Aft

zaterdag 17 augustus 2013 om 00:41

zaterdag 17 augustus 2013 om 00:52
Bij mij helpt Pyralvex in zo verre dat, als ik de beginnende plek meerdere keren per dag met Pyralvex aanstip, de aft heel klein blijft en snel verdwijnt (max paar dagen). Doe ik dat niet, komt er altijd een reuze-aft die ruim een week huis houdt!
Op vakantie had ik Pyralvex niet bij mij, met als gevolg dat ik nu, 2 weken verder eindelijk vandaag echt geen last meer had van de aft die daar was begonnen.
Op zich een goed middel dus, maar wel voor in het beginstadium. Als ze er eenmaal zitten helpt het volgens mij wat minder, maar ik blijf toch altijd aanstippen. Al scheelt het maar een dag...
Op vakantie had ik Pyralvex niet bij mij, met als gevolg dat ik nu, 2 weken verder eindelijk vandaag echt geen last meer had van de aft die daar was begonnen.
Op zich een goed middel dus, maar wel voor in het beginstadium. Als ze er eenmaal zitten helpt het volgens mij wat minder, maar ik blijf toch altijd aanstippen. Al scheelt het maar een dag...
zaterdag 17 augustus 2013 om 00:53
Aanstip flesje halen bij de apotheek. Ben de naam kwijt, maar als je zegt voor aften en aanstippen dan snappen zij je vast. Doet twee tellen zeer bij aanstippen, je mag half uur niet eten of drinken maar het helpt. Minder pijnlijk en het is met een dag weg.
No one can make you feel inferior without your consent. - Eleanor Roosevelt

zaterdag 17 augustus 2013 om 08:35
Pyralvex helpt bij mij niet echt. D.w.z. het blijft zeer doen en de aft blijft evenlang zitten als ik niets zou doen. Mijn huisarts heeft zelf ook aften en weet hoe vervelend het is. Ik krijg nu altijd een flesje lidocaine. Dit verdooft en dan smeer ik er dan bijvoorbeeld voor het eten op, zodat ik normaal kan eten. Ik weet alleen niet of ze dat voor kinderen willen voorschrijven.
zaterdag 17 augustus 2013 om 09:10
zaterdag 17 augustus 2013 om 11:20

zondag 18 augustus 2013 om 10:29
Ik heb ook vaak (veel!) aften gehad, ik was eigenlijk nooit 'aften-vrij', ik had er altijd wel een (of twee, of drie...) En heb ook van alles geprobeerd: aanstippen met Pyralvex, spoelen met kamillethee en andere mondwatertjes, poetsen met Zendium, andere gels enz. Niets hielp echt, althans: soms werd het wat verdoofd, maar ze bleven maar terugkomen.
Voor nu heb je er niet zo veel aan, maar mijn tandartsassistente gaf me de tip om druiven (en kiwi) te laten staan. Ik weet niet of jouw zoon regelmatig druiven eet? Sinds ik druiven en kiwi vermijd, heb ik zelden tot nooit meer een aft. En als ik al iets heb is het mini en met twee dagen weer weg (waar ze eerst rustig een cm in doorsnede konden zijn en ik er 1-2 weken last van had...) Maar dan niet alleen het echte fruit: ook sapjes met druif of kiwi laten staan, geen fruitsalade eten waar het in heeft gezeten (alleen druif / kiwi eruit halen is niet genoeg, het heeft het dan al aangeraakt zeg maar). Ik laat ook kiwi staan, maar ik heb zelf het vermoeden dat het vooral door de druiven komt, maar durf het niet goed te testen, het gaat nu zo goed zonder aften
Ik heb dit aan een aantal vrienden en familieleden verteld die ook veel last hebben (hadden) van aften: sinds zij geen druiven meer eten (of sapjes met druif drinken) hebben zij ook vrijwel geen aften meer. Kan toeval zijn, maar wellicht toch de moeite om eens te proberen.
Voor nu heb je er niet zo veel aan, maar mijn tandartsassistente gaf me de tip om druiven (en kiwi) te laten staan. Ik weet niet of jouw zoon regelmatig druiven eet? Sinds ik druiven en kiwi vermijd, heb ik zelden tot nooit meer een aft. En als ik al iets heb is het mini en met twee dagen weer weg (waar ze eerst rustig een cm in doorsnede konden zijn en ik er 1-2 weken last van had...) Maar dan niet alleen het echte fruit: ook sapjes met druif of kiwi laten staan, geen fruitsalade eten waar het in heeft gezeten (alleen druif / kiwi eruit halen is niet genoeg, het heeft het dan al aangeraakt zeg maar). Ik laat ook kiwi staan, maar ik heb zelf het vermoeden dat het vooral door de druiven komt, maar durf het niet goed te testen, het gaat nu zo goed zonder aften
Ik heb dit aan een aantal vrienden en familieleden verteld die ook veel last hebben (hadden) van aften: sinds zij geen druiven meer eten (of sapjes met druif drinken) hebben zij ook vrijwel geen aften meer. Kan toeval zijn, maar wellicht toch de moeite om eens te proberen.