Top en flop vakanties

17-08-2013 17:51 56 berichten
Hier komen geheid leuke verhalen op.

Wat was je beste vakantie/reis en waar zou je absoluut nog eens naartoe willen?

En wat was je meest vreselijke of bizarre (details graag ) vakantie en waar ga je nooit meer naartoe al zou je ervoor betaald krijgen?
TO begint he.

Beste tripje tot nu toe vind ik een lastige. Mbt locatie zeg ik India. Mbt pleziergehalte Istanbul want dat was gewoon een heerlijke week met een goede vriendin! Ik ben er nu 2 keer geweest en er gaat zeker een derde keer komen.

Flop: Moskou. Maar daar kan Moskou niks aan doen dat is de schuld van Aeroflot (ook nooit doen, halve plafond kwam naar beneden zetten bij de landing ) die alles dubbel geboekt hadden waardoor we "opgesloten" werden op een hotelkamer ivm gebrek aan visum. Want illegaal rondlopen in moskou in november op je slippers is echt mijn idee van a jolly good time! En dan waren wij the lucky ones die een hotelkamer kregen.

Maar dat is geen vakantie, dat was het onderdeel van een vakantie. Kamperen in duitsland doe ik ook nooit meer. Na 3 dagen in de regen en kou zijn we weer weg gegaan.
Mijn vakantie naar Fiano Romano, nabij Rome was het grootste succes. Met een uitstapje naar Napels/Pompeï/Vesuvius. Gewoon, omdat het alles had wat ik zoek in een vakantie.
Ergste vakantie: twee weken Beieren, met mijn ouders. Al-leen maar re-gen! Bah.
Alle reacties Link kopieren
Mijn topvakantie was zeker de reis door Alaska en Yukon. 4 weken, wauw.

Echte flop heb ik nog nooit echt gehad, wel wat mindere vakanties.
Top was sporten in Oostenrijk in de zomer. Klimmen, raften, fietsen. Mooi land, lieve mensen en wauw, wat kunnen die koken

Flop was de geijkte sloerievakantie in Malgrat. Want dat moest je een keer gedaan hebben. Zat na drie dagen doodverveeld terug in de bus.
Huts!
quote:matroesjka_ schreef op 17 augustus 2013 @ 17:55:

Kamperen in duitsland doe ik ook nooit meer. Na 3 dagen in de regen en kou zijn we weer weg gegaan.Daar zeg je zo wat. Toen ik een jaar of tien was zijn we eens naar (Zuid-) Duitsland op vakantie gegaan. We reden er heen in een hittegolf, en halverwege onze bestemming kregen we last met een kokende motor. Uiteindelijk hebben we de nacht in de auto doorgebracht op een parkeerplaats bij een benzinestation, en ons ontbijt gedaan met marsen en bounty's. Met het afkoelen van de motor was intussen ook het weer omgeslagen en eenmaal op de camping aangekomen hadden we vijf dagen onafgebroken stortregen. Is niet zo lekker in een tent. En net toen mijn ouders besloten maar naar huis te gaan omdat intussen de hele tent beschimmeld was werd het droog en brak de hittegolf weer los, dus toen zijn we toch nog maar een weekje gebleven.
Flop: Sardinië!

Dit lag niet aan het eiland maar aan het weer+seizoen!

Alleen maar wind, regen en uitgestorven dorpen!

Top: Thailand!

Prachtige natuur, heerlijke stranden, aardig volk, fantastisch eten, fijn klimaat, goede sfeer.. Kortom: TOP
O ja, Lloret was ook erg.
Oh LV het komt allemaal terug....Duitsland...hittegolf.... 4 uur in de file als het 40 graden is in een auto zonder airco hoeft van mij ook niet nog een keer.
quote:balalaika schreef op 17 augustus 2013 @ 18:04:

Flop: Sardinië!

Dit lag niet aan het eiland maar aan het weer+seizoen!

Alleen maar wind, regen en uitgestorven dorpen!

Mag ik vragen wanneer je op Sardinie was? Ik ga er medio september heen en ik hoop toch op heerlijke zomerse temperaturen..
Top: Australië. Alles was leuk, mooi en met vakantie lover

Flop: Canarische eilanden. Het was er gortdroog, smerig hotel met kakkerlakken, vies eten, vervelende opdringerige mensen. Op het strand werden we gezandstraald. Excursie met een onderzeeër was om te huilen zo slecht, geen vis niks gezien.

De 8 langste dagen ever.

Ik ga er nooit meer naartoe, ook niet gratis!
Ja en?
top: de 2 rondreisvakanties in Engeland, jaren geleden met mijn ouders. Alleen de boot geboekt en verder zagen we wel waar we konden overnachten

flop: Tunesië, niet voor herhaling vatbaar. Opdringerige mannen, wind vanuit de woestijn, dus echt heel heel heel warm
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Top, Transiberie express van Peking naar Amsterdam. Mijn reizen naar de VS. Mijn laatste naar de Bahama's was ook leuk. Al mijn reizen door Azie. Mijn reis naar Noorwegen (echt heel gaaf). Flop, heb ik niet.
Mijn flopvakanties waren eigenlijk vooral flop door het reisgezelschap. Mijn eerste vakantie in een zonnig Europees land op mijn net-zeventiende was daarnaast eigenlijk ook een flop doordat ik geen kamperen gewend was, laat staan vier weken. En stiekem miste ik mijn moeder meer dan ik kon beschrijven

Wilde zo graag naar het buitenland, was ik er eindelijk, wilde ik mijn moeder Heb serieuze heimwee gehad.

Mijn leukste vakanties zijn de stedentrips met mijn vriend, en een winterstedentrip in Praag, dat was ook super. Praag is zo bijzonder in de winter. Edinburgh in de herfst was ook helemaal super. En toen ik nog heel klein was vermaakte ik me hele dagen in het subtropisch zwemparadijs
Tunesie was inderdaad ruk, maar ik heb wel een leuke vakantie gehad met mijn zoon. Dus toch nog top. Ik zou daar alleen nooit meer heengaan.
Ik had het best 'zwaar' in Ierland. Zoveel regen maar in Dublin werd het droog en dat bleef gelukkig zo tot wij vertrokken. Afrika ben ik een paar keer geweest maar altijd heb ik daar een dubbel gevoel. Rwanda ga ik niet meer heen.

Frankrijk is voor mij het leukste geweest wat betreft kampeervakanties. Barcelona en Parijs ga ik zo vaak mogelijk heen. Amerika ben ik een aantal keren geweest maar als ik er nooit meer zou komen ook best.

Ik wil nog naar Australie.
ik ook niet Struik, heb me wel vermaakt hoor, maar het is geen land waar ik naar terug zou willen. Ik wilde om te beginnen al niet eens erheen
quote:mayhem schreef op 17 augustus 2013 @ 18:27:

Wilde zo graag naar het buitenland, was ik er eindelijk, wilde ik mijn moeder Heb serieuze heimwee gehad.

Ik kan eigenlijk niet een vakantie een flop noemen want ik vermaak me overal wel eigenlijk. Ik kies die bestemming natuurlijk niet voor niks.

En hebben gelukkig niet echte tegenvallers gehad qua hotels etc al was het hotel op Isla Margarita niet geweldig en het eten ronduit slecht ik heb me er prima vermaakt.

Top was voor mij Las Vegas en daarna 2 eilanden van Hawaii(Oahu en Maui) top was ook New York en top was ook Thailand.
Ik kom over een tijd mijn oordeel over Tunesie vellen
Oh ja, en mijn eerste vakantie met mijn eerste vriendje, in Luxemburg. Vriendje had de bestemming uitgekozen: een heel saai gebied waar de ijzer- en staalindustrie met de bijbehorende herrie welig tierde. De wandelmogelijkheden waren beperkt tot een park (met een trimbaan, dat wel) en een afgegraven heuvel. maar gelukkig regende het de hele tijd dus viel er toch weinig te wandelen. Tel daarbij op dat ons vakantiebudget erg minimaal was, dus mijn herinneringen aan die vakantie bestaan vooral uit veel yahtzeeën in ons kruiptentje onder het genot van een flesje goedkoop bier uit de supermarkt.

En toch he, en toch. Onze relatie heeft die rampvakantie met glans overleefd (liep pas een jaar of acht daarna op de klippen), en we kunnen er nog steeds om lachen. En Luxemburg bleek een jaar later ook best leuk te kunnen zijn, maar toen zaten we in Echternach.
He he, zo een beetje de algemene ervaring Rosanna

Las Vegas is inderdaad ook erg leuk. Hawaii, daar zou ik nog wel een keer naar toe willen als ik toch in de states ben aan die kant.

Eerst volgende (hopelijk) op mijn lijstje is met mijn kinderen een treinreis maken door Australie.
die transsiberische express lijkt me ook een geweldige ervaring
Top was Argentinië in mijn eentje op een ranch waar ik eindeloos heb paardgereden en 's avonds met een boek en een fles wijn op de veranda zat. Ik schrok toen bleek dat ik de enige was, maar kon me daar snel overheen zetten en heb alles juist heel intens kunnen beleven.

Ook de 4 dagen Buenos Aires erna was geweldig, alleen vond ik dineren in mijn eentje in een stads restaurant erg 'zielig' voelen. Maar na het tweede glas wijn kreeg ik het dan ook wel weer gezellig met mezelf.

Niet echt een flop, maar na het inleveren van mijn scriptie ben ik een maand met een groepsreis naar China geweest. Veel gezien en ervaren. Direct bij terugkomst ben ik echter onverwacht met een gedumpte vriendin met liefdesverdriet in een 20 jaar oud golfje en een 18 jaar oud tentje een week naar de Ardennen gegaan.

Op mijn afstudeerborrel vroeg iedereen hoe het in China was geweest, maar ik kon het alleen maar hebben over de geweldige tijd en onze avonturen in de Ardennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven