar, want ik krijg ook een nieuwe keuken. Maar die van mij wordt landelijker.
Ik zal kastjes boven hebben, maar mijn servies komt achter een paar vitrinekastjes te staan (Mooi ouderwets servies dat gezien mag worden).
Beneden kastjes met lades, zodat ik de lade er uit kan trekken en meteen goed kan zien wat erin zit. (is fijn als je het in je rug hebt, want dan gaat bukken niet zo lekker).
donderdag 15 augustus 2013 om 22:54
Mokken/ kopjes zou ik gewoon in een la doen, dat gaat prima. Je wat kwetsbaarder glaswerk (wijnglazen e.d.) zou ik elders opbergen. Wij hebben een inbouwkast (trapkast) naast de keuken, daar zit een deel in. Maar bijvoorbeeld een kastje in de woonkamer als 'drankenkabinet' waar dan ook de glazen inzitten kan natuurlijk ook.
donderdag 15 augustus 2013 om 23:16
quote:giraf007 schreef op 15 augustus 2013 @ 22:38:
Ja op de kop in de lade is natuurlijk een optie, maar ben bang dat het dan snel om gaat vallen als je de lade een keer te snel opentrekt
Als je laden gebruikt dan is het sowieso handig om een soort van vakjes te maken. Door bakken of door een soort van ladeverdelers. Net wat je kunt krijgen bij je keuken. Alhoewel....ik heb een Siematic keuken waar allerhande ladeverdelers voor te krijgen zijn en ik gebruik doorgaans van die stevige doosjes die ik gewoon van de super meeneem. Eens in de zoveel tijd gooi ik ze weg, net nadat ik nieuwe heb meegenomen. Schoenendozen zijn ook prima.
Ideaal zelfs. Laatst had de super geen goede doosjes en de mijne waren toch aan vervanging toe, tja, dan moet je wel nieuwe schoenen kopen.
Ja op de kop in de lade is natuurlijk een optie, maar ben bang dat het dan snel om gaat vallen als je de lade een keer te snel opentrekt
Als je laden gebruikt dan is het sowieso handig om een soort van vakjes te maken. Door bakken of door een soort van ladeverdelers. Net wat je kunt krijgen bij je keuken. Alhoewel....ik heb een Siematic keuken waar allerhande ladeverdelers voor te krijgen zijn en ik gebruik doorgaans van die stevige doosjes die ik gewoon van de super meeneem. Eens in de zoveel tijd gooi ik ze weg, net nadat ik nieuwe heb meegenomen. Schoenendozen zijn ook prima.
Ideaal zelfs. Laatst had de super geen goede doosjes en de mijne waren toch aan vervanging toe, tja, dan moet je wel nieuwe schoenen kopen.
donderdag 15 augustus 2013 om 23:23
vrijdag 16 augustus 2013 om 07:33
Bij grote laden vindt ik het wel zonde van de ruimte om daar kopjes in te doen, omdat je dan de helft van de ruimte (in de hoogte) niet gebruikt. Wij hebben ook kleinere laden (formaat "bestek-laden") en daarin hebben we de kopjes liggend opgeborgen. Dat werkt ook prima (en handig, want de la zit onder het koffiezetapparaat). De duurdere en kwetsbare glazen (wijn, champagne, etc) hebben we in een grotere kast op een plankje staan, want die gebruiken we toch niet vaak.
woensdag 28 augustus 2013 om 11:34
Wij hebben bijna dezelfde keuken als op het plaatje alleen dan greeploos. In 1 van de lades zit een besteklade 'verstopt'. (Een lade bovenin de lade.) Daar heb ik alle bekers en kopjes. Omdat ik het anders zonde van de ruimte vind. Die glazen schuiven overigens niet want de lades zijn vrij zwaar en er zit een drammer op voor hij dichtgaat.
woensdag 28 augustus 2013 om 23:10
Dagelijkse kopjes en glazen zitten in een keukenlade en ik heb geen last van schuiven. De betere glazen(grote wijnglazen, de waterglazen van het glasservies)staan in een dressoir in de woonkamer. Ik heb alleen maar lades in de keuken en vind dat echt ideaal, lekker overzichtelijk. Net als Kylie heb ik ook enkele binnenlades, de messen liggen bijvoorbeeld boven de kopjes en glazen. Misschien kun je nog binnenlades laten plaatsen om de ruimte beter te benutten, als je nog geen binnenlades hebt.